07:45 , 1401/7/4
کد خبر: 000015493
بازدید: 1373
حقایق عجیب و هیجان انگیز درباره «رم» پایتخت ایتالیا

زمان افشای حقایق فرا رسیده است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با 20 واقعیت هیجان انگیز و جالب درباره رم آشنا کنیم.

20 نکته جالب در مورد رم

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، رم مملو از مواد منحصر به فرد است که به طور یکپارچه ترکیب می شوند تا جادویی ترین شهر روی کره زمین را ایجاد کنند. با این حال، جای تعجب نیست که جالب ترین حقایق رومی نیز فوق العاده سرگرم کننده هستند.

از فواره پولساز گرفته تا حقوق انحصاری گربه، از مراکز خرید باستانی گرفته تا نبردهای دریایی محصور در خشکی، در اینجا 20 واقعیت جالب در مورد رم آورده شده است!

رم قدیمی است

شهر رم قدیمی تر از ایتالیاست. پادشاهی ایتالیا در سال 1861 تأسیس شد، در حالی که قدمت رم به 752 قبل از میلاد باز می گردد. در واقع، قدمت رم بیشتر از شبه جزیره ایتالیاست.

بنیانگذاران رم توسط گرگ ها بزرگ شدند

برادران دوقلوی رومولوس و رموس که شهر افسانه ای را پایه گذاری کردند. افسانه درباره بنیانگذاران رومی داستان دو نوزاد یتیم را روایت می کند که توسط گرگ نجات یافته اند. آنها بعداً تبدیل به چوپان جنگجو شدند و قبل از اینکه رومولوس تصمیم به کشتن برادرش بگیرد زندگی عالی داشتند. امروزه گرگی که برادران را نجات داد نمادی از روم و بخشی از پرچم روم است.

حقایق عجیب و هیجان انگیز درباره «رم» پایتخت ایتالیا

رم اولین شهر میلیونر است

منظور از میلیونر اولین فرد میلیونر نیست بلکه اولین شهری بود که بیش از یک میلیون شهروند داشت. در مورد حقایق رم، این 100٪ تایید نشده است، اما بسیاری از مورخان معتقدند که شهر ابدی اولین سکونتگاهی بود که در سال 133 قبل از میلاد به این عدد باورنکردنی رسید. با توجه به این واقعیت که در آن زمان تقریباً 300 میلیون نفر روی زمین زندگی می کردند، این یک شاهکار بسیار چشمگیر بود.

رم قبلا شلوغ بود

روم باستان، با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر و کل شهر درون دیوارهای اورلیان، 73000 نفر در هر کیلومتر مربع داشت. 

رم اصلی هنوز زیر زمین است

بسیاری از مردم تصور می کنند که روم باستان تاکنون کم و بیش کاوش شده است. اما حقیقت این است که در حالی که بقیه شهر باستانی هنوز در زیر خیابان های رم مدرن مدفون است، تنها حدود 10 درصد از آن کشف شده است. این امر مشکلات قابل توجهی را برای زیرساخت های مترو ایجاد می کند. خط C متروی رومی چندین دهه طول کشید تا تکمیل شود زیرا آنها مدام با خرابه‌ها و آثار باستانی روبرو می‌شدند.

حقایق عجیب و هیجان انگیز درباره «رم» پایتخت ایتالیا

همه راه ها به رم ختم می شود

رومیان باستان مهندسان باورنکردنی بودند که شبکه گسترده ای از جاده ها و بزرگراه ها را ساختند. در اوج خود، شبکه راه رومی 84631 کیلومتر (52587 مایل) طول داشت که از قاهره تا لندن امتداد داشت.

این واقعیت جاده، بخشی از حقایق جالب در مورد رم است، زیرا سیستم حمل و نقل پیچیده برای انتقال سربازان رومی از پایتخت به مناطق بیرونی در سریع ترین زمان ممکن ساخته شده است. بنابراین، همه جاده‌های اروپا در واقع به رم منتهی می‌شوند (در واقع به نقطه عطف طلایی (Milliarium Aureum) اما آنها تنها با هدف خروج از رم ساخته شده‌اند.

رومیان باستان عجیب بودند

با بازگشت دوباره به دوران باستان، به جستجوی حقایق جالب در مورد رم ادامه می دهیم. این دقیقاً یک واقعیت نیست، بیشتر شبیه مجموعه‌ای از حقایق است، و درباره رم نیست، درباره مردم آن است، زیرا رومیان باستان عجیب بودند... واقعاً عجیب بودند.

بیایید با زنان رومی شروع کنیم که دوست دارند موهای خود را بلوند یا قرمز رنگ کنند. برای این کار از مخلوط زالو، چربی بز و خاکستر راش استفاده می کردند. یکی دیگر از اتفاقات عجیب رومی، جشنواره Saturnalia بود که در آن اربابان و بردگان جای خود را با هم عوض می کردند. 

حال بیایید عادات غذایی آنها را بررسی کنیم. در مورد مزه های عجیب و غریب در رژیم غذایی آنها (زبان فلامینگو) صحبت نمی کنیم، در مورد این صحبت می کنیم که مرسوم است بین وعده های غذایی استفراغ می کنند تا بیشتر بخورند و در نهایت، بهداشت رومی. مطمئناً رومی ها در اینجا بسیار جلوتر از زمان خود بودند و دندان های خود را می شستند.

شهر کلیساها

کلیساهای زیادی در رم وجود دارد «آنگونه که واقعاً هستند». در واقع هیچ شهر دیگری در جهان به اندازه رم کلیسا ندارد. بیش از 900 کلیسای عمومی در شهر رم وجود دارد و اگر کلیساهای خصوصی در بناهای تاریخی را حساب کنید، تعداد آنها به 1600 می رسد! اگر می خواهید همه آنها را ببینید و یک ساعت را در هر کلیسا بگذرانید، به 67 روز کامل نیاز دارید! و این شامل زمان حرکت از یک کلیسا به کلیسا دیگر، استراحت در حمام و غیره است. شامل نمی شود.

حقایق عجیب و هیجان انگیز درباره «رم» پایتخت ایتالیا

نام مستعار شهر رم

در کنار کلیساهای متعدد، رم نیز نام مستعار بی شماری دارد. نسخه اصلی قبلاً Caput Mundi - پایتخت جهان بود (چون می دانید رم بر جهان حکومت می کرد) اما امروزه محبوب ترین آنها شهر ابدی است.

برخی از نام مستعار دیگر عبارتند از شهر عشق، شهر خدا، شهر هفت تپه (Aventine، Caelian، Capitoline، Esquiline، Palatine، Quirinal و Vimina) و Giotto di Bondone، شهر پژواک، توهمات و اشتیاق.

رم شهر گربه ها

واقعیت جالب بعدی، واقعیت گربه است. آیا می دانید که گربه ها به طور ویژه توسط دولت روم محافظت می شوند؟ قانون رم بیان می کند که اگر حداقل پنج گربه با هم زندگی کنند، نمی توان آنها را "پراکنده" کرد، و در واقع "حقوق زاغه نشینی" را به همه مکان های شهر، از جمله خرابه های باستانی می دهد.

رم شهر فواره ها

حدود 2500 فواره عمومی در سراسر شهر پراکنده است و آب آنها سرد، شیرین و قابل شرب است. بطری های گران قیمت را دور بریزید.

فواره تروی در رم

وقتی در مورد فواره ها صحبت می کنیم، نمی توانیم فواره تروی را از دست بدهیم. این شاهکار باورنکردنی باروک که احتمالاً مشهورترین فواره در جهان است، تقریباً به اندازه خود کولوسئوم مشهور است. تروی یک چشمه آبخوری نیست. چیزی است که پول در می آورد. یک سکه به آب فواره بیندازید و مطمئناً به رم باز خواهید گشت. اگر دو تا پرتاب کنی عاشق یک دختر/مرد رومی می شوی، سه تا می اندازی و با او ازدواج می کنی. اگر هنگام پرتاب سکه ها عکس بگیرید، مطمئناً لایک و فالوورهای بی شماری در اینستاگرام دریافت خواهید کرد.

تمام این پرتاب سکه همراه با شهرت جهانی فواره منجر به جکپات حدود 1.7 میلیون دلار در سال می شود! آنها هفته ای سه بار گرد هم می آیند و به کاریتاس، یک موسسه خیریه کاتولیک که برای فقرا و بی خانمان های رم غذا فراهم می کند، اهدا می شوند.

حقایق عجیب و هیجان انگیز درباره «رم» پایتخت ایتالیا

اسپاگتی و کوفته در رم؟

 در رم به دنبال اسپاگتی و کوفته نباشید. ما می دانم که اکثر مردم تصور می کنند این یک غذای معمولی ایتالیایی است، اما حقیقت این است که در ایالات متحده آمریکا توسط مهاجران ایتالیایی اختراع شده است. شما می توانید ده ها سس پاستای ایتالیایی اصیل را در رم میل کنید، اما اسپاگتی با کوفته در منو نیست.

رومی ها مراکز خرید را اختراع کردند

رومیان باستان مراکز خرید را نیز اختراع کردند. ما همیشه فکر می‌کردم این یک مصنوع آمریکایی است، اما معلوم شد که اولین مرکز خرید ثبت شده، بازار تراژان است که در سال 110 پس از میلاد توسط مهندس یونانی آپولودوروس دمشقی ساخته شد. دو طبقه را اشغال می کرد و انواع مغازه ها، رستوران ها و کتابخانه ها را در اختیار داشت.

کولوسئوم نام دیگری داشت

وقت آن است که برخی از حقایق کولوسئوم را بیان کنیم. کولوسئوم که یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان است، نماد برند رم و یکی از شناخته شده ترین سازه های جهان است. و اگرچه امروز کسی در جهان نیست که نام تئاتر باستانی را نداند، کولوسئوم همیشه به این نام خوانده نمی شد.

این آمفی تئاتر چشمگیر که در سال 80 پس از میلاد تکمیل شد، ابتدا به نام آمفی تئاتر فلاویان شناخته شد و بعداً به دلیل مجسمه عظیم نرون در نزدیکی ورودی آن تغییر نام داد.

حقایق عجیب و هیجان انگیز درباره «رم» پایتخت ایتالیا

نبردهای دریایی در کولوسئوم وجود داشت

در حالی که آمفی تئاتر نمادین بیشتر برای نبردهای گلادیاتورها و نبردهای حیوانات استفاده می شد (500000 گلادیاتور و 1000000 حیوان در میدان کشته شدند)، رومی ها هر از گاهی به کولوسئوم سرازیر می شدند و نبردهای دریایی را شبیه سازی می کردند.

آیا می توانید تصور کنید که به یک تئاتر بروید و کشتی ها را تماشا کنید که به روی یکدیگر آتش پرتاب می کنند؟ این قطعاً از فیلم های مدرن 4K و 3D بهتر عمل می کند!

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید