07:22 , 1401/5/3
کد خبر: 000014606
بازدید: 2261
داستان ترور و دستگیری حسین طائب چه بود؟

دوم تیر ماه پس از 13 سال حسین طائب جای خود را در سازمان اطلاعات سپاه به محمد کاظمی داد که همین موضوع آغازگر ایجاد حاشیه های متعدد برای وی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی، شاید بیراه نباشد اگر سپاه را حساس ترین نهاد سالهای اخیر بدانیم که از سوی کشورهای خارجی همواره زیر ذره بین قرار داشته و به جدیت رصد می شود.

بر همین اساس ریاست سازمان سپاه اطلاعات طبیعتا از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل جابجایی حسین طائب برای مدت ها خبرساز شد و رسانه های بیگانه مطالب بسیاری در این زمینه نوشتند. موضوعاتی که دامنه آنها از ترور و دستگیری حسین طائب تا داستان حسینیه طائب گسترده است.

حسین طائب کیست؟

حسین طائب، روحانی متولد 1342 در تهران است که در سالهای گذشته مشغول فعالیت در سپاه پاسداران بوده و اکنون به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه در این نهاد حضور دارد. وی پیش از این سمت و تا اوایل تیر ماه سال جاری به مدت 13 سال ریاست سازمان اطلاعات سپاه را برعهده داشت و از سال 1361 یعنی زمانی که تنها 19 سال سن داشت به عضویت سپاه در آمد.

بیشتر بخوانید: تقدیر سرلشکر صفوی از اقدامات حجت‌الاسلام طائب

برخی از پست های وی طی این سالها عبارت است از:

-فرماندهی حفاظت اطلاعات سپاه

-معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات

- معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد مشترک سپاه پاسداران(1384-1386)

- جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج(1386-1387)

-فرمانده نیروی مقاومت بسیج(1387-1388)

-رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران

وی که تحصیلات حوزوی دارد در دروس خارج فقه و اصول علمای زیر حضور داشته است:

-آیت الله جواد تبریزی

-آیت الله فاضل لنکرانی

-آیت الله علی خامنه ای 

اما از اقدامات طائب طی این سالها خبرگزاری فارس به موارد متعددی اشاره کرده و از جمله آورده است: «یک شبکه جاسوسی انگلیسی و آمریکایی در دولت احمدی‌نژاد نفوذ کرده بود و سازمان اطلاعات سپاه یکی از خطرناک‌ترین جریان‌های سیاسی و امنیتی تاریخ معاصر را مهار کرد.»

بیشتر بخوانید: برنامه سپاه برای تهاجم اطلاعاتی علیه بدخواهان انقلاب و شبکه‌ صهیونیستی

همسر و فرزندان حسین طائب

درباره زندگی خانوادگی وی نیز باید گفت تاکنون عکس های متعددی از او به همراه همسرش در رسانه  ها منتشر شده که بارها به همراه هم در مراسمی مانند راهپیمایی ها حضور داشته اند. . اما طائب سالها پیش با دختر حجت الاسلام علی اکبر موسوی حسینی که بیشتر او را با برنامه اخلاق در خانواده می شناختند ازدواج کرده و اسم دختر این زوج با نام زینت طائب رسانه ای و منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: تقدیر سرلشکر باقری و سردار سلامی از حجت الاسلام طائب

تحریم طائب

طی سالهای 1389 و 1390 نیز به ترتیب از سوی امریکا و اتحادیه اروپا نام این مسئول در لیست افراد تحریمی قرار گرفته و اعلام شد نه تنها طائب مجاز به ورود به این کشورها نیست بلکه اموال او نیز در امریکا و اروپا توقیف خواهد شد.

ترور حسین طائب

پس از جابجایی حسین طائب اخباری مبنی بر ترور او منتشر شد که البته هیچ یک از این اخبار از سوی مراجع رسمی تائید نشده و پس از انتشار آنها تصویری از رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه در حرم مطهر امام رضا(ع) منتشر شد که به نوعی میتواند دلیلی در رد این اخبار باشد.

در این میان رسانه های آنور آبی و معاند طی مدتی بر صحت این خبر اصرار داشتند به گونه ای که در این مدت اکانت‌های اسرائیلی و معاندین به کرات خبر از وخامت حال این مسئول را بصورت گسترده پخش کردند.

دستگیری طائب

اما خبر ترور تنها خبری نبود که پس از جابجایی درباره طائب منتشر شد. عده ای نیز خبر از دستگیری طائب دادند. دلیل و ریشه این ماجرا را نیز می توان در این موضوع دید که یک روز پس از برکناری حسین طائب اخباری منتشر شده و از دستگیری برخی وابستگان سپاه قدس  پس از ترور شهید حسن صیادخدایی خبر داده شد. بر این اساس علی‌اکبر بختیاری، دادیار دادسرای دیوان عالی ایران و رئیس دفتر دادستان کل کشور درباره پرونده ترور صیادخدایی گفت، تاکنون چند نفر در خصوص این پرونده دستگیر شده‌اند و همین موضوع کافی بود تا عده ای این مسئله را به حسین طائب مرتبط کنند.

شهید صیاد خدایی، سرهنگ عضو یگان 840 سپاه قدس بود که در اولین روز خرداد ماه با شلیک پنج گلوله ترور شد و پس از این اتفاق نیز اخباری مبنی بر ترور یا مرگ مشکوک برخی دیگر از نیروهای وابسته به سپاه منتشر شد.

 

 

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید