17:22 , 1401/10/26
کد خبر: 000018836
بازدید: 1368
راههای طبیعی برگشت واژن به حالت اولیه بعد از زایمان

یکی از نگرانی های مهم زنان پس از زایمان تنگ کردن واژن است. تصورات اشتباهی که از سوی برخی خانم ها وجود دارد این است که واژن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، یکی از نگرانی های مهم زنان پس از زایمان تنگ کردن واژن است. اما خانم ها باید این نکته مهم را در نظر داشته باشند که واژن قابلیت ارتجاعی دارد و هرگاه زایمانی صورت می گیرد گشاد و سپس تنگ می شود. متاسفانه تصورات اشتباهی که از سوی برخی خانم ها وجود دارد این است که واژن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و برای همیشه دچار افتادگی می شود که این باور نادرستی است.

راه هایی برای تنگ کردن واژن وجود دارد از جمله رژیم های غذایی، تمرینات ورزشی که به صورت طولانی مدت اثرات خود را دارند. برای بدست آوردن نتیجه مناسب زمان زیادی را می طلبد و باید با صبر و حوصله این شیوه های درمانی را پیش ببرید.

یائسگی زودرس قابل درمان است؟

بنابراین اگر به دنبال راه حل های خانگی و مناسب بدون عوارض هستید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

علت شل شدن واژن

شل شدن واژن به عوامل متعددی بستگی دارد؛ بخاطر داشته باشید که رابطه جنسی کم اصلا نمی تواند راهکار مناسبی برای حل این مشکل باشد. شل شدن واژن در واقع می تواند به علت کشیدگی طبیعی دیواره های واژن به علت پارگی باشد که معمولا در زایمان های طبیعی رخ می دهد و بافت های تشکیل دهنده عضلات یا ماهیچه های داخل واژن پاره می شوند و اگر شما از آنها مراقبت کنید واژن قدرت انعطاف پذیری خود را از دست نمی دهد.

عوامل شل شدن واژن

از دیگر عوامل شل شدن واژن می توان به چاقی، یائسگی، جراحی های مختلف زنانه، عسطه و سرفه پی در پی، یبوست مکرر، کمر دردهای مزمن، بلند کردن اجسام سنگین بطور پی در پی، ورزش سنگین بطور منظم و زایمان اشاره کرد.
 
اگر از شیوه های درست استفاده کنید نیاز به عمل های متفاوت مثل واژینوپلاستی نخواهد بود. توصیه می کنیم پیش از جراحی درمان های طبیعی را یک بار امتحان کنید و بعد تصمیم نهایی را بگیرید.
 
با پیروی از یک رژیم غذایی سالم می توانید به طور طبیعی به سفت و محکم شدن کف لگن کمک کنید. براساس مطالعات صورت گرفته در این راستا استفاده خوراکی هایی که مملو از استروژن هستند مثل زغال اخته، انار، دانه کنجد، سویا، هویج، انواع توت و سیب میتوانند به شما کمک کنند. همچنین توصیه می شود از غلات کامل سبوس دار، کربوهیدرات ها و پروتئین های حیوانی ارگانیک استفاده کنید.
 

یکی دیگر از راه حل ها با نظر و تجویز پزشکتان استفاده از ژل های روان کننده برای ناحیه واژن است که کمک میکند حرکت آن نرم و آسان شود.این یک راهکار مناسب برای رفع شل شدن واژن است. در هنگام نزدیکی تا جایی که ممکن است پاهای خود را بسته و نزدیک هم قرار دهید.

از حرکات یوگا برای تقویت ماهیچه های لگن ، دیواره واژن و کلیه توصیه می شود بهره ببرید این حرکات را به مدت چند هفته یا چند ماه هر روز 5 مرتبه هر بار 10 دقیقه آرام انجام دهید.

همه چیز درباره زایمان در آب + قیمت و مزایا

تمرین بالا بردن پاها هم یکی از موثرترین حرکاتی است که باید توجه داشته باشید زمانی که پاهای خود را پایین می آورید پاها نباید خم شود. روی زمین دراز کشیده و پاهایتان را یکی بعد از دیگری بالا ببرید.

موثرترین روش برای تنگ کردن واژن

از لباس زیر نخی استفاده کنید. ویتامین E یک مرطوب کننده خوب براي رفع خشکی واژن و موثرترین روش برای تنگ کردن واژن است بدین صورت که ؛ 1 عدد کپسول ویتامین E را با دقت بررسی کنید که قسمتی از پوشش آن تیز یا خراشیده نباشد، سپس در حالت ایستاده یا دراز کشیده به آرامی کپسول ویتامین E را داخل واژن بگذارید . نیاز به شکستن کپسول نیست برای این که PH واژن بطور طبيعي روغن را جذب ميکند .

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید