10:03 , 1401/7/28
کد خبر: 000016070
بازدید: 1255
توضیحات آمریکا درباره جلسه ای که با موضوع استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین مطرح شد

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای به ارائه توضیحاتی درباره جلسه دیروز نمایندگان انگلیس، فرانسه و آمریکا با دبیر کل سازمان ملل پرداخت.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایونا، به دنبال برگزاری نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل؛ نمایندگان کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به طرح ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در حمله به اوکراین پرداخته و چنین تاکید کردند که این حملات نسبت به غیر نظامیان صورت گرفته است.

پس از این جلسه که روز گذشته (چهارشنبه، 27 مهر) برگزار شد سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به انتشار توضیحاتی درباره این جلسه پرداخته و در قالب یک بیانیه اعلام کرد: پهپادهای ساخت ایران به منظور استفاده در جنگ با اوکراین به روسیه ارسال شده است.

ند پرایس در بیانیه ای که در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده در عین حال عنوان کرده است که ما در این نشست نگرانی های جدی خود درباره دست یافتن روسیه به پهپادهای ایرانی که نقض کننده قطعنامه 2231 شورای امنیت است را مطرح کردیم.

در ادامه این بیانیه نیز چنین ادعا شده که آمریکا از ماه جولای هشدارهایی داده بود که ایران برای انجام چنین کاری برنامه دارد اما حالا مدارکی داریم که از پهپادهای ایرانی برای حملاتی به مناطق غیر نظامی و زیرساخت های مهم استفاده شده اند و حال اگرچه ایران ارسال و فروش تجهیزات به روسیه را رد می کند اما ما با همکاری متحدان و شرکای خود متعهدیم به جلوگیری از انتقال تسهیلات خطرناک به روسیه بپردازیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرده که آمریکا در استفاده از تحریم ها و دیگر ابزارهای مناسب بازدارنده برای تمامی کسانی که در این انتقالات شراکت دارند تردید نخواهد کرد.

همچنین در این بیانیه بر این نکته تاکید شده که آمریکا به حمایت از اوکراین پرداخته و از طریق شیوه هایی چون ایجاد توانمندی دفاع هوایی به این کشور کمک خواهد کرد.

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید