21:01 , 1402/1/12
کد خبر: 000022575
بازدید: 1238
دایی: این طرز زندگی حق مردم ما نیست

محمد دایی بیان کرد: در این مملکت به بی‌راهه می‌رویم. این طرز زندگی حق مردم ما نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا و به نقل از طرفداری؛ محمد دایی نوشهر را بعد از زادگاهش اردبیل، شهر دوم خود می داند. شروع فعالیت برند علی دایی در نوشهر نیز بهانه ای شده تا محمد دایی بیشتر در این شهر حضور داشته باشد. 

بخش اول این گفتگو بیشتر به چرایی حضور نداشتن علی دایی در فوتبال و همینطور شرایط حال حاضر ورزش و جامعه می پردازد.

تا پایان هر سه بخش گفتگوی نوروزی با محمد دایی همراه ما باشید.

سال نوی شما مبارک، خوشحالم امشب کنار یکی از اعضای خانواده دایی هستم و خوشحالم برند علی دایی در نوشهر شروع به فعالیت کرده است. در مورد این برند صحبت کنید.

 من هم عرض سلام دارم خدمت مخاطبین شما، امیدوارم سال خوبی داشته باشند، سالی باشد که به آن چیزی که در دلشان است برسند، آرزو می کنم که چون لایق بهترین ها هستند انشالله در این سال هم بهترین ها برایشان مهیا شود. دوست دارم چیزی که لایق ایرانی است، آنطور زندگی کنند در بالاترین سطح دنیا، در سطحی که واقعا شایسته یک ایرانی است. امیدوارم تنشان سالم باشد و در کامیابی و شادکامی زندگی خوبی داشته باشند.

تردید ندارم نام علی دایی در نوشهر هم خیر و برکت می شود. در مورد مجموعه تان صحبت کنید.

 مطمئنا خودتان بهتر می دانید ما بالای 30 سال است در این شهریم و بعد از زادگاهمان یعنی اردبیل، اینجا شهر دوم ماست و مدت زیادی است اینجا زندگی می کنیم و دوست داشتیم کارهایی اینجا انجام دهیم همانطور که در تهران و اردبیل شعبه داریم دوست داشتیم اینجا هم شعبه داشته باشیم چون خودمان را نوشهری هم می دانیم اگر لیاقت داشته باشیم. به همین خاطر دوست داشتیم چند شعبه اینجا هم بزنیم و از نوشهر شروع کردیم، فروشگاه ورزشی و رستوران شروع به کار کردیم و انشالله بانی خیر باشیم.

خانواده دایی مدتهاست از فوتبال فاصله گرفته اند و این مسئله الان خواسته خود شما هم است. چرا دوست ندارید به فوتبال برگردید؟

 مطمئنا فوتبال در خون و ریشه ماست، ما با فوتبال بزرگ شدیم زندگی کردیم، با فوتبال شاد و غمگین شدیم و فوتبال جزوی از زندگی ماست و تلخ است دوری از آن ولی شرایط کار در این مجموعه طوری شده به نظر من الان دور بودن بهتر از بودن در فوتبال است. به نظر من همه چیز عشق و علاقه نیست باید شرایط هم مهیا باشد ولی شرایط فوتبال الان ما شرایط دلخواه ما نیست و انشالله آن شرایط خوب برگردد و دست بعضی ها از فوتبال کوتاه شود و آنهایی که فوتبالی نیستند و فوتبال را نردبانی می دانند برای رسیدن به خواسته هایشان تا از پله بروند بالا، دستشان کوتاه شود فوتبال برسد به دست فوتبالی ها و مطمئنا اینطور باشد، دوست داریم در فوتبال کار کنیم ولی الان این فوتبال دلخواه ما نیست.

محمد آقا، علی آقا بعد از رفتن ویلموتس و همینطور اسکوچیچ، گزینه هدایت تیم ملی بودند و آن زمان به نظر میرشاد ماجدی با ایشان تماسی داشتند. تلاش نکردید علی آقا سرمربی شود؟ چرا؟

 خب همان موقع یا مدت پیش و آخرین بار هم از ایشان خواستند...

ببخشید صحبت تان را قطع می کنم، حتی بازیکنان تیم ملی هم راضی بودند علی آقا برگردد.

 من در جمع ملی پوشان نبوده ام ولی مطمئنا خواسته شان بوده یا نه را نمی دانم ولی تماس هایی گرفته شده که علی آقا برگردد به تیم ملی ولی نه شرایط فوتبال ما نه شرایط تیم ملی ما شرایط دلخواهی است که بخواهند برگردند و چون من خودم هم راغب نبودم، از ایشان خواسته ای نداشتم در این شرایط به تیم ملی برگردد.

به نظر شما علی آقا کِی به فوتبال ما برمی گردند. فوتبال ما منتظر علی دایی است، چه نویدی می توانید دهید به مردم، شما برادر و یار ایشان هستید.

 موقعی ایشان برمی گردد که حس کند شرایط فوتبالی ما و مدیریت فوتبالی و جامعه ما دلخواه این باشد که بخواهند علی آقا برگردد و مطمئنا الان شرایط طوری نیست ایشان برگردد و شاید هم خواسته خیلی ها باشد ایشان باشند ولی الان شاید فوتبال طوری نباشد که ایشان می خواهند و مطمئنا علی آقا بهترین تصمیم را می گیرد و درست ترین تصمیم این است که شرایط سالم در فوتبال حاکم باشد.

هیچکس بهتر از شما علی آقا را نمی شناسند، مثلا چه کسی رئیس فدراسیون یا مدیر پرسپولیس شود که منتظر برگشت ایشان باشیم.

 مشکل ما فدراسیون و خود فوتبال نیست، مشکل از جاهای دیگر است و مطمئنا مشکل خیلی فراتر از اینهاست که بگوییم رئیس فدراسیون یا کسی دیگر عوض شود، مشکل خیلی بالاتر از این است، مشکل ریشه ای است و این مشکل باید ریشه ای در ورزش حل شود البته نه تنها ورزش شاید باید بگویم در خیلی چیزهای در این مملکت داریم بیراهه می رویم و مطمئنا این طرز زندگی حق مردم ما نیست و مردم ما باید خیلی بهتر و راحت تر از این زندگی کنند.

قطعا خیلی کمبود ها در حوزه مدیریت نه تنها ورزش و خیلی از جنبه های دیگر داریم و آنها درست شود، ورزش هم وابسته به آن است و درست می شود ولی این را از طرف خودم می گویم، خیلی ها جایی که باید باشند نیستند در این مملکت و این مشکل باعث شده ما همه جوره ضرر کنیم چه ورزشی چه وضعیت اقتصادی مردم و خدا کند روزی بیاید که آنهایی که کارایی دارند در راس کار باشند.

آخرین باری که دو بردار نشسته اید در خلوت خود در مورد فوتبال صحبت کرده اید، کی بوده است؟

 

 سه چهار سال پیش در سایپا و بعد از آن فوتبال را بوسیده ایم و گذاشته ایم کنار و تا الان هم نشده در مورد فوتبال صحبت کنیم. من هم فوتبال بوده ام به خاطر علی آقا بوده وگرنه زیاد رغبتی برای کار در فوتبال و علاقمند باشم نبوده و فقط خواستم به علی آقا کمک کنم و لذت من در فوتبال، کنار علی دایی بودن است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید