12:40 , 1401/6/13
کد خبر: 000015127
بازدید: 1315

کارآفرین برتر جهان اسلام مطرح کرد؛

جهش در عرصه صادرات با رعایت اصول تجارت عادلانه

دکتر کریمی تفرشی گفت: در سالهای اخیر تجارت عادلانه اهمیت بسیار زیادی در دنیا پیدا کرده است و رسانه های دنیا مردم را تشویق می کنند که تجارت عادلانه را جدی بگیرند و خرید و تجارت را فقط با کسانی انجام دهند که این اصول را بلد هستند.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، مهدی کریمی تفرشی، کارآفرین برتر جهان اسلام اظهار کرد: آنچه تجارت منصفانه در اولویت خود قرار می دهد کمک به حفظ و سلامت محیط زیست و رعایت حقوق انسانی است. در تجارت عادلانه رضایت مصرف کننده و کیفیت محصولات اهمیت فراوانی دارد. از طرفی چنین محصولاتی با این ویژگی ها در بازار کمیاب هستند؛ بنابراین خرید و فروش محصولات طبق اصول تجارت عادلانه، خود نوعی مزیت رقابتی برای آن محصولات محسوب می شود.

وی افزود: در واقع این نوع تجارت نوعی اطمینان خاطر برای مصرف کننده ایجاد می کند که محصولی که مصرف می کند نه تنها در شرایط مطمئن و سالمی تولید شده است بلکه حتی دستمزد تولیدکنندگان و کشاورزانی که آن محصول را تولید کرده اند منصفانه بوده است. 

کریمی تفرشی یادآور شد: امروزه در بازارهای جهانی این نوع تجارت مزیت رقابتی محسوب می شود چرا که جنبشی جهانی در حمایت از تجارت عادلانه و احترام به محیط زیست و حقوق انسان ها در دنیا به راه افتاده است که با تبلیغات گسترده رسانه های ارتباط جمعی و افزایش سطح آگاهی مردم اهمیت این نوع تجارت را دو چندان می کند. یکی از ویژگی های این نوع تجارت کمک به کشورهای در حال توسعه جهت سودآوری و خلق منفعت است و امکانی فراهم می کند تا صنایع کوچک نیز به سودآوری برسند و بتوانند با صنایع بزرگ تجارت کنند.

حمایت از اقشار آسیب پذیر و زنان و کودکان کار

وی خاطرنشان کرد: به علاوه رویکرد این نوع تجارت حمایت از اقشار آسیب پذیر و زنان و کودکان کار بوده و قطعا حمایت جهانی از این قشر باعث شده نگاه ویژه ای به این تجارت عادلانه در دنیا وجود داشته باشد که تولیدکنندگانی که با این رویکرد فعالیت می کنند را از سایرین متمایز می سازد.

کارآفرین برتر جهان اسلام مطرح کرد: کسانی که استانداردهای لازم برای ایجاد یک محیط کار ایمن و سلامت را در کنار کمک به حفظ محیط زیست خط مشی اصلی کار و تولید خود قرار می دهند در چهارچوب اصول تجارت عادلانه فعالیت می کنند و این لازمه حضور موفق در بازارهای جهانی حال حاضر دنیاست. البته که کشورهای در حال توسعه هنوز نیاز به آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه دارند و باید تجربه کشورهای موفق دنیا را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوانند در بازار پر رقابت دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند.

کریمی تفرشی در پایان گفت: اگر اصول این نوع تجارت در کشورمان اجرایی شود نه تنها صنایع کوچک و ضعیف رشد می کنند و به سودآوری می رسند بلکه در عرصه صادرات و تجارت بین الملل نیز فضای رشد و توسعه گشوده می شود و ضمن فراهم شدن شرایط کار ایمن، ضایعات و هدر رفت نیز به حداقل می رسد و این خود فضا را برای سرمایه گذاری خارجی و اعتماد هر چه بیشتر دنیا به تجارت با ایران فراهم می کند.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید