10:46 , 1401/5/10
کد خبر: 000014694
بازدید: 1229
توصیه هایی برای پسردار شدن/ چه کنیم فرزندمان پسر شود؟

برای داشتن فرزندی با جنسیت دلخواه پدر و مادر از نظر علمی و سنتی راهکارهای متعددی پیشنهاد می شود که البته اغلب این شیوه ها صد در صدی محسوب نمی شوند اما گاه می توان از آنها برای بالا بردن شانس داشتن فرزندی با جنسیت دلخواه کمک گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، قرن ها از زمانی که همه آرزوی پسردار شدن داشتند و دختران را زنده به گور می کردند گذشته است اما همچنان هستند والدینی که به هر دلیل دوست دارند صاحب فرزندی پسر شوند.

با توجه به پیشرفت های علم ژنتیک اکنون ممکن است بطور علمی بتوان به این خواسته کمک کرد. از قدیم الایام نیز در میان مردم یا در طب سنتی نیز توصیه های مختلفی برای تعیین جنسیت جنین وجود داشته است. در این گزارش سعی کرده ایم برخی راهکارهایی که می توانند به پسر شدن فرزند شما کمک کنند، بررسی کنیم.

فرمول تعیین جنسیت جنین

از نظر علمی تخمک گذاری زنان در بازه ای مشخص از سیکل قاعدگی آنها اتفاق می افتد و در این دوره اگر اسپرم و تخمک در هم آمیخته شود احتمال بارداری برای آن خانم ایجاد می شود. اما درباره جنسیت یک جنین زن به لحاظ فیزیکی نمی تواند تاثیرگذار باشد زیرا تخمک زنان تنها دارای کروموزوم x  است و اسپرم مردم کروموزم های x و y را با هم دارد. حال بر اساس اینکه اسپرمی با کروموزوم x   یا y با تخمک آمیخته شود جنسیت جنین مشخص می شود. اگر هر دو کروموزوم x باشند جنین دختر و اگر ترکیبی از x و y باشند جنین پسر می شود.

تاثیر زمان آمیزش در جنسیت جنین

یکی از عوامل دیگری که در جنسیت جنین تاثیر دارد زمان انجام آمیزش است. اسپرم ها در محیط قلیایی بقای بهتری دارند. از سوی دیگر در زمان تخمک گذاری ترشحات دهانه رحم در قلیایی ترین حالت ممکن هستند و اگر در این دوره زوجین اقدام به بچه دار شدن کنند، احتمال پسر شدن فرزند آنها به مراتب بیشتر است. در حالیکه مقاربت یک تا دو روز قبل دوره تخمک گذاری شانس پسردار شدن را به شدت کاهش می دهد. این شیوه را روش شتل  (Shettles method) می نامند و گفته شده شانس موفقیت دراین شیوه تا 75 درصد است.

چه بخوریم که فرزندمان پسر شود؟

همیشه این سئوال مطرح است که تغذیه تا چه حد می تواند بر تعیین جنسیت جنین تاثیر بگذارد؟ در هر صورت باید و نبایدهای غذایی بسیاری ارائه شده که مدعی هستند شما را در رسیدن به فرزند پسر یاری می کنند. طبق تمام مطالعات صورت گرفته شما نمی توانید با تکیه بر اصول تغذیه ای به طور قطعی در تعیین جنسیت جنین خود موثر باشید اما به هر حال تغذیه بی تاثیر نیست.

در این زمینه یکی از رژیم هایی که معرفی می شود رژیم آلکالین است که طبع فرد را به سمت قلیایی شدن سوق می دهد. برای این کار استفاده از مواد غذایی زیر توصیه می شود:

- سبزیجات و میوه‌های تازه

- مواد سرشار از پتاسیم مثل موز، ماهی و آووکادو 

-آجیل

- پرهیز از مصرف لبنیات

همچنین گفته می شود مصرف بالای کالری به پسر شدن فرزند شما کمک خواهد کرد چراکه یاعث تولید گلوکز می شود و گلوکز عاملی است که می تواند شانس تولد پسر را افزایش دهد. البته این را هم بخاطر داشته باشید که مصرف بالای کالری برای مدت طولانی، سلامت شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین گفته می شود مصرف مواد قلیایی زیر می تواند محیط واژن را به سمت قلیایی شدن سوق دهد:

- لیمو

-اسفناج

-کلم کیل

-کرفس

-کلم بروکلی

- سیر

- فلفل دلمه‌ای

تاثیر قرص امگا3 بر بارور شدن

تا اینجای کار تمام توصیه ها مربوط به زنان بود اما مصرف اسیدهای چرب امگا 3 و روی توسط آقایان هم ممکن است این شانس را افزایش دهد چراکه باعث افزایش احتمال تولد نوزاد پسر می شود. امگا 3 به عملکرد قلبی عروقی و افزایش جریان خون مردان کمک می کند و منجر به تولید سالم تر اسپرم می شود.

 

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید