21:14 , 1402/1/12
کد خبر: 000022577
بازدید: 1178

در آیین گشایش سی امین دوره از نمایشگاه قرآن؛

رئیسی: به آنچه شهدا در مسأله حجاب وصیت کردند پایبند هستیم

رئیس جمهور تاکید کرد: به مردم و خانواده شهدا این امیدواری را می‌دهیم و باید به آنچه شهدا در مسأله حجاب وصیت کردند پایبند باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، در آیین گشایش سی امین دوره از نمایشگاه قرآن در مصلای تهران رئیسی به ایراد سخنرانی پرداخت که گزیده ای از آن را در زیر می خوانید:

«* انسانیت انسان در پرتو ارتباط قرآن و وحی شکل می گیرد. کتاب‌های بسیار ارزشمندی با محوریت کلام حق در این نمایشگاه رویت شده که باید از همه تشکر کرد.

بیانیه کاشتند؛ ماست درو کردند/ ماست پاش هم عاقبت ‎اسید پاش خواهد شد

درمان بیماران به شرط حجاب!

* روز جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی روز مبارکی است و روزی که مردم اراده کردند دین بر زندگی آنها حاکم باشد و محور تمام ارتباطات دین و آموزه های دینی باشد.

*رهبری شخصاً جلسات قرآنی را پیگیری می‌کردند و اگر اینها نبود ما شاهد فضای قرآنی موجود در کشور نبودیم. مقام معظم رهبری همواره مشوق چهره‌های قرآنی بودند که امیدواریم بتوانیم ۱۰ میلیون چهره قرآنی در کشور داشته باشیم.

حجاب و عفاف یک ضرورت دینی و امری قانونی است

*حجاب و عفاف یک ضرورت دینی است و یک امر الهی و قرآنی و روایی است همه مذاهب به این موضوع اتفاق نظر دارند و همه متدینین نسبت به حجاب تاکید دارند و حجاب هم برای فرد و هم برای جامعه مصونیت است و می تواند برای همه متدینان مصونیت داشته باشد.

*مساله این است که امروز ما یک الزام قانونی داریم و تبعیت از قانون مورد اجماع همه است.

*به مردم و خانواده شهدا این امیدواری را می‌دهیم و باید به آنچه شهدا در مسأله حجاب وصیت کردند پایبند باشیم. اینکه باید نسبت به فساد و مشکلات اقتصادی حساس بود نیز درست است. اینکه نباید افراد اختلاس‌گر در جامعه میدان داشته باشند حرف کاملاً متینی است و هر که بخواهد در جامعه فساد ایجاد کند باید جامعه را از آن مصون کرد.

*جامعه باید مورد نهی زبانی قرار گیرد، به بایدها باید توجه شود و دولت و مردم عزیز همه به این مسأله توجه دارند. امید داریم به برکت قرآن وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.»

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید