05:03 , 1401/6/12
کد خبر: 000015088
بازدید: 1559
دعای اول ماه صفر برای دفع بلا

اگر به دنبال دعاهایی هستید که در ماه صفر از گرفتاری در امان باشید این مطلب می تواند به شما کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، در تقویم قمری ماه صفر، بعد از ماه محرم آمده است. اکثر مسلمانان در این ماه برای دور ماندن از گرفتاری ها از گناهان فواران توبه کرده، استغفار می کنند و نماز می خوانند. در عین حال صدقه داده و صلوات می فرستند تا با توکل به خدای بزرگ از گرفتاری ها و بلاها دور بمانند.

در زمان های قدیم گفته شده است که در ماه صفر 320000 مصیبت بر طبقه اول آسمان نازل شده است. اتفاقات ناگواری در این ماه در تاریخ رخ داد. در حالی که این گفته ها از پایه کذب است و ماه صفر با دیگر ماه های سال تفاوتی ندارد.

گفته شده است که خواندن 100 مرتبه دعای «لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم» به صورت روزانه در ماه صفر می تواند فقر را برطرف کند. همچنین خواندن سوره کوثر، سوره اخلاس، آیت الکرسی، سوره فلق، سوره حمد، سوره ناس نیز می تواند در رفع بلاها کمک کند.. به همین ترتیب خواندن قرآن و ذکر و تسبیحات مانند همیشه در ماه صفر نیز توصیه می شود.

خواندن آیت الکرسی در ماه صفر برای دفع بلا

برای مصون ماندن از مشکلات خواندن آیت الکرسی توصیه می شود. هنگام خروج یا ورود به خانه باید آیت الکرسی خوانده شود. کسى که این دعا را هنگام خروج از خانه بخواند در هر کارى موفق خواهد بود و به کار خیر خواهد رسید. وقتی به خانه می‌آید، کار کسی که بین دو آیت الکرسی می‌خواند، سودمند است و از فقر او جلوگیری می‌شود. اگر کسی در هنگام خروج از خانه آیه الکرسی را بخواند، خداوند هفتاد فرشته را امر می کند و تا زمانی که آن شخص به خانه می آید، طلب آمرزش می کنند.

از جمله اعمال ماه صفر می توان به قرآن خواندن، ذکر گفتن، استغفار کردن، روزه گرفتن، نماز خواندن و دعا کردن با درگاه خدا اشاره کرد.

آیا ماه صفر نحس است؟

ماه صفر توسط اعراب جاهلیت به عنوان ماه بدشانسی تعریف شده حتی گفته شده بود که انجام عمره در این ماه گناه کبیره است. اما از حضرت محمد (ص) نقل است که: «عمره همیشه حلال است!» و حضرت محمد (ص) این باور بدشانسی منتسب به این ماه را شکست.

دعای ماه صفر برای دفع بلاها

برای رهایی از بدیمنی و دفع بلاها همواره می توان صدقه داد و به درگاه خدا دعا کرد چراکه اولین و آخرین و تنها پناه انسان ها، خداوند بزرگ است. به همین دلیل برای دفع بلاها میتوان دعای زیر را هر روز 10 مرتبه خواند.

دعای اول ماه صفر برای دفع بلا

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید