10:19 , 1401/6/4
کد خبر: 000014966
بازدید: 1508
خاکسپاری ابتهاج به تعویق افتاد/ آخرین خبرها از مراسم تشییع سایه

مراسم تشییع هوشنگ ابتهاج صبح امروز(جمعه، 4 شهریور) با حضور جمع انبوهی از علاقمندان او برگزار شد و پیش از آن آیت الله مصطفی محقق داماد در کنار درخت ارغوان مورد علاقه سایه بر پیکر او نماز خواند.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایونا، پیکر ابتهاج صبح امروز از مقابل تالار وحدت تشییع شد و علاقمندان این شاعر با سر دادن شعرهایی چون"ایران ای سرای امید" و "ارغوان" یاد شاعر محبوب را گرامی داشتند.

پیکر ابتهاج پیش از آنکه به تالار وحدت منتقل شود برای وداع این شاعر با ارغوانش به خانه قدیمی او برده شد و همانجا و در سایه ارغوان آیت الله محقق داماد بر پیکر ابتهاج نماز اقامه کرد.

اما به هنگام رسیدن پیکر ابتهاج به تالار وحدت سیل طرفداران این شاعر به تشویق ممتد او پرداخته و بخش هایی از یکی از شعرهای او را خواندند که در آن ابتهاج اینگونه سروده است که: « امید هیچ معجزی ز مرده نیست، زنده باش».

همچنین این طرفداران در این مراسم شعار درود بر سایه سر دادند.

پخش بخشی از شعرهای ابتهاج با صدای خود او بخش دیگری از این مراسم بود که با همراهی و اشک های بسیار حاضران همراه شد.

بیشتر بخوانید: نماز هوشنگ ابتهاج را چه کسی می خواند؟

پیکر ابتهاج به ایران رسید+ فیلم و اولین عکس ها

خاکسپاری ابتهاج لغو شد؟

همدردی مردم با فرزندان سایه

در بخش دیگری از این مراسم یلدا ابتهاج فرزند بزرگ این شاعر برای صحبت روی سن رفت که با شعار تسلیت، تسلیت همراهان و فریادهای درود بر سایه مواجه شد.

وی در صحبت های خود از بازگشت سایه به سرزمینش ابراز خرسندی کرده و از همکاری های وزارت ارشاد و سفارت ایران و در عین حال همکاری مردم یاد کرد.

 

بیشتر بخوانید:هوشنگ ابتهاج چرا از ایران رفت؟

رابطه هوشنگ ابتهاج و آیت الله خامنه ای چگونه بود؟

خاکسپاری ابتهاج به تعویق افتاد

یلدا ابتهاج در بخش دیگری از صحبت هایش اینگونه عنوان کرد که پیکر سایه فردا (شنبه، 5 شهریور) در شهر زادگاه او(رشت) به خاک سپرده می شود. البته این اظهارات او در شرایطی صورت گرفته که پیش از این اعلام شده بود مراسم تشییع پیکر ابتهاج صبح جمعه در تهران و عصر همین روز در رشت برگزار می شود که حال با توجه به این صحبت ها به نظر می رسد بار دیگر خا

کسپاری این شاعر نامدار به تعویق افتاده است.

وی در عین حال گفت: هرگز این روز را تصور نداشتم و نمیدانستم چه پیش می آید. اکنون همه ما اینجا در یک غم شریک هستیم و من هم به شما تسلیت می گویم. امیدوارم که این امانت را از ما بپذیرید و در این خاک حفظش کنید.درست است جسم او به خاک سپرده می شود اما او با شعرش در این سرزمین می ماند.

یلدا ابتهاج همچنین به علاقه پدرش به زادگاهش و ایران اشاره کرد و گفت: پدرم همیشه می گفت می خواهد به رشت برگردد... امروز شما این امانت را از ما بگیرید چراکه وقتی ما به آلمان برگردیم این امکان را نداریم که هر روز سر خاک او بیاییم اما امیدواریم شما همیشه با شعرهایش سایه را یاد کنید حال چه بر سر مزار او و چه با شعرهایش.

چه کسانی در تشییع سایه حضور داشتند؟

اما برای این مراسم علاوه بر انبوه مردم چهره های بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر و سایر حوزه ها نیز حضور داشتند که از میان آنها می توان به شخصیت های زیر اشاره کرد:

-محمدرضا شفیعی کدکنی

- بهمن فرمان آرا

- علی دهباشی

- ابراهیم اسماعیلی اراضی

-اسماعیل آذر 

- محمدعلی مودب

- سهیل محمودی

-سیدمحمدعلی ابطحی

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید