07:57 , 1401/7/11
کد خبر: 000015609
بازدید: 1333
خداحافظی با قرعه کشی فروش خودروسازان غیر ایران خودرو/ حذف سامانه یکپارچه فروش

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت از حذف شدن قرعه کشی تمام خودروسازان به غیر از ایران خودرو از سامانه یکپارچه فروش خودرو خبر داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، طی ماه های گذشته افزایش قیمت خودرو موجب شده بازار این بخش با نوعی رکود و کاهش تقاضا مواجه شود. حال معاون وزیر صمت چنین عنوان کرده که به دنبال ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضای خودرو، در عمل همه خودروسازان غیر از ایران خودرو از سامانه یکپارچه فروش خودرو خارج شده اند.

منوچهر منطقی برای نیمه دوم سال جاری نیز پیش بینی کرده است که در اغلب خودروهای تولید داخل تعادل عرضه و تقاضا مشاهده شود.

وی گفت: دو خودروساز بزرگ کشور طی شش ماه اول سال جاری 402 هزار خودروی سواری به بازار عرضه کرده اند که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل که 105 هزار دستگاه خودرو وارد بازار شده بود رشدی 283 درصدی داشته است.

احتمال بورسی شدن عرضه خودروها

منطقی با بیان اینکه طی شش ماه دوم سال جاری نیز روند افزایش تولید دنبال خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به ایجاد تعادل در بازار از نیمه دوم امسال خودروسازان فروش محصولات خود را در شرکت خود یا بورس دنبال خواهند کرد.

وی گفت: ایران خودرو نیز از نیمه دوم امسال محصولاتش را از طریق سامانه فروش خود این شرکت دنبال خواهد کرد.

منطقی همچنین تاکید کرد: باید در این شرکت ها الزامات قانونی فروش خودرو که توسط مجلس مصوب شده رعایت شود و 50 درصد ظرفیت تولید این شرکت ها به طرح حمایت از خانواده و 10 درصد آن به بحث جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص داده شود.

وی افزود: بر اساس مجموع شرایط از نیمه دوم سال جاری واگذاری و فروش خودروهای تولیدی خودروسازان در  سامانه یکپارچه صورت نخواهد کرفت و این سامانه تنها برای نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر تعداد خودروهای به فروش رسیده خودروسازان و تحویل به هنگام آنها و اجرای مصوبات مجلس نظارت خواهد داشت.

 

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید