03:53 , 1401/5/4
کد خبر: 000014612
بازدید: 1549
حاشیه جدید احمدی نژاد/ ماجرای پیامبران کرد و آذری چه بود؟

محمود احمدی نژاد به تازگی حضرت ابراهیم را کُرد و زرتشت را پیامبر آذری خوانده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، می توان گفت طی دورانی که از پایان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد گذشته صحبت های عجیب او برای همگان امری عادی شده و دیگر خیلی تعجب برانگیز به نظر نمی رسند.

رئیس جمهور سابق ایران اخیرا نیز در سلطانیه زنجان اظهاراتی متفاوت داشته و در قالب آن اینگونه اظهار کرده است که حضرت ابراهیم کرد و حضرت زرتشت آذری بوده اند.

احمدی نژاد که طی این سالها سمتی غیر از عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد هر از چندگاهی به سبک دوران ریاست جمهوری خود راهی سفرهای استانی شده و در میان مردم شهرهای مختلف به سخنرانی می پردازد.

وی که به مناسبت عید غدیر خم در شهر سلطانیه حضور یافته بود، حضرت ابراهیم (ع) و حضرت زرتشت را کرد و آذری دانسته و این موضوع را مایه افتخار ایرانی ها نامیده است. 

وی در عین حال گفته است: «تاریخ بخشی از هویت ماست. تجربیات گذشته چراغ راه آینده است. مگر بدون هویت می شود زندگی کرد؟ مگر می شود نسبت را با محیط برقرار کرد؟ ایرانی ها در طول هفت هزار سال زندگی شان در این خطه، هفت هزار سال زندگی افتخارآمیز، ایرانی ها همیشه متمدن بوده اند یعنی شهرنشین بودند. آثاری که از هفت هزار سال پیش کشف شده است، آثار شهرسازی و معماری است».

خدا یک دین بیشتر نفرستاده است

اما این اظهار نظرهای او در حالی صورت می گیرد که وی در دوران ریاست جمهوری خود در سال 1391 اینگونه اظهار کرده بود که « اسلام يک دين جهانی است و خداوند يک دين بيشتر نفرستاده است. خداوند دينی به نام مسيحيت و يهوديت نفرستاده است.حضرت ابراهيم منادی اسلام بود، حضرت موسی و حضرت عيسی نيز منادی دين اسلام بودند.»

وی که در آن زمان در جریان اجلاسی به نام «زنان و بیداری اسلامی» در سالن برج میلاد سخن گفته بود در عین حال خاطر نشان کرد که « خداوند يک دين بيشتر نفرستاده است و آن اسلام است، پيامبر عزيز ما متعلق به تمام جهان است که پيامبر خاتم است. ايشان پيامبر مردم آمريکا، اروپا و آسيا نيز هست. پيامبر بودايی‌ها نيز هست و آمده است تا همه را نجات دهد.»

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید