09:09 , 1401/7/20
کد خبر: 000015798
بازدید: 3201
رنگ های سال 2023 معرفی شد/ پنتون چه رنگی را انتخاب کرد؟

رنگ های سال 2023 مشخص شده است. به خصوص رنگ سال تعیین شده توسط پنتون چیزی است که همه در مورد آن کنجکاو هستند. در این مطلب به بررسی تمام رنگ هایی می پردازیم که در سال 2023 مکررا شاهد آن ها خواهیم بود.

رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون چیست؟ پنتون رنگ سال 2023 را چه رنگی انتخاب کرد؟  رنگ سال 2023 چه رنگی است و از چه چیزی الهام گرفته شده است؟

پنتون رنگ سال 2023

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، رنگ سال 2023 توسط کمپانی پنتون اعلام شد. لوندر دیجیتال (اسطوخودوس)، (PANTONE 134-67-16 Digital Lavender)  رنگ سال 2023 است. رنگ انتخاب شده یکی از نتایج همه گیری کروناست که تمام مردم را در سراسر جهان خسته کرده است. طبیعی است در این دوران که به آسایش و آرامش روحی نیاز داریم این رنگ برای سال 2023 انتخاب شود. 

در ادامه مطلب به بررسی رنگ های خواهیم پرداخت که در سال 2023 به مکرر آنها را خواهیم دید.

 رنگ های سال 2023 معرفی شد/ پنتون چه رنگی را انتخاب کرد؟

تأثیر رنگ ها بر روانشناسی ما

قدمت رنگ درمانی به مصریان باستان برمیگردد. در زمان‌های قدیم تصور می‌شد که رنگ‌های گرم قدرت را افزایش می‌دهند، رنگ‌های سرد تمرکز را افزایش می‌دهند و سبزهای کم‌رنگ نشان‌دهنده سکوت هستند.

رنگ سال 2023 پنتون

تحقیقات نشان می‌دهد که رنگ‌هایی با طول موج کوتاه‌تر، مانند لوندر دیجیتال، آسایش و آرامش را تداعی می‌کنند. انتظار می رود این رنگ خلاق که در فرهنگ دیجیتال جاسازی شده است، در دنیای مجازی و فیزیکی ادغام شود. حفظ و ارتقای سلامت روان به یک اولویت برای همه تبدیل خواهد شد. از سوی دیگر، مصرف کنندگان به محصولات و تصاویری روی می آورند که از نظر روانی احساس راحتی کنند. لوندر دیجیتال، یکی از رنگ های سال 2023، با ارائه حس ثبات و تعادل، این حس خوب را فراهم می کند.

رنگ دیجیتال لوندر یک رنگ شامل جنسیت است که در حال حاضر راه خود را به بازار جوانان پیدا کرده است. انتظار می رود تا سال 2023، رنگ دیجیتال اسطوخودوس به تمام محصولات نساجی گسترش پیدا کند.

بعد حسی رنگ؛ آن را برای مراسم مراقبت شخصی، شیوه های درمانی و محصولات سلامتی ایده آل می کند. این رنگ همچنین برای لوازم الکترونیکی مصرفی، سلامت دیجیتالی، نورهای تغییر دهنده خلق و خو و کالاهای خانگی ضروری خواهد بود.

سایر رنگ های پنتون 2023 عبارتند از:

رنگ سرخابی

رنگ بادامی سیر

آبی آرام

رنگ سبز وردیگریس

 رنگ های سال 2023 معرفی شد/ پنتون چه رنگی را انتخاب کرد؟

رنگ های پر جنب و جوش با الهام از طبیعت

پس از همه گیری، مصرف کنندگان به طور کلی رنگ های بیشتری می پوشند. رنگ های سال 2023 این را نشان می دهد. استفاده از رنگ های زنده در اولین دوره بعد از قرنطینه؛ از افزایش دوپامین حمایت می کند و به پذیرش زندگی جدید ما کمک می کند. به این ترتیب مصرف کنندگان؛ به دیگران نشان می دهد که آماده اند به زندگی پرمشغله و عادت های اجتماعی قدیمی خود برگردند و سرگرم شوند. از آنجایی که رنگ ها به دلیل توانایی خود در جذب افراد شناخته می شوند، جای تعجب نیست که طراحان و برندهای دیجیتال از رنگ های روشن برای جذب مخاطبان استفاده می کنند.

 رنگ های سال 2023 معرفی شد/ پنتون چه رنگی را انتخاب کرد؟

رنگ های زنده را می توان بازتابی از گل ها و همه گیاهان در طبیعت دید. اگرچه وقتی می گوییم رنگ های طبیعی به رنگ های بژ و قهوه ای فکر می کنیم. طبیعت پر از شگفتی ها و رنگ های زنده است.

رنگ های پاستل 2023

وقتی به رنگ های سال 2023 اشاره می شود، رنگ های پاستلی نیز به ذهن متبادر می شوند. رنگ‌های پاستلی آرامش را به ارمغان می‌آورند زیرا آرامش‌بخش هستند و چشم را خسته نمی‌کنند. رنگ های پاستلی را می توان در هماهنگی با رنگ های خاکی استفاده کرد. اگرچه تصور می‌شود رنگ‌های پاستلی فقط برای کودکان مناسب هستند، اما وقتی با رنگ‌های خاکی ترکیب شوند، ترکیبی بسیار شیک ایجاد می‌کنند و آرامش را به خانه شما می‌بخشند.

 رنگ های سال 2023 معرفی شد/ پنتون چه رنگی را انتخاب کرد؟

یکی از مهمترین چیزها در این روزها که مدت زیادی را در خانه می گذرانیم، یافتن آرامش و شادی در خانه است. بنابراین توصیه می کنیم رنگ هایی را انتخاب کنید که آرامش بخش بوده و چشم را خسته نکنند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید