14:11 , 1401/9/16
کد خبر: 000017020
بازدید: 1218
توضیح همراه اول درباره پیام هشدار زلزله/ هک شبکه همراه تکذیب شد

اپراتور اول ارتباطی کشور به انتشار توضیحاتی درباره ماجرای دریافت پیام زلزله روی تلفن های همراه پرداخت.

به گزارش خبرنگار فناوری ایونا، این اپراتور ارتباطی کشور با ارسال پیامکی به مشترکان خود چنین اعلام کرده است که "هموطن گرامی اگر پیامک هشدار زلزله دریافت کرده‌اید این پیام صحت ندارد".

این پیام به این دلیل برای مشترکان ارسال شده که طی ساعات گذشته پیامی روی برخی از گوشی های تلفن همراه دریافت شده و در قالب آن در زمینه وقوع زلزله هشدار داده شد.

اما در ارتباط با پیام هشدار زلزله که حوالی ظهر امروز روی برخی گوشی های تلفن همراه ارسال شد تاکنون اطلاعات متعددی داده شده که در برخی موارد این اطلاعات یکدیگر را نقض می کنند. پیش از این برخی کارشناسان ارسال این پیام را به دلیل هک شبکه همراه اعلام کرده بودند.

همراه اول ماجرای ارسال پیام زلزله را گردن گرفت

مدیر کل ارتباطات همراه اول نیز در این باره توضیحاتی ارائه و چنین عنوان کرده که این اختلال به هیچ عنوان به هک یا نفوذ در شبکه ارتباطی کشور ارتباط نداشته و به دلیل خطای تیم تحقیقاتی صورت گرفته است.

حامد حکاکان در این باره اظهار کرد: کارشناسان همراه اول در حال کار بر روی قابلیت هشدار بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله بودند و قرار بود این پیام را تنها تیم تحقیقاتی دریافت کنند اما این پیام به اشتباه از سوی مردم نیز دریافت شده است.

وی بابت این اتفاق از مردم عذرخواهی کرد.

پس از این صحبت ها که در رسانه ملی ارائه شد، همراه اول اطلاعیه ای نیز صادر کرده و در قالب آن اعلام کرد: هیچگونه هک یا نفوذی در شبکه این اپراتور ارتباطی رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: شبکه همراه هک شد/ هشدار زلزله روی موبایل ها جدی است؟

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید