15:56 , 1401/11/9
کد خبر: 000019464
بازدید: 1341
روتین مراقبت از پوست: راهنمای گام به گام و کاربردی

روتین مراقبت پوستی چگونه انجام می شود؟ در این مطلب به راهنمای گام به گام روتین مراقبت از پوست و مراحل مختلف ان اشاره شده است.

روتین مراقبت از پوست چیست؟ وسایل روتین پوست شامل چه چیزهایی می شود؟ عکس روتین پوستی را از کجا پیدا کنیم؟ روتین پوستی کره ای چگونه است؟ مراحل روتین پوستی چیست؟ روتین پوستی شب چگونه انجام می شود؟ روتین پوستی چیست؟

کمی تقویت و انجام روتین مراقبت از پوست می تواند چهره ای سالم و شاداب تر به شما ببخشد. این همان چیزی است که به ان نیاز داریم؛ چهره ای زیبا بدون لوازم رنگ و لعاب دار آرایشی! بنابراین، اگر دانشجوی کالج هستید که در تلاش برای یافتن زمان مناسب است یا یک مادر شاغل که وقت کافی برای رسیدگی به خود ندارد با مردی هستید که معتقد است مراقبت از پوست برای او مناسب نیست، نیاز به مراقبت و انجام روتین پوستی هستید.

مراحل روتین مراقبت از پوست برای زنان و مردان

شاید فکر کنید غیرممکن است که برای هر مرحله در روتین مراقبت از پوست خود وقت بگذارید، اما این درست نیست! به همین دلیل است که ما این راهنمای مفید را در مورد چگونگی تقویت مجدد روال زیبایی خود با بهترین روتین مراقبت از پوست برای مردان و زنان گردآوری کرده ایم.

 نوع پوست خود را پیدا کنید

روتین مراقبت از پوست/ مهم است که همیشه از وضعیت پوست خود اطلاع داشته باشید. مراقبت از پوست همیشه روال ثابتی ندارد. دانستن نوع پوستتان به شما کمک می کند تا برنامه روزانه خود را دقیقاً مطابق با آنچه که نیاز دارید، تنظیم کنید. پنج نوع پوست اصلی وجود دارد: معمولی، خشک، ترکیبی، چرب و حساس. هر نوع پوست ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما این دسته بندی ها یک ایده کلی از آنچه که باید به دنبال آن باشید را ارائه می دهد.

  1. پوست معمولی سالم است اما ممکن است به SPF کمی بیشتر نیاز داشته باشد.
  2. پوست خشک معمولا پوسته پوسته می شود، به خصوص در اطراف بینی، پیشانی و گونه ها.
  3. پوست مختلط ترکیبی از خشک و چرب است.
  4. پوست چرب می تواند نرمال یا ضخیم باشد و اغلب براق است.
  5. پوست حساس اغلب قرمز و/یا تحریک شده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای مراقبت از پوست چرب: مراقبت موثر در 4 مرحله

برخی از محصولات مراقبت از پوست زنانه و مردانه وجود دارند که برای انواع پوست بهتر هستند، بنابراین مطمئن شوید که از آنها استفاده می کنید.

 از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید

روتین مراقبت از پوست/ تعداد زیادی پاک کننده صورت وجود دارد، بنابراین بهتر است پاک کننده ای را پیدا کنید که برای شما مناسب است. یک پاک کننده ملایم پوست شما را هیدراته و تمیز نگه می دارد بدون اینکه روغن طبیعی آن را از بین ببرد. از پاک کننده هایی که معطر هستند یا حاوی مقدار زیادی رنگ هستند دوری کنید. یک پاک کننده بدون عطر و بدون رنگ باید برای استفاده روزانه شما انتخاب شود. به دنبال چیزی باشید که با نوع پوست شما سازگار باشد.

لایه برداری کنید

روتین مراقبت از پوست/ لایه برداری یک راه عالی برای از بین بردن ناخالصی ها، چربی ها و سلول های مرده پوست است تا پوستی روشن تر و سالم تر نمایان شود. همچنین در صورت داشتن پوست چرب می تواند به پیشگیری از آکنه کمک کند. این مرحله یک یا دو بار در هفته توصیه می شود. لایه‌بردارها انواع مختلفی دارند.

تونر را به طور منظم اعمال کنید

روتین مراقبت از پوست/ تونرها برای هر نوع پوستی عالی هستند. آنها آخرین آلودگی های باقی مانده پس از پاکسازی را از بین می برند و به طراوت پوست کمک می کنند. تونرها برای انواع پوست عالی هستند و باید بعد از پاکسازی استفاده شوند. برای افرادی که پوست خشک دارند، بهتر است تونرهایی با خاصیت آبرسانی انتخاب کنند. تونر گلاب یا خیار برای پوست های چرب بهترین است. اگر پوست حساسی دارید، تونر بدون الکل انتخاب کنید.

از سرم استفاده کنید

روتین مراقبت از پوست/ سرم ها ملکه آبرسانی به پوست شما هستند. این می تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک و بهبود بافت و تن پوست شما کمک کند. آنها برای شکستن و مبارزه با چین و چروک، لکه های پیری و سایر ناخالصی ها کار می کنند. بهترین بخش این است که استفاده از سرم ها آسان است. بهترین سرم را متناسب با نوع پوست خود خریداری کنید. ممکن است لازم باشد قبل از یافتن موردی که برای شما مناسب است، چند مورد را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: خداحافظی با چین و چروک صورت؛ راه‌های طبیعی برای جوان‌سازی پوست

مرطوب کننده را در روتین پوستی فراموش نکنید

روتین مراقبت از پوست/ یک مرطوب کننده عالی مانند یک کت برای پوست شما است. بدون آن، پوست شما خشک و کدر به نظر می رسد. مهم است که نوع مناسب پوست خود را انتخاب کنید. باید به گونه ای باشد که پوست شما را بدون سنگینی آبرسانی کند. به عنوان مثال، پوست های چرب به مرطوب کننده هایی نیاز دارند که فاقد چربی باشند و پوست های خشک به مرطوب کننده هایی نیاز دارند که حاوی مواد مرطوب کننده باشند. همچنین باید زمان استفاده از آن را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: 5 ماسک مرطوب کننده و فوق‌العاده برای پوست خشک

بیشتر بخوانید: درمان قطعی پوست خشک با چند روش بسیار ساده

هرگز ضد آفتاب را حذف نکنید

روتین مراقبت از پوست/ کرم ضد آفتاب بهترین دوست شماست. مهم نیست چقدر رنگ پریده هستید، باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. و مهم نیست که چه نوع پوستی دارید. همه افراد برای زیبایی خود به ضد آفتاب نیاز دارند. ضد آفتاب فیزیکی با انعکاس نور به دور از پوست شما، مانع از اشعه UV می شود. ضد آفتاب شیمیایی برای جذب اشعه ماوراء بنفش قبل از رسیدن به پوست شما عمل می کند. برای بهترین نتیجه، بهتر است ضد آفتابی را انتخاب کنید که طیف وسیعی دارد.

از رتینول در شب استفاده کنید

روتین مراقبت از پوست/ رتینول نوع خاصی از ویتامین A است که برای صاف کردن چین و چروک، روشن کردن پوست، خلاص شدن از شر آکنه و یکنواخت کردن رنگ پوست عمل می کند. بهتر است از رتینول در شب استفاده کنید، بنابراین زمان لازم برای نفوذ واقعی به پوست شما را دارد. محصولات رتینول معمولاً به گونه‌ای فرموله می‌شوند که در لحظه استفاده از آن‌ها روی پوست مؤثر باشند.

اکنون که می دانید چگونه از روتین مراقبت از پوست زیبایی خود نهایت استفاده را ببرید، زمان آن رسیده که دست به کار شوید! به یاد داشته باشید که برای دیدن نتایج نیازی نیست خیلی منتظر بمانید. شما می توانید در مورد روتین مراقبت از پوست خود هوشمند باشید و از بهترین محصولات مراقبت از پوست برای مردان و زنان استفاده کنید. با صرف زمان و فداکاری کافی، هر روز نسبت به ظاهر خود اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد. همچنین به یاد داشته باشید که رعایت یک روال زیبایی خوب برای پوست شما ضروری است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید