10:32 , 1401/8/8
کد خبر: 000016273
بازدید: 1582
دیروز و دیشب در دانشگاه های کشور چه گذشت؟/ گزارشی از تجمعات امیرکبیر، دانشگاه آزاد مشهد و دانشکده فنی دانشگاه تهران

روز گذشته برخی از دانشگاه های سطح پایتخت و کشور تجمعاتی داشتند که در برخی موارد این تجمعات با حاشیه هایی همراه شد.

به گزارش خبرنگار آموزش ایونا، تجمعات دانشجویی روز گذشته(شنبه، 7 آبان) در شرایطی در برخی دانشگاه ها برگزار شد که در موارد متعدد در دانشگاه هایی مانند دانشگاه امیرکبیر، دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد مشهد حاشیه هایی ایجاد شد.

در دانشگاه امیرکبیر چه خبر بود؟

روز گذشته در برخی دانشگاه های کشور در اعتراض به موارد متعددی از حمله تروریستی شاهچراغ گرفته تا بزرگداشت مهسا امینی تجمعاتی برگزار شد که یکی از این موارد به  دانشگاه امیرکبیر مربوط می شود.

در این دانشگاه دانشجویان مقابل دانشکده شیمی دراعتراض به مواردی مانند ممنوع الورود شدن برخی از دانشجویان به دانشگاه، حضور افراد غیر دانشجو در دانشگاه و حادثه تروریستی شاهچراغ تجمع کرده و پس از مدتی به سمت در ورودی دانشگاه حرکت کردند.

ماجرای تجمعات دانشگاه آزاد مشهد چه بود؟

دانشگاه آزاد مشهد نیز از دیگر دانشگاه هایی بود که تجمعات آن در روز گذشته با حاشیه هایی همراه شد و در اعتراضات دانشجویان آن ناآرامی هایی شکل گرفت و تا حوالی ساعت هشت شب این تجمعات ادامه داشت و در قالب آن میان برخی دانشجویان این دانشگاه و دانشجویان نزدیک به بسیج درگیری هایی ایجاد شد.

اما تا ساعات پایانی شب گذشته چنین اعلام شد که وضعیت این دانشگاه به حالت عادی بازگشته است.همچنین مسئولان این دانشگاه چنین اعلام کردند که برنامه ای برای حضور نیروهای امنیتی در دانشگاه ندارند و هیچ دانشجویی در این درگیری ها در دانشگاه بازداشت نشده و اگر دانشجویی از این دانشگاه بازداشت شده است احتمالا در حوادث خارج از دانشگاه این اتفاق برای او رخ داده است.

همچنین خوابگاه دانشجویان دختر این دانشگاه که تنها چند خیابان با دانشگاه فاصله دارد نیز آرام گزارش شده بود.

مروری بر ماجرای دانشکده فنی دانشگاه تهران

در دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز عصر روز گذشته(شنبه، 7 آبان) دانشجویانی از دو طیف مشغول به سر دادن شعارهایی بودند که گویا میان این دو طیف درگیری هایی صورت گرفت که این درگیری ها تا شب ادامه داشت و شرایط در نهایت به سمتی رفت که تا آخرین ساعات شب گذشته برخی دانشجویان همچنان در این دانشکده بودند.

اما حاشیه های ایجاد شده در این دانشگاه ها در حالی است که روز گذشته دانشگاه های متعددی در اعتراض به مسائلی مانند حمله تروریستی به شاهچراغ و حوادث هفته های گذشته تجمعاتی برگزار کردند. دانشگاه هایی که روز گذشته در آنها تجمعات اعتراضی برگزار شد عبارتند از:

-دانشگاه شهید بهشتی
-دانشگاه هنر تهران
-دانشکده علوم اجتماعی تهران
- دانشکده فنی دانشگاه تهران
- دانشگاه آزاد سوهانک
- دانشگاه آزاد تهران جنوب
-دانشگاه علم و فرهنگ
- دانشگاه علوم پزشکی ایران
-دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات
-دانشگاه فردوسی مشهد
- دانشگاه لرستان
- دانشگاه علوم پزشکی کردستان 
-دانشگاه یزد

 

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید