16:45 , 1401/9/12
کد خبر: 000016927
بازدید: 1227
جلوگیری از خشکی پوست با سنگ پا

وقتی زمستان می آید و هوا سرد می شود، پوست ما به طور جدی تحت تأثیر قرار می گیرد. در این ماه ها باید از پوست خود در برابر اثرات منفی زمستان محافظت کنید.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، در این مطلب به معرفی 12 سپر محافظ برای پوست شما برای ماه های زمستان پرداخته ایم.

جلوگیری از خشکی پوست در زمستان

خشک شدن پوست ما یکی از اثرات بارز ماه های زمستان است. علاوه بر این، زمانی که خشکی به مرحله پیشرفته می رسد، مشکلات آزاردهنده تری مانند شوره سر، ترک خوردن، قرمزی، خارش و حتی اگزما در نتیجه از دست دادن رطوبت، چربی و پروتئین پوست ایجاد می شود.

مهمترین عامل خشکی پوست در فصل زمستان افزایش بیش از حد آب است که در هوای سرد نمی توان متوجه آن شد. علاوه بر این، باد، هوای گرم و خشک خانه، لباس‌هایی که پوست را خشک می‌کنند، حمام‌های گرم طولانی، سونا، استفاده از الیاف اسکراب و محصولات بهداشتی خشک‌کننده پوست نیز می‌توانند خشکی پوست را افزایش دهند. در این مرحله، سوال زیر در ذهن همه است؟ پس چگونه می توانیم از پوست خود در برابر این اثرات منفی در ماه های زمستان محافظت کنیم؟ پیشنهادات ما در اینجا…

استفاده از مرطوب کننده برای خشکی پوست

اگرچه نوشیدن آب و مصرف مایعات برای سلامت عمومی ما مفید است، اما متاسفانه برای جلوگیری از خشکی پوست کافی نیست. موثرترین راه برای حفظ رطوبت در پوست استفاده منظم از مرطوب کننده مناسب برای آن ناحیه است. فراموش نکنید که مرطوب کننده را ترجیحا هر شب به پوست خود بزنید. مفید است که مرطوب‌کننده‌هایی که در ماه‌های زمستان استفاده می‌کنید، دارای روغن (پماد) بیشتری نسبت به مرطوب‌کننده‌هایی باشند که در ماه‌های تابستان استفاده می‌کنید. بنابراین، مرطوب کننده می تواند یک لایه محافظ روی سطح پوست ایجاد کند و از از دست رفتن رطوبت جلوگیری کند. علاوه بر این، نکته مهم در محصولات مرطوب کننده، برند و قیمت محصول نیست، بلکه توانایی مرطوب کننده در رفع نیازهای پوست، استفاده منظم از آن و استفاده از آن در زمانی که پوست هنوز مرطوب است قبل از خشک شدن است. زیرا برخلاف تصور عموم، استفاده از مرطوب کننده برای پوست های خشک چندان مفید نیست.

بیشتر بخوانید: راه حل‌های طبیعی برای درمان فوری پوست خشک

دمای مناسب برای جلوگیری از خشکی پوست

رطوبت خانه را حدود 30 تا 50 درصد حفظ کنید. دمای اتاق را بین 20-26 درجه نگه دارید. برای ایجاد محیطی مرطوب در خانه می توانید از دستگاهی استفاده کنید که هوای خانه را مرطوب می کند یا ظرفی از آب را روی بخاری قرار دهید. همچنین مراقب باشید که جلوی منابع گرمایی مانند شومینه، اجاق گاز یا بخاری به اندازه کافی ننشینید تا عرق کنید، زیرا عرق کردن نیز مانند حمام کردن در آب داغ عاملی است که باعث خشکی پوست می شود.

کرم ضد آفتاب spf 30

در روزهای آفتابی یا برفی و در حین انجام فعالیت های اسکی، نیم ساعت قبل از بیرون رفتن باید کرم ضدآفتاب با حداقل فاکتور حفاظتی 30 را روی صورت خود بزنید و در صورت نیاز این عمل را تکرار کنید. فراموش نکنید که در هوای سرد و باد از صورت خود با روسری پشمی محافظت کنید.

برای درمان خشکی پوست زمان دوش گرفتن را کاهش دهید

حداکثر 3 بار در هفته با آب گرم (36.5-40.5 درجه) دوش بگیرید. شستشوی روزانه، حمام کردن با آب داغ یا نگه داشتن زمان شستشو برای مدت طولانی روش های اشتباهی هستند که پوست را خشک می کنند. بنابراین زمان دوش گرفتن را به 5-10 دقیقه محدود کنید.

خشکی پوست با اسکراب و کیسه

مراقب باشید از درمان های اسکراب فیبر و ژل های بدن به دلیل عوارض جانبی خشک کننده آنها دوری کنید. به جای ژل بدن باید یک کرم پاک کننده با خاصیت مرطوب کنندگی بالا برای پوست های حساس انتخاب کنید و با دست خالی به پوست خود بمالید.

بیشتر بخوانید: 5 ماسک مرطوب کننده و فوق‌العاده برای پوست خشک

خشکی پوست با لباس پشمی

در زمستان به جای لباس های نایلونی، مصنوعی، پلی استر یا پشمی، لباس های نخی یا فلانل بپوشید که از خشک شدن و خارش پوست جلوگیری می کند. به همین دلیل، انتخاب لباس های گشاد به جای لباس های تنگ نیز مفید است.

در زمستان از ماسک استفاده نکنید

به جز شرایط پزشکی ضروری، دوری از کاربردها (ماسک، لایه بردار، تونیک مبتنی بر الکل، لوازم آرایشی ژل، دستمال مرطوب پاک کننده و غیره) که باعث سایش و خشکی پوست می شوند، مفید است، به خصوص اگر پوست خشکی دارید. چنین کاربردهایی می توانند به جای سود مورد انتظار، آسیب غیرمنتظره ای به پوست وارد کنند.

صورت خود را دو بار در روز بشویید

به آرامی صورت خود را دو بار در روز با یک پاک کننده پوست بشویید و در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است از مرطوب کننده استفاده کنید. برای تمیز کردن صورت روزانه 2 بار با احتساب حمام کافی است. مهم است که مرطوب کننده را به طور مرتب استفاده کنید و کمی چرب تر از مرطوب کننده های صورت که در تابستان استفاده می کنید باشد.

از صابون مایع استفاده نکنید

از آنجایی که پوست دست‌ها و پاها از نظر غدد چربی فقیر هستند، این غدد نواحی پوستی را تشکیل می‌دهند که خشکی در آن در ماه‌های زمستان شایع‌تر است. هنگام تمیز کردن دست ها از صابون مایع استفاده نکنید. در حین شستن دست باید از صابون نواری استفاده کرد و دفعات شستن دست ها را به 5 تا 6 بار در روز کاهش داد. از تماس با موادی که به پوست آسیب می رسانند مانند مواد شوینده، سفید کننده، سالین، ادکلن، دستمال مرطوب و محلول های ضد عفونی کننده خودداری کنید. مراقب باشید پس از هر بار شستشوی دست و در صورت نیاز در طول روز از مرطوب کننده ها استفاده کنید. اگر شب هنگام خواب به دست‌هایتان مرطوب‌کننده بزنید و دستکش نخی بپوشید، رطوبت را در پوست به دام می‌اندازید و دست‌های نرمی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: درمان قطعی پوست خشک با چند روش بسیار ساده

قبل از دستکش از مرطوب کننده استفاده کنید

دستان شما نباید آنقدر در دستکش بماند که عرق کند و باید کمتر از 2 ساعت در روز با دستکش کار کنید. باید هر 15 تا 20 دقیقه دستان خود را از دستکش خارج کنید، مرطوب کننده بزنید، 5 دقیقه تهویه کنید و سپس با دستکش به کار خود ادامه دهید. قبل از خروج از خانه در هوای سرد، پوشیدن دستکش های غیر پشمی، پشمی، آنوراک، چرمی یا جیر و استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید.

استفاده از سنگ پا برای خشکی پوست

پینه های روی پوست پا را هفته ای یکبار با روش هایی مانند سنگ پا که پوست مرده را از بین می برد، از بین ببرید. بعد از هر بار استحمام به پاهای خود مرطوب کننده بزنید. همچنین می توانید شب ها به پاهای خود مرطوب کننده بزنید و جوراب های نخی بپوشید.

برای جلوگیری از خشکی لب بالم لب بزنید

لب ها یکی از نواحی پوستی هستند که در ماه های زمستان بیشترین احساس خشکی را به خود می دهند. از لیسیدن لب خودداری کنید و چند بار در روز از یک بالم لب محافظ استفاده کنید. این نرم افزار از لب های شما در برابر ترک خوردن شدید، اگزما و عفونت های ثانویه محافظت می کند.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید