09:34 , 1401/5/25
کد خبر: 000014840
بازدید: 1215

کارآفرین برتر جهان اسلام مطرح کرد؛

رشد اقتصادی با توافقات برجامی

کریمی تفرشی گفت: در صورت اجرایی شدن برجام انتظار می رود دایره شرکای تجاری ایران از کشورهای همسایه فراتر شود و بازار کشورهای آفریقایی، اروپایی و آمریکایی را نیز در دست بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، مهدی کریمی تفرشی، کارآفرین برتر جهان اسلام اظهار کرد: در طی سال های اخیر تمرکز ایران تنها بر بازار 15 کشور همسایه بوده و 50 درصد صادرات ایران تنها با دو کشور چین و عراق صورت گرفته است. در صورت اجرایی شدن برجام انتظار می رود دایره شرکای تجاری ایران از کشورهای همسایه فراتر شود و بازار کشورهای آفریقایی، اروپایی و آمریکایی را نیز در دست بگیریم. چون تمرکز بر بازار کشورهای همسایه به عنوان تنها شرکای تجاری ایران به لحاظ استراتژیک برای ایران خطرناک است و در صورتیکه کوچکترین تغییری در روابط سیاسی و اقتصادی ایجاد شود این وابستگی شرایط اقتصادی ایران را بهم می ریزد. باید تا می توانیم حجم تجارت خارجی کشورمان را بالا ببریم و روابط مان را با کشورهای جهان افزایش دهیم.

وی افزود: قطعا باید شرایطی فراهم کنیم که فناوری های جدید بیش از پیش به صنایعی مانند کشاورزی، خودرو و پتروشیمی وارد شوند. به ویژه صنایعی که در طول سال ها تحریم از توسعه فناوری عقب ماندند. در این میان صنایعی مثل غذایی و کشاورزی از آنجایی که با معیشت مردم در ارتباط هستند اهمیت ویژه ای داشته و باید بیشتر مورد توجه و اهتمام قرار گیرند.

کریمی تفرشی اذعان کرد: سهولت نقل و انتقالات پولی و بانکی و کاهش هزینه های انتقال پول قطعا شرایط را برای تولیدکنندگان هموارتر خواهد کرد و بالطبع آن، واردات موارد اولیه و ماشین آلات با سهولت بیشتری صورت می گیرد، هزینه های تولید کاهش می یابد و متعاقبا تولید رونق پیدا خواهد کرد.

برجام و جذب سرمایه گذار خارجی

کارآفرین برتر جهان اسلام یادآور شد: قطعا امضای برجام منجر به جذب هر چه بیشتر سرمایه گذارهای خارجی خواهد شد و فضا برای ورود سرمایه گذاران و ارزآوری به کشور فراهم می شود. توسعه بازارهای مولد نیز از دیگر اتفاقات مثبتی است که پیامد به نتیجه رسیدن توافقات برجامی خواهد بود و می تواند به رشد اقتصادی کمک کند.

برجام و توافقنامه جدید - ایمنا

کریمی تفرشی در پایان گفت: آنچه مسلم است گذر از موانع تحریم های سالیان دراز کشور و عملی شدن توافقات در زمینه برجام اثرات احیا کننده خود را بر اوضاع اقتصادی ایران به سرعت نشان نمی دهد و التیام زخم های ناشی از تحریم ها در کشورمان زمان می طلبد. اما باید از همین حالا برنامه ریزی استراتژیک برای احیای وضعیت صنایع، تولیدات و رونق اقتصادی را در صورت اجرای توافقات داشته باشیم تا بتوانیم این زمان را برای رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی کوتاه تر کنیم.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید