12:08 , 1401/5/7
کد خبر: 000014655
بازدید: 1565
داستان تذکر به سریال "خاتون" بابت حمله روس ها

سریال "خاتون" به کارگردانی تینا پاکروان از جمله سریال های پرمخاطب شبکه نمایش خانگی است که این روزها تذکر صدا و سیما به آن حاشیه ساز شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ایونا، طی روزهای اخیر صحبت هایی از مدیرعامل پلتفرم پخش خانگی نماوا منتشر شده که از اعتراض و انتقاد صدا و سیما به طرح موضوع حمله روس ها در این سریال حکایت دارد.

طبق آنچه به نقل از محمد حسن شانه ساز زاده، مدیر عامل پلتفرم نمایش خانگی نماوا منتشر شده «صداوسیما تذکر داده است که در سریال «خاتون» چرا به جای اینکه بگویید متفق‌ها، گفتید روس‌ها از شمال وارد ایران شدند؟«

وی با انتقاد از این رویکرد صدا و سیما گفته است:« ما که نمی توانیم تاریخ را عوض کرده و آن را تحریف کنیم.ساترا هیچ خط قرمزی را شفاف بیان نمی کند. اگر قرار است شرکت های خصوصی را تعطیل کنند بگویند اما اینکه ما را ذره ذره آب می کنند درست نیست.»

سریال "خاتون" از دسترس خارج شد؟

اما پیرو درج این خبر در رسانه های مختلف، نماوا مجبور به موضع گیری شده و روابط عمومی آن توضیحاتی منتشر کرده و در رابطه با خبر منتشرشده با تیتر «تذکر عجیب صداوسیما به خاتون» روابط عمومی‌ نماوا توضیح داده است:

«این گفتگو یک سال پیش انجام شده و در توضیح چالش‌های آن دوران با مدیریت وقت سازمان ساترا بوده است. لازم به ذکر است این سریال بدون حذف نام روسیه پخش شد و هم‌اکنون هم در پلتفرم نماوا در دسترس عموم است.»

طبق این توضیحات به نظر می رسد با توجه به سفر اخیر پوتین به ایران و برنامه دو کشور در راستای توسعه همکاری های سیاسی برخی رسانه ها از شرایط استفاده کرده و بار دیگر این خبر را بازنشر کرده اند.

داستان سریال خاتون چه بود؟

اما برای افرادی که موفق به دیدن این سریال نشده اند باید گفت که "خاتون" یک عاشقانه تاریخی بود که پخش آن از 18 مرداد سال گذشته از نماوا شروع شد.

"خاتون" در واقع روایت زندگی یک خانواده در بستر تاریخ است. داستان سریال از ابتدای شهریور سال ۱۳۲۰ و در دوران جنگ جهانی دوم و اشغال ایران توسط متفقین شروع می‌شود و در این قالب تحولات یک خانواده و یک سرزمین به تصویر کشیده می شود.

این سریال به نوعی داستان عشق یک مرد به همسرش در دهه ۲۰ هجری شمسی است. شیرزاد ملک یکی از افسران عالی رتبه نیروی نظامی است که یک دل نه صد دل، دلباخته همسر خود خاتون بختیاری است.

بازیگران فصل اول سریال خاتون

در فصل اول این سریال که نمایش آن به پایان رسیده بازیگران زیر به ایفای نقش پرداخته اند:

- نگار جواهریان 

-اشکان خطیبی 

-بهناز جعفری 

-ستاره پسیانی 

-شبنم مقدمی 

-مهران غفوریان 

-مهران مدیری 

-میرسعید مولویان 

-رضا بهبودی 

-فرخ نعمتی 

-شاهرخ فروتنیان 

فصل دوم سریال "خاتون"

این سریال برای مدتی دوشنبه ها ساعت 20 منتشر می شد و با پایان آن قرار بر این شد که فصل دوم "خاتون" نیز ساخته و به نمایش در آید.

قرار بود فصل دوم این سریال از شش دی ماه عرضه شود اما در زمان مقرر آن وقفه ای افتاد و عده ای دلیل آن را مشکلات تیم سازنده با پلتفرم پخش کننده این سریال اعلام کردند.

با این وجود پس از مدتی علی اسدزاده تهیه کننده این سریال در مصاحبه ای دلیل این وقفه را لوکیشن متفاوت این دو سری دانست و با بیان اینکه فصل اول در گیلان و فصل دوم در تهران اتفاق افتاده است، گفت: «در روند فیلمبرداری قسمت‌های تهران این سریال ، به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور، با وجود واکسیناسیون گروه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، متاسفانه ابتلای بسیاری از بازیگران و عوامل به کرونا به صورت پی‌درپی، روند تولید را دچار وقفه کرد و گروه سازنده علی‌رغم میل‌شان ناچار به تقسیم پخش این سریال در دو نیم‌فصل شدند.»

بازیگران فصل دوم سریال خاتون

در فصل دوم این سریال نیز بازیگران زیر به این مجموعه پیوسته اند:

-رویا نونهالی

- بیژن امکانیان

- محمدرضا شریفی نیا 

-ستاره اسکندری

- بانیپال شومن

- پیام دهکردی 

- پانته آ پناهی ها.

 

 

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید