17:22 , 1401/7/17
کد خبر: 000015730
بازدید: 1259
حداقل حقوق کارمندان دولت چقدر  می شود؟

با تصویب لایحه دو فوریتی متناسب سازی حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری، حداقل حقوق این افراد 6 میلیون و 600 هزار تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مجلس ایونا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این باره اظهار کرد: چنانچه این لایحه بدون تغییر به تصویب برسد حدود یک میلیون تومان به حقوق کارمندان و بازنشستگان اضافه خواهد شد و حداقل حقوق دریافتی از 5 میلیون و 600 هزار تومان به 6 میلیون و 600 هزار تومان خواهد رسید.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی با بیان این مطلب گفت: هدف دولت از این لایحه آن است که دریافتی تمامی حقوق بگیران اعم از شاغل و بازنشسته و مستمری بگیر افزایش پیدا کند که این رویکرد خوبی است.

وی ادامه داد: این اولین باری است که در میانه سال بحث افزایش حقوق مطرح می شود. دولت برای این افزایش نرخی ثابت را در نظر دارد و علاوه بر آن حق عائله مندی نیز درنظر گرفته است و بدین ترتیب در کمترین حالت حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان افزایش می یابد و حق عائله مندی دو برابر شده و حق فرزند نیز در نظر گرفته می شود.

این نماینده مجلس در عین حال گفت: دولت برای افزایش حقوق بازنشسته ها نرخ ثابت 900 هزار تومان را در نظر گرفته که ممکن است مجلس با تخصیص عدد ثابت موافق نبوده و برای آن درصد در نظر بگیرد.

وی در پایان گفت: این لایحه در جلسه فردا بررسی شده  و به زودی در دستور صحن قرار می گیرد.

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید