06:09 , 1401/6/2
کد خبر: 000014935
بازدید: 1687
در رنگ کردن چوب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه به دلیل افزایش قیمت محصولات تزئینی و مبلمان افراد به دنبال نوسازیی وسایل قدیمی خود هستند. از جمله اقداماتی که برای این نوع نوسازی ها انجام می دهند رنگ کردن چوب است که در ادامه نکات مهمی را درباره رنگ کردن چوب به شما آموزش می دهیم.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، اخیرا، انبوهی از زنان خانه دار شروع به استفاده از محصولات بازطراحی شده کرده اند. آن هم برای تغییر دکوراسیون و بخشیدن حال و هوایی جدید به خانه شان. در این اقدامات نوسازی، وسایل قدیمی خانه شان را مانند میز چوبی قدیمی، قاب عکس و وسایل تزئینی را که دیگر به آن ها نیاز ندارند با فعالیتی سرگرم کننده طرح ها و دیزاین های مختلف را روی وسایل قدیمی پیاده کرده و مجددا از آن وسایل استفاده می کنند.

نوسازی وسایل خانه

در این راستا می توان چوب را که رایج ترین متریال خانه است به روشی ساده تر تغییر شکل داد و با رنگ های نو محصولات مختلف ساخت. مبلمان چوبی به خصوص صندلی، میزهای خواب، میزهای تودرتو از جمله محصولات چوبی هستند که بیشتر از همه در این شرایط استفاده می شود.

در رنگ کردن چوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

چند نکته درباره رنگ کردن چوب

در رنگ کردن چوب ملاحظات و مراحلی وجود دارد. که برخی از آنها به شرح زیر است؛

لازم است نوع مبلمان چوبی را به خوبی بشناسید. بسته به نوع چوب، رنگ و برخی از فرآیندهایی که میخواهید روی آن اعمال کنید، ممکن است تغییر کند.

بررسی کیفیت چوب ضروری است. اگر محصولی به سبک نئوپان باشد، متاسفانه اجازه تغییر زیادی در این محصولرا به شما نمی دهد. اما نگران نباشید، می‌توانید با استفاده از روکش به جای رنگ کردن چوب نئوپان به آنها تغییر شکل دهید. 

در رنگ کردن چوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

رنگ کردن چوب؛ سمباده کشی

یک سمباده کشی خوب روی مبلمان چوبی شما باعث می شود که رنگ بهتر بماند و تصویر کیفیت بهتری داشته باشد. سمباده زدن به خصوص روی مبلمان دارای نقوش سخت است، اما در پایان سمباده کاری، کار زیبایی پدید می آید باید این را در نظر داشت که سمباده کاری یکی از راهکارهای مهم در رنگ کردن چوب است.

اگر محصول شما دارای دسته، آویز و غیره است. در صورت وجود قطعات، آنها را به درستی جدا کرده و به مراحل رنگ کردن چوب را ادامه دهید.

اگر مبلمان چوبی شما دارای محصولات پیچی است، برداشتن آنها و رنگ کردن مجدد چوب باعث می شود که هیچ ترک رنگی در اتصالات ایجاد نشود.

در رنگ کردن چوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

رنگ کردن چوب؛ قلم مو مناسب را فراموش نکنید

قبل از رنگ کردن چوب خود باید به تجهیزات نیز توجه کنید. به خصوص اگر قرار است با قلم مو رنگ کردن چوب را انجام دهید، انتخاب قلم مو با توجه به نوع رنگ و سطحی که قرار است رنگ شود، مهم است. هنگام رنگ کردن چوب یک قلم موی با کیفیت لازم است که از رد موها و موهای شکسته  در رنگ آمیزی خودداری شود. 

خشک شدن خوب رنگ نیز پس از رنگ کردن چوب مهم است. صبر کنید تا رنگ باقی مانده روی چوب کاملا خشک شود.

آخرین لایه برای یک مبلمان رنگ شده و خشک شده و البته مهمترین آن فرآیند لاک زدن است. در این فرآیند هنگام لاک زدن به این نکته توجه کنید که همه قسمت ها لاک خورده باشد. پس از فرآیند لاک زدن، محصولات را با دقت مونتاژ کنید. البته فراموش نکنید که مونتاژ پس از خشک شدن لاک انجام می شود.

در رنگ کردن چوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

رنگ کردن چوب؛ سبک جدید را خلق کنید

موضوع مهم دیگر بعد از تکنیک های رنگ کردن چوب، رنگ و قطعاتی است که باید انتخاب شود. اگر در حال انجام مراحل رنگ کردن چوب جدید هستید، توصیه من این است که قطعات استفاده شده را به سبک جدید تغییر دهید. 

مثلا اگر مبلمانی به سبک کانتری دارید و آن را رنگ کرده اید، می توانید آن را با دسته های جدید بسیار زیبا تغییر دهید. از آنجایی که دسته‌های قدیمی معمولاً دستگیره‌های زرد و مشکی هستند، جایگزینی آن‌ها با دسته‌های سبک جدید، جلوه چشم‌گیرتری به آن‌ها می‌دهد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید