11:18 , 1402/3/2
کد خبر: 000025226
بازدید: 1197
دلیل ناکامی فروغی از زبان مربی تیم ملی تپانچه

ناکامی فروغی باعث شد تا در جام جهانی باکو در تپانچه بادی در جایگاه پنجاه و نهم در بین تیراندازان حاضر در مسابقات و در جایگاه آخر در بین تیراندازان کشورمان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، مربی تیم ملی تپانچه با بیان اینکه بیماری «جواد فروغی» قبل از اعزام، باعث شد تا در جام جهانی باکو ناکام بماند، گفت: اینکه مدال المپیکی او شانسی به دست آمده، نادرست و مخرب است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، جام جهانی تیراندازی به میزبانی باکو روزهای ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه برگزار شد که تیم کشورمان با یک نشان طلا و نقره توسط سجاد پورحسینی در تپانچه ۱۰ متر و هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر به کار خود در این پیکارها پایان داد.

در این مسابقات که بیش از ۵۰ کشور حضور داشتند، چین با ۴ طلا، یک نقره و دو برنز در جایگاه نخست و هند با یک طلا، دو نقره و یک برنز در رده دوم قرار گرفتند ضمن اینکه تنها ۱۶ کشور موفق به کسب مدال شدند.

این مسابقات همانند سایر مسابقات بین‌المللی با شگفتی‌ها و عجایب بسیاری عجین بود که نکته برجسته آن، تغییر رنگ مدال‌ها یا مدال نیاوردن برخی از تیراندازان کشورمان بود که با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شد تا آنجا که گمانه‌زنی در فضای مجازی جای خود را به حقیقت‌یابی داد.

شگفتی که از صعود چشمگیر رستمیان و پورحسینی در رنکینگ جهانی پس از درخشش در جام جهانی ۲۰۲۳ باکو آغاز و به ناکامی قهرمانانی همچون جواد فروغی که سابقه درخشانی در المپیک در فینال تپانچه بادی المپیک توکیو و نخستین مدال طلای المپیک تاریخ تیراندازی ایران را در کارنامه دارد، ختم شد.

این ناکامی باعث شد تا فروغی در جام جهانی باکو در تپانچه بادی در جایگاه پنجاه و نهم در بین تیراندازان حاضر در مسابقات و در جایگاه آخر در بین تیراندازان کشورمان قرار گرفت؛ موضوعی که رسانه‌ها به‌شدت از آن انتقاد کرده و انگشت اتهام به‌سوی فروغی و فدراسیون نشانه رفتند.

مربی تیم ملی تپانچه: بیماری عامل ناکامی فروغی بود

حال این ورزشکار که از دیروز ۳۱ اردیبهشت‌ماه با ۱۱ تیرانداز شامل سجاد پورحسینی (گیلان)، وحید گلخندان (فارس)، امیر جوهری‌خو (تهران)، رسول عفتی (کرمانشاه)، شایان تمدن (اصفهان) در بخش مردان و هانیه رستمیان (مازندران)، گلنوش سبقت‌الهی (اصفهان)، مینا قربانی (همدان)، زینب طوماری (گیلان) و پریماه امیری (کرمان) در بخش دختران در دور جدید اردوی تیم ملی تپانچه در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی در حال تمرین است از مصاحبه منع شده تا بنا به گفته مربی وی، روحیه این ورزشکار دستخوش آلام و تغییر نشود تا برای مسابقات آینده احیا و آماده شود.

احمدظفر جعفرزاده، مربی تیم ملی تپانچه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، ‌ درباره شرح‌حال فروغی خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور ما، قهرمان المپیک را بالا می‌برند و یک‌ باره بر زمین می‌زنند. در مورد فروغی هم باید گفت خبرهای رسانه‌ها برای قهرمان المپیکی کشورمان بسیار مخرب بود و به دلیل تأثیر مخرب بر روح و روان ورزشکار که در حال تمرین در اردو، روزگار سپری می‌کند، وی را از مصاحبه منع کرده‌ام.

وی ادامه داد: توقع مردم یک توقع حق است و این عملکرد ورزشکار است که توقع‌ها را برآورده کند یا نه. اما اگر بخواهم صادقانه و بدون توجیه در مورد عملکرد جاری فروغی صحبت کنم باید بگویم او هم مانند همه انسان‌ها ممکن است بیمار شود.

مربی تیم ملی تپانچه افزود: فروغی قبل از اعزام تب کرد و زیر سرم رفت و متخصصان پزشکی این موضوع را تأیید می‌کنند که دوره درمان ۲۰ روزه برای رفع کسالت لازم بود تا بدن آمادگی لازم را بازیابد؛ اما فرصت این کار اصلاً نبود. با این اوصاف فروغی نصف راه را عالی طی کرد و بیش از قهرمان جهان ظهور کرد؛ ولی به دلیل بیماری دیگر نتوانست به‌خوبی ادامه دهد و کم آورد.

جعفرزاده با یادآوری بازتاب نادرست برخی رسانه‌ها از ناکامی فروغی، تأکید کرد: این طلایه‌دار المپیکی کشورمان بسیار بااستعداد و توانمند است و اینکه مدال المپیک او شانسی به دست آمد خیلی نادرست و مخرب و لطمه زننده است. مطرح‌کردن این موضوعات بی‌اساس در راستای زیرسؤال‌بردن و ازبین‌بردن توانمندی فروغی یا هر قهرمان دیگری است.

وی با تأکید بر اینکه اگر همه چیز شانسی بود نباید رکورددار فینال المپیک می‌شد، تصریح کرد: شانس این است که مثلاً در مسابقه رقیب زمین بخورد و نتواند ادامه دهد؛ اما فروغی تا آخر مقاومت کرد و توانمندی خود را نشان داد.

مربی تیم ملی تپانچه ادامه داد: برای حضور تیراندازان در مسابقات پیش رو برنامه داریم تا سطح آمادگی را بالا ببریم. باور دارم که فروغی می‌تواند توانمندی‌هایش را تکرار کند و با تحمل فشارهای تمرینی، دوباره مدال‌آوری و شگفتی سازی کند.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: در میدان مسابقه‌ای قرار داریم که امکانات و شرایط ما با رقیب مساوی نیست و کسی دست‌وپای آنان را نبسته است. اما ما در استخری شنا می‌کنیم که دست پای ما را بسته‌اند؛ نه تجهیزات مناسب و استانداردی در اختیار داریم و نه در اردوهای بین‌المللی تمرین کرده‌ایم، با این‌ وجود بااراده، پشتکار و تلاش دست‌به‌دست هم می‌دهیم تا بتوانیم پرچم کشور را در فراز قهرمانی بالا نگهداریم.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه‌ باشگاه نساجی درمورد تایید مجوز حرفه‌ای

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید