14:17 , 1401/11/11
کد خبر: 000019557
بازدید: 1218
رباتی که خبرنگار شد

سایت خبری «اینوویشن اوریجینز» به تازگی یک ربات را برای انجام کارهای دبیری به کار گرفته است.

به گزارش خبرنگار فناوری ایونا، ماجرا از این قرار است که بر پایه هوش مصنوعی این ربات که "لایو" (Laio)  نام دارد  مدتی است به عنوان جدیدترین عضو این سایت خبری باشد و برخی مقالات را نیز برای این سایت نوشته و چندین کار مختلف به او محول شده است که برخی از این وظایف عبارتند از:

  1. یافتن اخبار در زمینه نوآوری و فناوری
  2. ارائه آنها به خبرنگاران سرویس مربوطه
  3. نوشتن خبر درباره آنها

ربات ها جای خبرنگاران را می گیرند؟

جالب است بدانید این تنها موردی نیست که از یک ربات برای کارهای رسانه ای استفاده می شود زیرا محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ(LMU) نیز در این زمینه در حال تلاش هستند تا با کمک هوش مصنوعی تغییراتی در زندگی خبرنگاران ایجاد کنند. بنیاد فولکس واگن نیز سرمایه گذاری 1.4 میلیون دلاری در این زمینه صورت داده و مجموعه ای از متخصصان حوزه های مختلف در کنار هم برای به سرانجام رساندن این پروژه در حال تلاش هستند.

با به نتیجه رسیدن این تلاش ها ربات هایی که ایحاد شوند می توانند به خبرنگاران برای بهره وری و موفقیت بیشتر کمک کنند.

این ربات ها می توانند در مواردی که حضور خبرنگاران در یک محدوده دشوار یا حتی غیرممکن است حاضر شوند و این وظایف را به انجام برسانند. با این وجود هنوز برای خبرنگاران جای نگرانی نیست که مبادا این ربات ها جای آنها را بگیرند. ممکن است ربات ها در مواجهه با وقایع دقیق تر باشند اما در نهایت انسان ها هستند که می توانند دقیق ترین درک از واقعیت را داشته و آن را به بهترین شکل روایت کنند. ضمن اینکه حتی اگر ربات ها قادر به تهیه اخبار باشند حس ششم انسانی را نداشته و در نهایت لازم است یک انسان کار آنها را تائید کند.

بیشتر بخوانید:

یوزپلنگی که به اسم یک خبرنگار "مهشاد" نامگذاری شد+فیلم

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید