04:51 , 1401/4/23
کد خبر: 000014500
بازدید: 1446
راهکارهایی برای داشتن یک آرایش زیبا و طبیعی/ با آرایش هفت قلم خداحافظی کنید

اگر می خواهید آرایشی زیبا و به روز داشته باشید و از اشتباهات فاحش در آرایش خود بپرهیزید، خواندن این مقاله می تواند به شما کمک کند.

به گزارش خبرنگار مد و استایل ایونا، طی سالهای گذشته ایران یکی از بازارهای پر رونق لوازم آرایشی بوده است که البته بخشی از آن شاید به جمعیت ایران مربوط باشد اما در نهایت طبق آمارها، میزان استفاده از لوازم آرایش در کشور ما نسبت به سایر کشورها بالاتر است.

بر این اساس با توجه به جمعیت جوان ایران، بسیاری از خانم های  ایرانی به ویژه آنها که در سنین جوانی و میانسالی قرار دارند از لوازم آرایش استفاده می کنند اما حال که استفاده از این وسایل در کشور تا این اندازه رایج است شاید بهتر باشد اصول آرایش کردن صحیح را نیز بدانند.

مدل آرایش نیز همانند مدل مو و لباس هر چند سال یکبار دستخوش تغییر می شود و بر همین اساس آرایشی که در یک دوره اوج زیبایی بوده در دوره ای دیگر ممکن است از مد افتاده و ناخوشایند باشد. از سوی دیگر ممکن است یک سبک آرایش با چهره فرد سازگاری نداشته باشد، به همین دلیل خوب است اصول کلی را بدانیم.

در این گزارش سعی داریم راهکارهایی درباره نحوه آرایش کردن را با یکدیگر مرور کنیم.

فرم صورتتان را فراموش نکنید

در گام اول در نظر داشته باشید که نحوه آرایش هر فرد بر اساس فرم صورت و رنگ پوست او از دیگری متفاوت می شود.

نکته دیگر آنکه مدتی است در لوازم آرایشی به سمتی پیش رفته ایم که استفاده از موادی که دارای رنگ زیاد هستند جای خود را به آرایش های طبیعی و گریم گونه داده است.

اکنون بر خلاف گذشته که ممکن بود استفاده از رژهایی با رنگ های شاد و تند یا سایه های رنگی و انواع رژگونه های رنگی مد بودند، سبک آرایش به سمت رنگ های محو و آرایش ملایم رفته است آنهم به صورتی که با آرایش بتوانید نواقص صورت و چهره خود را برطرف کنید.

در واقع در سالهای اخیر انواع کانسیلرها و وسایل کانتورینگ از اهمیت بسیاری برخوردار شده اند.

همچنین در این سالها استفاده از انواع پرایمر نیز رونق خاصی به خود گرفته و افراد حرفه ای سعی می کنند پیش از هر آرایشی از پرایمر استفاده کنند تا در شرایط مختلف آرایش آنها پخش نشود.

چگونه آرایشی زیبا داشته باشیم؟

اما بعد از انجام زیرسازی و امور ابتدایی وقتی قصد دارید آرایش صورت را شروع کنید خوب است به چند نکته کلی توجه داشته باشید.

1- خط چشم:

خط چشم یکی از کارهای ابتدایی آرایش است اما اگر شما در زمینه کشیدن خط چشم، مهارت ندارید بهتر است نهایتا به کشیدن یک خط چشم ساده با مداد چشم اکتفا کنید یا اصلا قید این مرحله را بزنید و با استفاده از ریمل حالتی زیباتر برای چشمان خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: انواع خط چشم کدامند؟

انواع رژ لب کدامند؟

2-ریمل:

برای ریمل زدن دقت داشته باشید که لازم نیست خیلی زیاد از لوازم آرایش استفاده کنید چرا که این کار می تواند چهره ای مصنوعی به شما بدهد. انتخاب رنگ ریمل نیز مهم است و معمولا رنگ ریمل حدود سه درجه تیره تر از رنگ ابرو انتخاب می شود. البته ممکن است بگوئید رنگ ریمل که مشخص است اما یادتان نرود ریمل های مشکی این روزها تنها انتخاب شما نیستند و انواع ریمل های رنگی نیز در بازار موجود است.

3-رژ و رژگونه:

در مرحله بعد نیز می توانید به سراغ رژ و رژگونه بروید که برای این بخش تناسب داشتن رنگ رژ و رژگونه با یکدیگر و تناسب آنها با رنگ کرم پودر شما  از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین موقع استفاده از رژگونه سعی کنید از رنگ های ملایم تر استفاده کرده و حتما با یک برس خوب و مناسب آن را روی صورت محو کنید چراکه برس خوب در کیفیت این قسمت از کار بسیار اهمیت دارد.

البته برای انتخاب رژ گونه رنگ پوست هم بسیار مهم است. در ادامه توصیه هایی برای انتخاب رژگونه بر اساس رنگ پوست ارائه شده است:

پوست روشن 

این افراد بهتر است رژ گونه سایه روشن صورتی انتخاب کنند.

 پوست بژ 

رژ گونه صورتی روشن یا هلویی روشن انتخاب مناسبی برای این دسته است .

پوست تیره 

افرادی که پوست تیره دارند بهتر است از رژ گونه هایی به رنگ نارنجی یا قهوه ای روشن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اعتیاد به لوازم آرایشی/ جدال سرسخت سرخاب سفیداب و زیبایی طبیعی

5 اشتباه رایج در آرایش

در ادامه چند مورد از اشتباهات رایج آرایش را با یکدیگر مرور می کنیم:

1-استفاده از کرم پودر زیاد ممنوع

همان طور که اشاره شد در این سالها آرایش ها به سمت محو پیش رفته اند و  اینکه شما به گونه ای آرایش کنید که غیر طبیعی و نامتعارف نباشد به مراتب بهتر است. برای کرم پودر نیز بهتر است از استفاده زیاد آن خودداری کنید تا حالت نامناسبی به صورت شما ندهد. حتی اگر می خواهید لک های صورت خود را بپوشانید توصیه ما این است که برای نقاط مربوطه از کانسیلر استفاده کنید.

البته لازم است در رنگ کرم پودر و تناسب آن با رنگ پوست خودتان نیز دقت لازم را داشته باشید که با استفاده از کرم هایی خیلی روشن تر یا تیره تر از رنگ پوست خودتان باعث غیر طبیعی شدن چهره تان نشوید.

2-با ریمل های ضد آب خداحافظی کنید

یکی دیگر از آرایش های اصلی صورت ریمل است که بهتر است در استفاده از آن هم افراط نکنید و به سراغ ریمل های ضد آب هم نروید زیرا اگرچه ممکن است زیباتر به نظر رسیده و پخش نشوند اما در بلند مدت باعث خشک شدن شدید مژه های شما می شوند و به هنگام شستن آنها نیز هر بار چند تار از مژه های شما جدا می شود.

3-سایه های شاین یا براق

این دسته از سایه ها ممکن است علاقمندان بسیاری داشته باشند اما در این مورد هم استفاده زیاده از حد می تواند حالتی غیر عادی به چهره شما دهد.

4-آرایش هفت قلم نکنید

بهتر است بدانید بهترین شیوه آرایش آن است که خیلی چهره خود را از حالت طبیعی خارج نکنید و تنها روی برخی از قسمت های صورت که می خواهید برجسته شود وقت بگذارید. نکته دیگر اینکه بهتر است چند قلم وسیله آرایش داشته باشید اما برای همان چند قلم جنس خوب استفاده کنید.

5-در انتخاب رژ مراقب باشید

بسیاری از خانم ها علاقه زیادی به استفاده از رژهای تیره دارند اما بد نیست بدانید این رژها می توانند سن شما را بیشتر نشان دهند. با این حال اگر همچنان مایل به استفاده از رژهای تیره هستید سعی کنید بقیه آرایش خود را ملایم انجام دهید. در حالت کلی نیز برای استفاده از رژ بهتر است سراغ رنگ های طبیعی تر بروید.

بیشتر بخوانید: فناوری‌ نانو کارایی محصولات آرایشی و بهداشتی را افزایش داد

 

 

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید