11:57 , 1401/6/30
کد خبر: 000015432
بازدید: 1421
دستور پخت چیپس خانگی (بدون نیاز به سرخ کردن)

آیا می دانستید بدون نیاز به سرخ کردن می توانید چیپس خانگی درست کنید؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه چیپس خانگی بدون نیاز به سرخ کردن را به شما آموزش دهیم.

 دستور پخت چیپس سیب زمینی خانگی+ نکات مهم پخت

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، با دستور چیپس ترد که با مواد اولیه در خانه تهیه می کنید، مهمان آشپزخانه شما هستیم. با دستور چیپس سیب زمینی خانگی می توانید تنقلات خوشمزه ای تهیه کنید. چیپس سیب زمینی خانگی که با روغن بسیار کم تهیه می کنیم سالم تر از چیپسی است که از فروشگاه می خرید.

ضمنا چیپس را که در مدت نیم ساعت بدون سرخ شدن در فر می پزیم، با ادویه دلخواه خود طعم دار کنید و اوقات خوشی را در کنار عزیزانتان داشته باشید. برای به دست آوردن ورقه های نازک سیب زمینی می توانید از خرد کن استفاده کنید یا در صورت تمایل می توانید آنها را با چاقو تهیه کنید. راز بدست آوردن چیپس ترد این است که سیب زمینی های ورقه شده را حتی برای مدت کوتاهی در آب سرد خیس کنید و سپس خشک کنید. بعد از اینکه سیب زمینی ها را با کمی روغن زیتون و ادویه مخلوط کردید، آماده قرار دادن در سینی و پخت است. به آشپزخانه بروید و مقدمات را شروع کنید. اکنون برای شما موفق باشید.

مواد لازم برای دستور پخت چیپس سیب زمینی پخته

  • 2  سیب زمینی متوسط
  • 4 لیوان آب سرد
  • یک قاشق چایخوری نمک

برای سس چیپس

  • 3قاشق سوپخوریروغن زیتون
  • یک قاشق چایخوریفلفل قرمز آسیاب شده
  • یک قاشق چایخوریآویشن
  • 1/2قاشق چایخوریفلفل سیاه
  • یک قاشق چایخورینمک
  • یک قاشق چایخوری پودر سیر
  • یک قاشق چایخوری ادویه 

نکته دستور پخت چیپس خانگی

اگر می خواهید سیب زمینی ها را به اندازه و ریز برش دهید، می توانید از خرد کن کمک بگیرید. با خیساندن ورقه های سیب زمینی در آب سرد می توانید نشاسته آنها را آزاد کرده و تردتر کنید. می توانید ادویه ها را به دلخواه کم یا زیاد کنید و از ادویه های مختلف استفاده کنید.

دستور پخت نکته برای چیپس سیب زمینی پخته

بعد از پختن در فر به مدت 15 دقیقه اول می توانید سیب زمینی ها را در سینی زیر و رو کنید تا دو طرف آن به یک اندازه پخته شود.

طرز تهیه چیپس خانگی

پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و خوب بشویید. سیب زمینی ها را با پوست کن نازک برش دهید. برش های سیب زمینی را که می گیرید داخل کاسه ای که آب سرد و نمک اضافه می کنید بریزید تا نشاسته آنها آزاد شود. اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند، آبکش کنید و خوب خشک کنید.

ادویه ها را در یک کاسه عمیق بریزید و روغن زیتون را اضافه کنید.

دستور پخت چیپس خانگی (بدون نیاز به سرخ کردن)

سپس آن را با برش های سیب زمینی و سسی که آماده کردید مخلوط کنید.

دستور پخت چیپس خانگی (بدون نیاز به سرخ کردن)

روی سینی فر که کاغذ روغنی انداخته اید بچینید.

دستور پخت چیپس خانگی (بدون نیاز به سرخ کردن)
دستور پخت چیپس خانگی (بدون نیاز به سرخ کردن)

در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه به مدت 10 دقیقه بپزید. سپس آن را از فر خارج کرده و تمام آن را برگردانید تا طرف دیگر سیب زمینی ها هم سرخ شود. دوباره 10 دقیقه دیگر بپزید.

دستور پخت چیپس خانگی (بدون نیاز به سرخ کردن)

با سس های مورد علاقه خود سرو کنید. نوش جان!

دستور پخت چیپس خانگی (بدون نیاز به سرخ کردن)

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید