14:57 , 1402/2/25
کد خبر: 000024821
بازدید: 1418

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد؛

جزئیات واگذاری سهام به فرهنگیان

نجف پورکردی بیان کرد: براساس مدلی که احضاء کردیم بازنشستگان، انصرافی‌ها، از کار افتادگان و در یک جمله همه آنها که امروز شاغل نیستند و در اولویت اول قرار دارند به آنها که 800 هزار نفر می شوند ارزش مالکانه می دهیم و سهامدار می شوند.

به گزارش خبرنگار آموزش ایونا، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در نشست خبری درباره جزئیات واگذاری سهام به فرهنگیان اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان از قبل دچار چالش بوده و بزرگترین چالش این صندوق تحقق سود است.

حمیدرضا نجف پورکردی ادامه داد: گام هایی جهت برطرف کردن کاهش سودآوری صندوق صورت گرفته و مقرر کردیم تا در راستای سودآوری، بهبود بانک سرمایه، اصلاح ساختاری نظام حکمرانی، برنامه ریزی نوین، اصلاح ساختار سبد سرمایه گذاری، اجرای طرح ارزش مالکانه - که مطالبه ۱۲ ساله فرهنگیان بود - و ارتقای بهره وری برداریم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در سال جاری 100 درصد برنامه هایمان محقق خواهد شد. در حوزه پرتفوی سرمایه گذاری مهندس مالی انجام و هولدینگ صنعتی و معدنی تاسیس شده است.

نیروهای اداری آموزش و پرورش هم مشمول رتبه بندی می شوند؟

وی با بیان اینکه شرکت‌های تخصصی صنعتی چون فولاد و ماشین سازی ذیل این هولدینگ قرار می‌گیرند افزود: در حوزه پتروشیمی چون تک محصولی بودیم برنامه ریزی کردیم تا فرآورده های این حوزه را توسعه بخشیم.

نجف پور با اشاره به اقتصاد دانش بنیان و دیجیتال بیان داشت: تمام شرکت‌های سازمان ذیل سامانه‌های برخط و یک سوپراپلیکیشن قرار گرفته‌اند که به تسهیل بهره مندی فرهنگیان از خدمات کمک می‌کند.

همچنین یادآور شد: طی کمتر از 20 روز مطالبات بازنشستگان را پرداخت خواهیم کرد و همچنین سود مجمع را در مدت زمان بسیار کوتاهی نسبت به قبل برای آنها واریز خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: 44 درصد مدیران این صندوق از میان همکاران و فرزندان آنان است. 

وی با اشاره به اساسنامه صندوق گفت: اعضا باید علاوه بر وجوه دریافتی از محل سود و...، از ارزش روز دارایی‌هایی صندوق بهره‌مند شود. این یکی از مطالبات به حق سنواتی فرهنگیان است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: کارگروه علمی با نظر کارشناسان و نخبگان بازار سرمایه تشکیل دادیم و به 10 مدل علمی رسیدیم و در نهایت به یک روش ترکیبی دست پیدا کردیم که اجرای آن براساس هدفگذاری تا دو سال طول می کشد.

نجف پور گفت: «در فاز اول، عملیات مالی ۲۷ سال گذشته صندوق برای تمام اعضا اجرایی شد. تمام اطلاعات موجود در سامانه‌ها بازمهندسی شده‌اند و تابعی از ارزش وجوه هر معلم نزد صندوق به دست آمده و در قالب فرمول‌های مدیریت مالی، سهم هر معلم از دارایی‌ها مشخص شد. مدت عضویت هر معلم در صندوق، مدت ماندگاری او، میزان سود مترتبه فعالیت‌های اقتصادی بر وجوه او و میزان واریزی‌های دولت برای او همگی در تعیین این سهم اثرگذار بودند.»

وی ادامه داد: در این طرح 1 میلیون و 600 هزار نفر مشمول هستند. پس از احصای ارزش واقعی چهار هولدینگ و تعداد کثیری شرکت که وجود دارد شفاف سازی می کنیم و سهم هر معلم را به وی تخصیص می دهیم. 

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: براساس مدلی که احضاء کردیم بازنشستگان، انصرافی‌ها، از کار افتادگان و در یک جمله همه آنها که امروز شاغل نیستند و در اولویت اول قرار دارند به آنها که 800 هزار نفر می شوند ارزش مالکانه می دهیم و سهامدار می شوند.

وی اضافه کرد: «براین اساس در گام اول سهام شرکت‌های بیمه معلم، بازرسی مهندسی و ماشین سازی اراک که بورسی هستند به این ۸۰۰ هزار نفر واگذار می‌شود. در مرحله اول به طور متوسط یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سهم اختصاص می‌دهیم و سهام برحسب مولفه‌های ذکر شده متفاوت هستند.»

وی درباره سهم شاغلان گفت: در صندوق ذخیره و در زمان بازنشستگی به آنها داده می شود. 

نجف پور درباره ارزش روز دارایی های صندوق 70 هزار میلیارد تومانی گفت: اگر این مقدار را بر 1 میلیون و 600 هزار تومان تقسیم کنیم میانگین به 40 میلیون تومان می شود. به تدریج با بورسی شدن شرکت ها در قالب سهام به افراد واگذار می شود.

وی درباره مهلت زمانی تعیین شده تا پایان اردیبهشت برای دریافت کد بورسی از سوی اعضا برای واگذاری سهام و تکلیف آنها که هنوز کد بورسی ندارند عنوان کرد: تاکنون بیش از دو سوم اعضا کدبورسی دریافت کرده‌اند. برای آنها که کدبورسی ندارند از سوی سازمان بورس مهلتی تعیین شده تا سهام آنها ذخیره و بعد از دریافت کد بورسی تخصیص یابد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره روز واگذاری سهام به فرهنگیان مشمول گفت: در روز ولادت حضرت معصومه (س)، ۳۱ اردیبهشت ماه واگذاری سهام به فرهنگیان داده می شود.

وی درباره نحوه مدیریت سهام اعضا گفت: سهام را حبس نمی کنیم و مدیریت آن به عهده خود سهامدار است.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید