09:52 , 1401/4/17
کد خبر: 000014466
بازدید: 2046
جدیدترین مدل های کوسن/ارزان ترین راه برای تغییر دکوراسیون

اگر قصد دارید دکوراسیون منزل خود را به کم هزینه ترین حالت ممکن تغییر دهید، تمرکز روی کوسن ها می تواند کمک مناسبی برای شما محسوب شود.

به گزارش خبرنگار مد و استایل ایونا، تغییر دکوراسیون را میتوان شیوه ای پر هزینه دانست که خرج زیادی روی دست افراد می گذارد از سوی دیگر دکوراسیون تکراری و یکنواخت نیز برای عده بسیاری حالت کسالت بار دارد و اینجاست که کوسن ها به وسیله ای مناسب تبدیل می شوند.
 

کوسن چیست؟

کوسن ها دسته ای از وسایل دکوری خانه هستند که بیش از همه روی مبل یا تخت مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع کوسن عبارت است از دوخت پارچه هایی به شکل خاص و پر کردن داخل آنها با الیاف مختلف و استفاده از روکش هایی از جنس ها و رنگ های متعدد برای روی آنها.

بیشتر بخوانید: انواع مختلف دیوارپوش‌ها+تصاویر

کوسن ها از جمله وسایلی هستند که طی سالهای اخیر استفاده از آنها بسیار رایج شده است. این دسته از وسایل دکوری می توانند علاوه بر اینکه به هنگام نشستن روی مبل به قرار گرفتن کمر شما در حالتی بهتر کمک کنند این امکان را هم به شما بدهند که حسابی به خانه تان رنگ و لعاب بدهید.
 

برخی از کارکردهای کوسن در منزل عبارتند از:

-پر کردن فضاهای خالی
-ایجاد زیبایی در دکوراسیون
-پر کردن فضای خالی میان کمر و مبل
-ایجاد شرایط راحتی بیشتر برای لم دادن
-ایجاد هارمونی رنگ ها 
-ایجاد جلوه و زیبایی بیشتر برای مبل و تخت
-پر کردن فضای خالی خانه
-ایجاد تنوع رنگ در دکوراسیون

بیشتر بخوانید: 8 پیشنهاد برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

کوسن مناسب برای مبل های سلطنتی

کوسن ها را می توان از نظر جنس الیاف بکار رفته در داخل آنها یا جنس پارچه ای که برای روی کوسن استفاده شده تفکیک کرد.بطور کلی برای استفاده از کوسن ها شاید مهمترین نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که مبل شما راحتی باشد یا سلطنتی، زیرا هر یک ازاین انواع، کوسن خاص خود را می طلبد.

به هنگام انتخاب کوسن برای مبل های سلطنتی یا استیل باید دقت داشته باشید که جنس پارچه روی کوسن با جنس پارچه رو مبلی شما همخوانی داشته باشد. این همخوانی هم از نظر ترکیب رنگی باید رعایت شود و هم از نظر جنس پارچه. در هر صورت با توجه به اینکه اغلب مبل های استیل کمی خشک بوده و ممکن است نشستن روی آنها برای طولانی مدت فرد را خسته کند، کوسن ها انتخابی بسیار مناسب برای رفع این مشکل خواهند بود. فقط توجه داشته باشید تعداد کوسن های روی مبل آنقدر زیاد نباشد که نشستن روی مبل سخت شده و نیازمند جابجایی و حذف کوسن ها باشد.

برای کوسن روی مبل های سلطنتی شما می توانید از پارچه های ذیل استفاده کنید:

-پارچه های طبیعی(پشم، ساتن، کتان، مخمل)
-پارچه های تهیه شده از فیبر مصنوعی

معمولا کوسن های سلطنتی از جنس فوم های بهتر و مرغوب تری بهره می برند و دوام و کیفیت بالاتری دارند.
مدل های مختلف کوسن
 

اما شاید شایع ترین تقسیم بندی برای کوسن ها از نظر شکل ظاهری و مدل آنها باشد.

برخی از مدل های کوسن در ادامه آمده است:

-کوسن های لبه تیز

یکی از پرطرفدارترین مدل ها، کوسن های لبه تیز هستند که گزینه ای مناسب برای مبل های کلاسیک و ساده به شمار می روند.

-کوسن های گرد

این دسته از کوسن ها با توجه به اینکه کمی از فرم رایج کوسن که حالت مربعی شکل است فاصله دارند به نوعی فانتزی محسوب می شوند. برای این دسته از کوسن ها ممکن است طراحی های متفاوتی در نظر گرفته شده و بر روی آنها چین یا انواع سنگ های تزئینی قرار گیرد.

-کوسن های سوسیسی

این دسته از کوسن ها بیشتر برای مبل های استیل مناسب هستند و دارای حالتی استوانه ای بوده و در دو طرف کاناپه قرار می گیرند.

-کوسن های مکعبی

این دسته از کوسن ها رایج ترین مدل هستند که می توانند ابعاد مختلفی داشته باشند. رنگ و طرح آنها نیز بر اساس دکوراسیون و رنگ مبل های شما می تواند متغیر باشد.

این روزها برای استفاده از پارچه روی کوسن طرح های مختلفی در نظر گرفته می شود و مدل های مختلفی از جمله مدل های زیر ممکن است در بازار موجود باشند:

-کوسن های پشمی

-کوسن های پولکی

-کوسن های مکرومه

-کوسن های طرح دار

-کوسن های فانتزی در شکل های متنوع

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید