14:15 , 1401/8/28
کد خبر: 000016622
بازدید: 1930
دیشب در مهاباد، پیرانشهر و بوکان چه خبر بود؟

شب گذشته شهرهای مختلفی در آذربایجان غربی از جمله شهر مرزی پیرانشهر، بوکان و مهاباد با درگیری ها و ناآرامی هایی همراه بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، خبرگزاری دولتی ایرنا در گزارشی به ارائه توضیحاتی درباره درگیری های دیشب استان آذربایجان غربی پرداخته و از شهرهای مختلف این استان اطلاعاتی منتشر کرده است.

دیشب در پیرانشهر چه خبر بود؟

در این شهر مرزی از عصر روز جمعه(27 آبان) تجمعاتی پراکنده شروع شد و توسط افراد شرکت کننده در این اعتراضات جاده مرز تمرچین بسته شد. به دنبال این ماجراها میان این افراد و نیروهای پلیس درگیری هایی درگرفت که البته به گفته خضرکاک درویشی، فرماندار پیرانشهر  آنچه برخی تحت عنوان حمله به کلانتری 12 این شهر مطرح می شود صحت ندارد.

به گفته این مسئول محلی مردم در محله ای از پیرانشهر برای تشییع پیکر یکی از درگذشتگان تجمع کرده و شعارهای هنجارشکنانه سر دادند.

مروری بر وقایع دیشب مهاباد

شب گذشته در مهاباد نیز تجمعاتی رخ داد که در نهایت با حضور نیروی انتظامی پایان یافت.

بدین ترتیب به دنبال فوت یکی از زخمی شدگان این شهر، روز جمعه ناآرامی هایی در مهاباد ایجاد شد و معترضان در برخی مناطق مانند میدان استقلال این شهر تجمع کرده و به روشن کردن آتش و بستن خیابان های محدود به این مناطق اقدام کرده و شعارهایی سر دادند.

برای برقراری نظم و امنیت در این شهر نیز نیروی های انتظامی و امنیتی هر دو برای ایجاد آرامش در منطقه حضور یافتند.

جمعه در بوکان چه گذشت؟

در بوکان نیز بار دیگر و برای چهارمین شب متوالی اعتراضات و تجمعاتی صورت گرفت که در محله هایی مانند کل تپه و جاده حصار راهبندان ایجاد شد. ناآرامی های این شهر نیز بر این اساس بوده که در روستای کوسه یک نفر جان باخته که معترضان با طرح این مسئله که وی به دست نیروهای انتظامی و امنیتی جان باخته تجمع کردند.

معترضان این شهر جاده کمربندی به میاندواب را مسدود کرده و مانع تردد وسایل نقلیه در این جاده ترانزیتی شدند.

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید