16:11 , 1401/9/13
کد خبر: 000016951
بازدید: 1262
راهنمای مراقبت از پوست چرب: مراقبت موثر در 4 مرحله

عواملی مانند عوامل ژنتیکی، تغییرات هورمونی، رژیم غذایی و سبک زندگی و حتی استرس را از دلایل چرب شدن پوست می دانند. با این حال روتین مراقبت موثر برای پوست های چرب چیست؟

روتین مراقبت موثر برای پوست های چرب

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، پوست چرب زمانی اتفاق می افتد که غدد چربی پوست بیش از حد سبوم تولید کنند. سبوم (روغن) در حفظ سلامت پوست بسیار موثر است. مطمئناً، سبوم بیش از حد می تواند باعث پوست چرب، مسدود شدن منافذ و مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش های سرسیاه شود. چگونه مراقبت از پوست چرب را به یک روتین معمولی تبدیل کنیم؟

بیشتر بخوانید: 23 راه جالب برای رسیدن به پوست سالم

روتین روزانه پوست چرب؛ پوست خود را تمیز کنید

اولین قدم مراقبت از پوست چرب، تمیز نگه داشتن پوست است. شستشوی منظم پوست باعث کاهش چربی پوست می شود. اما آب به تنهایی برای پاکسازی پوست کافی نیست. همچنین استفاده از ژل پاک کننده ملایم صورت بسیار مهم است. ژل شستشوی صورت پاک کننده ای ساده برای پوست است که به پاکسازی پوست و جلوگیری از براق شدن پوست کمک می کند. ژل پاک کننده صورت را روی پوست مرطوب بمالید، دایره وارد دست خود را روی صورت بمالید و آبکشی کنید. بنابراین، شما می توانید پوستی عمیقا تمیز داشته باشید.

روتین روزانه پوست چرب؛ صورت خود را حتما خشک کنید

این موضوع که چگونه صورت خود را بعد از شستشو یا تمیز کردن خشک می کنید نیز یکی از مهم ترین مراحل مراقبت از پوست به حساب می آید. مطمئن شوید که حوله ای که برای پوست خود استفاده می کنید نرم باشد. شما همچنین می توانید یک حوله میکروفیبر انتخاب کنید. همچنین مهم است که حوله مخصوص شما باشد. همچنین مراقب باشید که حوله را پس از خشک شدن مرطوب نگذارید.

بیشتر بخوانید: 4 راه کاملا طبیعی برای از بین بردن جوش های زیرپوستی

به غیر از حوله، می توانید از دستمال کاغذی نرم نیز استفاده کنید. آن را به پوست خود لمس کنید و بردارید. پایین کشیدن پوست می تواند باعث تولید سبوم بیشتر و تحریک پوست شود.

روتین روزانه پوست چرب؛ پوست خود را لایه برداری کنید

پس از تمیز کردن پوست، لایه برداری را برای تمیز کردن عمیق منافذ و پاکسازی چربی و کثیفی از منافذ انجام دهید. استفاده از لایه برداری که پاک کننده عمیق منافذ است می تواند به صورت روزانه سلول های مرده روی پوست شما را از بین ببرد و پوست شما را شاداب تر نشان دهد.

روتین روزانه پوست چرب؛ پوست خود را مرطوب کنید

بسیاری از افرادی که پوست چرب و مختلط دارند ممکن است فکر کنند که نیازی به رطوبت ندارند زیرا پوستشان چرب است. اما می توان گفت که این کاملا اشتباه است. مرطوب نکردن پوست باعث می شود که پوست نیاز آبی خود را به اندازه کافی تامین نکند و باعث خشکی و پوسته پوسته شدن آن شود.

بیشتر بخوانید:درمارولر چیست و برای پوست چه فایده ای دارد؟

در این مرحله، انتخاب مرطوب کننده مناسب به عنوان اولین قدم در مراقبت از پوست چرب بسیار مهم است. استفاده از یک مرطوب کننده مات کننده برای پوست شما که از قبل مستعد درخشش است، از چرب و براق به نظر رسیدن پوست جلوگیری می کند و در عین حال پوست شما را مرطوب می کند.

مواردی که در روتین پوست چرب باید رعایت کرد

باز هم یادآوری می کنیم که یکی از مهمترین مسائل در مراقبت از پوست چرب، مراقبت صحیح از پوست با محصولات مناسب است.

علاوه بر این، آرایش برای جلوگیری از براق شدن می تواند انتخاب خوبی باشد، اما محصولات مبتنی بر روغن نیز می توانند منافذ را مسدود کنند. بنابراین قبل از آرایش حتما پوست خود را برای آرایش آماده کنید.

بعد از پاک کردن آرایش، مطمئن شوید که پوستتان عاری از ذره ای آرایش بوده و مطمئن شوید که کاملا تمیز شده است. همچنین، حتماً غذاهای سالم بخورید و آب فراوان بنوشید.

بیشتر بخوانید: 7 مشکل پوستی رایج در پاییز و راه حل‌های آن

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید