21:26 , 1401/5/14
کد خبر: 000014738
بازدید: 1969
داستان نبش قبر مجید عبد الباقی چیست؟

نبش قبر مجید عبدالباقی، برادر مالک متروپل و دستگیری عاملان این اقدام خبری است که طی ساعات گذشته در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، مجید عبدالباقی برادر حسین عبدالباقی است که مدتی پس از  حادثه متروپل در پارکینگ منزلش به ضرب گلوله به قتل رسید. فیلم قتل او نیز به طور گسترده در فضای مجازی پخش شد و پس از مدتی خبر دستگیری افرادی که او را به قتل رسانده بودند منتشر شد.

اما هنوز مدت زیادی از مرگ او نگذشته بود که در فضای مجازی اخباری از نبش قبر مجید عبدالباقی منتشر شد و اینگونه مطرح شد که عده ای برای اینکه مطمئن شوند فردی که به خاک سپرده شده دارای هویت حقیقی است دست به نبش قبر زدند.

مجید عبدالباقی در آرامستان گلستان شهدای عطاآباد واقع در استان اصفهان و در کنار برادرش حسین عبدالباقی مالک متروپل به خاک سپرده شده است.

بیشتر ببینید: لحظه ترور برادر عبدالباقی/ مجید عبدالباقی کشته شد

چه کسی قبر مجید عبدالباقی را شکافت؟

روز پنجشنبه، 6 مرداد ماه حوالی بامداد دو نفر وارد این آرامستان شده و پس از شکافتن قبر مذکور کفن را کنار می زنند تا ازهویت فردی که خاک شده مطمئن شوند. در همین حین نیز اقدام به تهیه فیلمی از جسد نامبرده کرده و سپس قبر وی را بار دیگر به حالت اول برمیگردانند.

به دنبال این اتفاق، فیلم افرادی که دست به این اقدام زدند توسط دوربین هایی که حوالی آرامستان وجود دارد ضبط شده و خودروی آنها شناسایی شد و توسط دوربین های جاده ای مشخص شد افرادی که دست به این اقدام زده اند از اهالی آبادان بوده اند.

مرتضی رعیتی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان که قبر مجید عبدالباقی در آن واقع شده در ارتباط با این موضوع گفته است:  برای این دو متهم پرونده تشکیل شده و پرونده آنها در جریان رسیدگی قرار دارد. این افراد با قاتلین مجید عبدالباقی نسبت فامیلی دارند و فعلا پس از اخذ ضمانت آزاد هستند.

گفته می شود پس از این اتفاق خانواده مجید عبدالباقی روی قبر او بتن ریزی کرده اند. گویا خانواده او پس از قتل عبدالباقی برای همیشه آبادان را نیز ترک کرده اند.

مجید عبدالباقی که بود؟

طبق اطلاعات موجود مجید عبدالباقی برادر حسین عبدالباقی مالک متروپل است که وی نیز یکی از مدیران هلدینگ ساختمان سازی عبدالباقی بوده و از سال 1366 همراه برادران خود فعالیت می کرده است.

بیشتر بخوانید: آوار بی مسئولیتی بر سر مردم/ روایت جشنی که عزا شد

دلیل قتل مجید عبدالباقی

اما به دنبال قتل مجید عبدالباقی در تاریخ اول مرداد، در کمتر از دو ساعت افرادی که به او تیراندازی کرده بودند شناسایی و پس از مدتی دستگیر شدند.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور دلیل قتل برادر مالک ساختمان متروپل را اختلافات شخصی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: گیریم که عبدالباقی فرار کرده، کجا میرود!؟/چرا از امریکا و کانادا نمی خواهید خاوری ها و عبدالباقی ها را برایتان بگیرند!؟

قاتلان مجید عبدالباقی

همچنین طبق اطلاعات موجود، پس از بررسی های صورت گرفته و دستگیری پنج نفر در رابطه با قتل مجید عبدالباقی، مشخص شد این افراد از سوی فرد دیگری برای انجام این عمل اجیر شده اند.

این افراد که با  اسلحه کلاشینکف و کلت کمری به عبدالباقی تیراندازی کرده بودند، طبق برخی اخبار غیر رسمی از فردی به نام شهرام. د دستور گرفته بودند. در حالیکه اکثریت بر این باور هستند که این قتل از سوی خانواده قربانیان متروپل هدایت شده، اینگونه ادعا شده که شهرام.د از افراد سرشناس و ثروتمند آبادانی است که به اتهام آمریت در قتل بازداشت شده و تحت بازجویی قرار دارد تا انگیزه‌ او از ارتکاب این جنایت مشخص شود.

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید