14:45 , 1401/8/23
کد خبر: 000016529
بازدید: 1351
حمله ایران به عربستان چقدر صحت دارد؟/ سخنگوی وزارت خارجه پاسخ داد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعاهایی که درباره حمله قریب الوقوع ایران به عربستان مطرح شده، تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایونا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، 23 آبان) در نشست هفتگی خود به ارائه توضیحاتی درباره طرح شایعاتی مبنی بر حمله قریب الوقوع ایران به عربستان منتشر شده پاسخ داد.

وی گفت: ادعاهای سیاسی مطرح شده در راستای سیاست های ایران هراسی رخ می دهد و ما این موارد را رد کرده و نمی پذیریم. امنیت همسایگان مانند امنیت جمهوری اسلامی ایران است و ما به مسیر دیپلماسی پایبندیم و در این مسیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مورد نظر در چارچوب دیپلماتیک با طرف های منطقه ای و بین المللی رفتار می کند.

کنعانی همچنین تاکید کرد: ایران به دنبال ایجاد تنش و بی ثباتی در منطقه نیست و همواره در خصوص ثبات و امنیت منطقه مسئولانه برخورد می کند.

وی گفت: ما به مسیر مذاکره و تعامل با عربستان پایبند هستیم و به توافقاتی که در مذاکرات گذشته صورت گرفته پایبند هستیم و امیدواریم طرف مقابل نیز با اجرای توافقات صورت گرفته زمینه را برای ادامه این گفتگوها فراهم کند.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه متذکر شد: در ارتباط با رفتارهای غیر دوستانه نیز ایران تلاش دارد در مسیر دیپلماسی این رفتارها را اصلاح کرده و تذکرهای لازم را بدهد. به همین دلیل چنین اخباری را تائید نمی کنیم و متاسفانه دولت آمریکا هم در راستای سیاست های ایران هراسی، ایجاد تنش در منطقه، ایجاد خلل در گفتگوی سازنده ایران با کشورهای منطقه مسائلی را مطرح می کند که طبیعتا در راستای همان سیاست های غلط و مخرب منطقه ای آمریکاست  و برخی رسانه ها نیز متاسفانه به این مسائل دامن می زنند.

سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از صحبت های خود در ارتباط با نقش میانجیگری عراق در روابط ایران و عربستان، اظهار کرد: قطع میانجیگری عراق را تائید نمی کنم . دولت عراق همواره در این زمینه نقشس موثر داشته و آمادگی خود را برای ادامه این مسیر نیز اعلام کرده است.

وی درباره نقش آفرینی روسیه در تعاملات بین المللی ایران نیز توضیح داد: از هر کشوری که نقش سازنده در چارچوب حسن نیت برای ایجاد فضای مثبت در مناسبات میان کشورهای منطقه ایفا کند استقبال خواهیم کرد.

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید