09:34 , 1401/4/11
کد خبر: 000013923
بازدید: 1349
خطای 404 Not Found به چه معناست؟ (حل کرد)

یکی از انواع خطاهایی که هر کاربری که در دنیای اینترنت جستجو می کند با آن مواجه می شود خطای 404 not found است. در ادامه مطلب بیشتر با این خطا و نحوه حل آن آشنا خواهیم شد.

404 یافت نشد به چه معناست؟ چرا خطای دریافت 404 یافت نشد؟ چگونه خطای 404 را تشخیص دهیم؟ چگونه خطای 404 را برطرف کنیم؟ معایب مشکل یافت نشد 404 چیست؟

خطای 404 یافت نشد به چه معناست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز  Ivna،  یکی از انواع خطاهایی که هر کاربری که در دنیای اینترنت جستجو می کند با آن مواجه می شود خطای 404 not found است. این خطا که در نگاه اول کنجکاوی را برمی‌انگیزد و این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که «خطای 404 به چه معناست»، گاهی اوقات با جمله « 404 – فایل یا فهرست پیدا نشد » یا « یافت نشد » با فونت‌های پررنگ روی صفحه ظاهر می‌شود. 

خطای 404 Not Found 
خطای 404 Not Found به چه معناست؟

خطای 404 در واقع به این معنی است که فایل درخواستی در سیستم سرور وب سایت مربوطه یافت نشد. به عبارت دیگر، کاربر در واقع می تواند به ارائه متصل شود اما نمی تواند به نتیجه دلخواه برسد. بنابراین صفحات خطای 404  به بی استفاده ترین صفحات برای کاربر اشاره دارد. هنگامی که کاربران با این خطا مواجه می شوند، صفحه را ترک می کنند تا برنگردند.

چرا خطای دریافت 404 یافت نشد را میبینیم؟

کد خطای 404 می تواند دلایل زیادی داشته باشد. به همین دلیل است که درک علت خطا و پیروی از روش های اصلاح خطای 404  مناسب است. زیرا برای از بین نرفتن ترافیک ارگانیک وب سایت، جلوگیری از کاهش حاشیه فروش محصول و عدم بروز مشکل در نمایه سازی گوگل، مشکل باید به سرعت حل شود. دلایل دریافت کد خطای 404 عبارتند از:

خطای 404 Not Found 
خطای 404 Not Found به چه معناست؟

 

  1. پیوندهای نادرست: لینک هایی که توسط توسعه دهنده نرم افزار در منوهای وب سایت یا در لینک های سایت های مختلف هدایت می شوند ممکن است باعث خطای 404 مشکل شوند. به همین دلیل باید بررسی شود که آیا لینک های داخلی و خارجی  اضافه شده به صفحات وب نادرست هستند یا خیر.
  2. انتقال فایل های وب سایت به پوشه اشتباه: اگر فایل های روی سرور به پوشه اشتباهی منتقل شوند، ممکن است یک کد خطا دریافت شود.  به خصوص اگر مسیر دایرکتوری فایل های مرتبط با جابجایی تغییر کرده باشد و اگر تغییر مسیرهای پیوند تغییرات انجام نشده باشد، ممکن است مشکلات 404 در صفحات مختلف وب سایت رخ دهد.
  3. فایل های حذف شده از سرور: در صورت وجود فایل های حذف شده یا حذف شده از سرویس وب سرور، در صورت باقی ماندن لینک فایل های مرتبط، بازدیدکنندگان با خطای 404 not found مواجه می شوند زیرا سرور یا سرویس میزبانی فاقد چنین فایلی هستند. 
  4. تغییر نام فایل ها در وب سایت: در صورت تغییر نام پسوند فایل های موجود در وب سایت، بازدیدکنندگانی که سعی در دسترسی به صفحه مربوطه دارند ممکن است با پیغام خطای 404 مواجه شوند. به عنوان مثال، اگر نام صفحه "درباره ما" در وب سایت به " ما چه کسی هستیم " تغییر یابد، ممکن است یک پیام خطای 404 دریافت شود.

چگونه خطای 404 را تشخیص دهیم؟

تشخیص خطای 404 به روش ساده امکان پذیر نیست. زیرا حتی یک طراحی وب در سطح پایه صدها صفحه وب دارد. به همین دلیل می توان از ابزار اندازه گیری وب برای تشخیص پیام های خطا استفاده کرد. اساسی ترین معیار برای تشخیص کد خطای 404 گوگل است.  تشخیص خطا را می توان با استفاده از ابزارهایی مانند Google Webmaster Tools، Google Search Console  یا  Google Analytics انجام داد.

خطای 404 Not Found 
خطای 404 Not Found به چه معناست؟

ابزار اصلی مورد استفاده برای خطای 404 Google Webmaster Toolsاست. با افزودن وب سایت به این ابزار، می توانید هم خطای 404 و هم سایر خطاها را در قسمت crawl errors مشاهده کنید. اگر با ابزار دیگری، گوگل سرچ کنسول، اسکن کنید، خطاهای مشابهی در برگه خطاهای URL ظاهر می شود. با استفاده از این ابزارها می توانید به طور منظم سایت خود را بررسی کنید، خطاهای موجود را مشاهده کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

چگونه خطای 404 را برطرف کنیم؟

پس از تشخیص خطای 404 و مشخص شدن علت، می توانید با رعایت روش های مناسب به راحتی مشکل را حل کنید. همراه با کد خطای 404، دلایل توضیحی مانند منبع جستجو شده مکرر حذف شده است، نام منبع تغییر کرده است، صفحه حذف شده یا در دسترس نیست، یا نام صفحه تغییر کرده است نیز ممکن است مشاهده شود.

خطای 404 Not Found
خطای 404 Not Found به چه معناست؟

رایج ترین خطا در مورد فایل ها و پوشه های حذف شده از سرور، خطای داخلی 404 است. هنگامی که با این نوع مشکل مواجه می شوید، می توانید پوشه یا فایل را به لینک های مختلف هدایت کنید. به عنوان مثال، اگر عضویت در سایت را متوقف کرده اید و از دامنه دیگری عضویت می گیرید، باید به صفحه صحیح هدایت شوید. این امر به ویژه در معاملاتی مانند پرداخت بسیار مهم است.

اگر صفحات موقتی مانند کمپین ها و تخفیف ها در وب سایت حذف شوند، به احتمال زیاد با خطای 404 مواجه می شود زیرا لینک های ایندکس شده از بین می روند. به منظور جلوگیری از وقوع چنین شرایطی، تمام صفحاتی که قصد حذف دارند یا موقتی هستند باید به طور دائم به یک صفحه مناسب در سایت هدایت شوند. برای این، تغییر مسیر 301 می تواند ترجیح داده شود.

بازدیدکنندگان ممکن است برای صفحاتی که بسته یا حذف شده اند، حتی برای مدت کوتاهی، با خطای 404 not found مواجه شوند. برای این منظور، اگر می خواهید صفحات وب سایت خود را برای مدت کوتاهی حذف و سپس مجدداً فعال کنید، توصیه می شود به طور موقت به یک صفحه مناسب ریدایرکت کنید. برای این کار می توانید از روش تغییر مسیر موقت 302 استفاده کنید و از کاهش ارزش صفحه جلوگیری کنید.

در صورت بروز خطا در سیستم های مسیریابی لینک های درون سایت ممکن است پیغام خطای 404 دریافت شود. در چنین شرایطی لازم است عناصر نادرست صفحات وب خود مانند دسته ها، عنوان ها، محتوا و زیرنویس ها را با لینک های صحیح جایگزین کنید. اگر مسیرهای فایل یا لینک ها تغییر کرده اند، سایت باید به طور کامل به روز شود. از آنجایی که مسیرهای اتصال لازم پس از به روز رسانی نیز ترتیب داده خواهد شد، ارور 404 یافت نشد انجام خواهد شد..

خطای 404 Not Found 
خطای 404 Not Found به چه معناست؟

یکی از رایج ترین دلایل خطاهای 404  تغییر نام فایل است . هنگامی که صاحب وب سایت می خواهد نام هر فایلی را در سیستم تغییر دهد، تغییر مربوطه باید در کل سایت اعمال شود. برای مثال، اگر می‌خواهید فایلی با نام « خدمات ما» را به «خدمت ما » تغییر دهید، تمام عبارات خدمات ما با تغییر مسیر صفحه در سراسر وب‌سایت باید دوباره بهینه شوند.

معایب 404 Not Found  چیست؟

- کاهش اعتماد کاربران

پیغام خطای 404 not found در واقع یک کد خطایی است که روی همه بازدیدکنندگان تاثیر منفی می گذارد. هم کاربران عادی و هم بازدیدکنندگان بالقوه وب سایت تحت تأثیر این موضوع قرار می گیرند. به خصوص اگر خطا در بیش از یک صفحه باشد، برداشت منفی بسیار بیشتری رخ می دهد. از سوی دیگر  ، فراوانی و مدت زمان مواجهه با خطای 404  تأثیر منفی بر فرآیند دارد.

خطای 404 Not Found
خطای 404 Not Found به چه معناست؟

-آسیب به تصویر برند

خطای 404 not found به تصویر برند شما آسیب می رساند و باعث از دست دادن کاربران یا بازدیدکنندگان احتمالی شما می شود. از آنجایی که مدت طولانی خطا به قابلیت اطمینان آسیب می رساند، کاربران ممکن است سایت شما را  مضر و غیرقابل اعتماد بدانند. در واقع، به دلیل خطای 404، کاربران ممکن است نام تجاری شما را رها کنند زیرا فکر می کنند که سایت در معرض خطر آسیب پذیری امنیتی است. این کار هم به تصویر برند شما آسیب می رساند و هم در دراز مدت باعث ضرر مالی می شود  .

- بدتر شدن عملکرد سئو

اگر خطای 404 یافت نشد داشته باشید و برای مدت طولانی وضعیت را اصلاح نکنید، ممکن است رتبه خود را در موتورهای جستجو از دست بدهید. وقتی کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند با خطا مواجه می شوند، به سرعت صفحه را ترک می کنند. از آنجایی که این باعث افزایش درصدی نرخ پرش می شود، امتیاز ارزش سایت به تدریج کاهش می یابد. بنابراین، شما نه تنها مشتریان خود را به دلیل خطاهای 404 از دست خواهید داد، بلکه بر عملکرد سئوی خود نیز تأثیر منفی می گذارد.

- پرداخت خسارت تبلیغاتی

برای جذب بازدیدکنندگان و مشتریان به وب سایت خود می توانید تبلیغات پولی را در صفحات دیگر قرار دهید. با این حال، مشتریانی که با کلیک بر روی لینک های تبلیغاتی مربوطه به سایت شما هدایت می شوند، در صورت مواجه شدن با پیام 404 نمی توانند خرید کنند. در این صورت هم فروش شما تحت تاثیر منفی قرار می گیرد و هم ترافیک وب سایت شما به تدریج کاهش می یابد.

AMP چیست؟ ایجاد صفحه AMP

AMP چیست؟  AMP یا Accelerated Mobile Page یک صفحه HTML است که توسط Google ایجاد شده است تا تجربه مروری سبک و ساده ای را ارائه دهد. به لطف AMP  ، کاربران موبایل دسترسی سریع‌تری به محتوای پیشرفته‌تر، تجربه‌های خواندنی جالب‌تر و آسان‌تر خواهند داشت. بیشتر بدانید

علاوه بر این، مشتریان وفادار و مورد اعتماد شما می توانند منتظر باشند تا خطا برطرف شود. با این حال، اگر کد خطای 404 برای هفته ها یا ماه ها قابل رفع نباشد، ممکن است مشتریان و بازدیدکنندگان وفادار خود را کاملا از دست بدهید. این وضعیت بسیار بدتری را برای مشتریان بالقوه شما ایجاد می کند. به طور خلاصه، به محض اینکه کد خطای 404 شناسایی شد، باید در اسرع وقت اصلاح شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید