11:15 , 1401/6/30
کد خبر: 000015428
بازدید: 1302
خواص سیر وعسل

سیر وعسل هرکدام به تنهایی و یا بصورت ترکیبی خواص بسیار زیادی خواهند داشت

خواص سیر و عسل

 

 به گزارش خبرنگار سلامت ایونا ، سیر و عسل دارای خواص سلامتی ثابت‌شده زیادی هستند .شما می توانید از خواص مفید آن ها به صورت تنها یا ترکیب با هم لذت ببرید .آنها می توانند به عنوان مکمل های دارویی باشند ویا به طور طبیعی در شکل اصلی خودشان به دستور العمل غذایی شما اضافه شوند .بعضی از انواع عسل و سیر ممکن است خواص بیشتر از بقیه داشته باشد .

خواص سیر و عسل 

سیر و عسل در سرتا سر دنیا به عنوان داروی سنتی به کار برده می شوند . ماده اصلی سلامتی زا در سیر بنام الیسین است .آلیسین شامل : اکسیژن گوگرد و دیگر مواد شیمیایی است که به سیرخواص آنتی باکتریال (ضد باکتری ) و خواص مبارزه با انها را میدهد.

خواص سلامتی زاسیر و عسل 

تحقیق ها ی پزشکی در مورد خواص سیر و عسل به تنهایی و به صورت ترکیبی از هر دو بررسی‌هایی شده است .برخی از تحقیقات بر اساس درمان های خانگی که صدها سال به کار می رفته ،انجام شد .در طب سنتی اتیوپی یک نوع از عسل محلی در درمان مشکلات تنفسی ،عفونت های پوستی و حتی اسهال به کار برده می شد

سیربه طور طبیعی در درمان سرماخوردگی و سرفه به کار میرود .همچنین گزارش شده که به افزایش عملکرد سیستم ایمنی و به کاهش علائم آسم کمک می کند. در طب سنتی عربی سیر به درمان بیماری های قلبی، فشار خون بالا ،آرتریت ،دندان درد، یبوست و عفونت کمک می کند .

ضد باکتری 

در یک مطالعه آزمایشگاهی سیر و یک نوع عسل که به نام تازما می باشد قادر است که رشد انواع باکتری ها را جلوگیری کند. دراین مطالعه سیرو عسل را به صورت جدا آزمایش کردند. محققان دریافتند که سیر و عسل هر دو به تنهایی قادر به کشتن باکتری ها هستند اما ترکیب سیر و عسل موثرتر خواهد بود .تر کیب سیر و عسل رشد باکتری هایی که عامل بیماری و عفونت هایی شامل ذات‌الریه و نوعی سم غذایی است را کاهش و متوقف             می کنند که شامل: استرپتوکوکوس پنومونیا ،استافیلوکوکوس اورئوس و سالمونلا میباشد.

 ضد ویروس 

بعضی از انواع عسل ها خواص قدرتمند و ضد ویروسی دارند این ممکن است به درمان و جلوگیری از سرماخوردگی ،آنفولانزاکمک کند. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده است که عسل مانوکا قادر خواهد بود که  درتوقف رشد ویروس آنفولانزا موثر باشد .

سلامت قلب

در یک مطالعه آزمایشگاهی و کلینیکی نشان داده شده است که سیر خواص بسیاری برای سلامت قلب دارد .مایو کلینیک نشان داده که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل ممکن است در مقابل بیماری های قلبی محافظت را ایجاد بکنند .گزارش پزشکی گفته که سیر به کاهش خطرات بیماری قلبی و مغزی از طرق زیرکمک می کند:

- کاهش فشار خون بالا

- کاهش کلسترول بالا 

-جلوگیری از لخته شدن بیش از حد ( رقیق شدن خون)

- جلوگیری از سفت شدن عروق خونی

گزارشات نشان داده شده است که گوگرد درسیر ممکن است به محافظت ماهیچه های قلبی  وحالت ارتجاعی در عروق خونی  کمک کند.

بیشتر بدانید:کاربردهای ترکیب سیر وعسل

خواص سلامتی بخش سیروعسل

حافظه و سلامت مغز

هردوسیر و عسل دارای ترکیبات بالای آنتی اکسیدانی هستند.این ترکیبات شیمیایی ،سلامتی زا بوده و به تعادل سیستم ایمنی  ودر پیشگیری از بیماری ها کمک می کند.

آنها ممکن است مغزتان را در مقابل بیماری های رایج مانند زوال عقل و آلزایمر محافظت کنند. 

ترکیب سیر و عسل می تواند عطر و طعم بالا و خواص سلامتی بیشتری را ایجاد کند

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید