13:26 , 1401/7/22
کد خبر: 000015851
بازدید: 1313
دیوارنگاره پر حاشیه میدان ولیعصر پائین کشیده شد

روز گذشته دیوارنگاره ای به نام "زنان سرزمین من" در میدان ولیعصر تهران نصب شد اما هنوز ساعتتی از نصب آن نگذشته بود که انتقادات متعددی نسبت به آن صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار هنری ایونا، دیوارنگاره "زنان سرزمین من" که روز پنجشنبه، 21 مهر ماه در میدان ولیعصر نصب شد تصاویری از زنان موفق کشور در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی را در کنار یکدیگر قرار داده بود اما تنها ساعاتی پس از نصب آن انتقاداتی شدید از سوی صاحبان برخی از تصاویر موجود در آن منتشر شد و بر همین اساس در مدتی کمتر از یک روز این دیوار نگاره که به طراحی سازمان فرهنگی هنری اوج تهیه شده بود پائین کشیده شده و تصاویر جمع شدن آن در فضای مجازی منتشر و دست به دست شد.

مهرداد معظمی، مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی  اوج در این باره توئیتی منتشر کرده و در قالب آن آورده است: ««ما به عنوان سازمان هنری - رسانه‌ای اوج همواره یکپارچگی ایران عزیز را مدنظر قرار داده‌ایم. تصویر دیوارنگاره تلاش کرده برای پاسداشت مقام زن، تعداد اندکی از زنان موفق سرزمین‌مان ایران را معرفی کند، برای این روزها که همه جا حرف از زنان است.همه باید سعه صدر خود را برای ایران بالا ببریم. ما در یک کشتی هستیم. چه بخواهیم چه نخواهیم.»  


اسامی برخی از چهره هایی که تصویر آنها در این دیوار نگاره وجود داشت عبارت است از:

- پروین اعتصامی
- طاهره صفارزاده
-بدرالزمان قریب
- فاطمه معتمدآریا
- نرگس آبیار
- ایران درودی
-سیمین دانشور
-هما روستا
- ثریا قاسمی
-حمیده خیرآبادی
-مرضیه برومند
-مریلا زارعی
- توران میرهادی
- سیده زهرا حسینی
-فروغ فرخزاد
-پروانه معصومی
-مریم میرزاخانی
-فاطمه رهبر
- بی‌بی‌ مریم بختیاری
-زهره کودایی 
 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید