14:26 , 1401/9/17
کد خبر: 000017039
بازدید: 1410
رستم قاسمی بر اثر بیماری درگذشت/ بیماری آقای وزیر چه بود؟

رستم قاسمی صبح امروز درگذشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، وی که یادگار دوران دفاع مقدس بود طی ماه های گذشته با بیماری مواجه بود و بر این اساس از وزارت راه و شهرسازی استعفا داد.

چنانچه اعلام شده، چند ماه پس از انتخاب رستم قاسمی به عنوان وزیر راه وشهرسازی دولت سیزدهم نشانه های بیماری در وی پدیدار شد اما وی به فعالیت ادامه داد تا اینکه طی هفته های گذشته با تشدید علائم بیماری فعالیت برای وی سخت تر شده و وی از سمت خود استعفا داد.

بیماری رستم قاسمی چه بود؟

وی که مبتلا به بیماری سرطان شده بود با وجود درمان های صورت گرفته با پیشرفت سریع بیماری مواجه شد و در نهایت درمان های مرسوم نتوانست وی را به زندگی روزمره بازگرداند و وی صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

توئیت حلالیت طلبی رستم قاسمی

رستم قاسمی طی ماه های اخیر با حاشیه های متعددی مواجه شده بود و در روزهای اخیر در قالب توئیتی به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخته و طلب حلالیت کرده بود.

 

 

 

بیوگرافی رستم قاسمی

رستم قاسمی، سیاستمدار ایرانی متولد 17 آذر 1343 و اهل سرگاه فارس بود که امروز در سن 58 سالگی درگذشت. این سیاستمدار ایرانی در دهه 60 عضو سپاه پاسداران شد و به دنبال آن در جنگ میان ایران و عراق شرکت کرد. پس از جنگ نیز در سال 86 به عنوان فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء منصوب شد.

این سیاستمدار اصولگرای ایرانی در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد در سال 90 به عنوان وزیر نفت منصوب شد که تا سال 1392 در این پست فعالیت کرد. البته عمر دوره وزارت وی اگرچه چندان طولانی نبوده اما در همان دوره هم با حاشیه هایی مانند پرونده گم شدن دکل های نفتی مواجه شد.

رستم قاسمی دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (گرمسار استان فارس) بود و در دوره سیزدهم، برای وزارت راه شهرسازی توانست رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را کسب کند.

وی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز یکی از کاندیداهایی بود که برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده بود اما در نهایت طبق آنچه خودش اعلام کرده بود بنا بر توصیه دلسوزان نظام از نامزدی در این انتخابات انصراف داد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید