09:13 , 1401/5/11
کد خبر: 000014700
بازدید: 1286

کارآفرین برتر جهان اسلام مطرح کرد؛

توسعه منابع انسانی مهم ترین هدف برای سازمان های پیشرو

کریمی تفرشی گفت: توسعه منابع انسانی یکی از مهم ترین اهداف راهبردی سازمان های پیشرو در عصر حاضراست که به منظور ارتقای سطح دانش، مهارت، تجربه و کیفیت، تعالی و عملکرد سرمایه های سازمان و حتی تغییر ویژگی های فردی کارکنان، مدیران ارشد این سازمان ها باید در نظر بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، مهدی کریمی تفرشی، کارآفرین برتر جهان اسلام اظهار کرد: نکته بسیار با اهمیت در افزایش بهره وری سازمان ها توجه به بهره وری نیروی انسانی است. این موضوع مستلزم شناخت درست از روحیات کارکنان و استعدادها و توانایی های بالقوه آنهاست. یک سازمان هوشمند توانایی شکوفاسازی این استعدادها و توانمندی ها را در خود دارد. در کارکنان خود تعهد به کار، روحیه و شور و انگیزه ایجاد می کند و نیازهای آنها را درک و در برآورده سازی معقول آنها تلاش می کند.

اهمیت منابع انسانی چیست؟ - کارو استخدام % % %

توسعه منابع انسانی مهم ترین هدف برای سازمان های پیشرو

وی افزود: سازمان های پیشرو در هزاره ی جدید، تنها از طریق به کارگیری سیستم های پیشرفته توسعه نیروی انسانی، آموزش سازمانی و راهبردهای توسعه و شکوفایی قابلیت های کارکنان، می توانند پاسخگوی نیازهای سازمان، با حداکثر سرعت و انعطاف باشند. توسعه منابع انسانی یکی از مهم ترین اهداف راهبردی سازمان های پیشرو در عصر حاضراست که به منظور ارتقای سطح دانش، مهارت، تجربه و کیفیت، تعالی و عملکرد سرمایه های سازمان و حتی تغییر ویژگی های فردی کارکنان، مدیران ارشد این سازمان ها باید در نظر بگیرند.

کریمی خاطر نشان کرد: یک سازمان خلاق و توانمند با نیروی انسانی خلاق و توانمند آن مفهوم پیدا می کند. پس کلید رشد و توسعه بهره وری در یک سازمان پرورش نیروی انسانی بهره ور و خلاق است.

کارآفرین برتر جهان اسلام یادآور شد: موضوعی که شاید در بسیاری از سازمان ها کم اهمیت جلوه می کند، توجه به رفاه، سلامتی و امیال کارکنان نه تنها باعث بهبود عملکرد و افزایش بهره وری آنها می شود بلکه در افزایش کیفیت تولید نیز نقش بسیار موثری دارد.

وی تاکید کرد: وفاداری و میزان دلبستگی شغلی و سازمانی کارکنان به اهداف، عملکرد و مجموعه سیاست های کلی حاکم بر سازمان یکی از قواعدی است که باید در سازمان ایجاد شود که به یکسری اصول اجرایی و راهکار نیاز دارد.

تقویم کارگاه‌های آموزشی پارک فناوری پردیس در فصل زمستان

پرورش نیروهای انسانی، عامل اصلی توسعه جوامع پیشرفته بشری

کریمی تفرشی اذعان کرد: آموزش و پرورش نیروهای انسانی، عامل اصلی بهره وری و رشد و توسعه جوامع پیشرفته بشری است. سازمان ها باید بیشتر از آن که به بودجه، هزینه و سرمایه توجه نشان می دهند به تعلیم و تربیت منابع انسانی اهمیت بدهند و این موضوع را در اولویت برنامه های سازمانی خود قرار دهند.

وی در پایان گفت:  وقتی یک سازمان به افراد و نیروهای خود و شخصیت آنها احترام و اعتبار بدهد، استعدادها و توانایی های آنها پرورش خواهد یافت. احترام و اعتماد به کارکنان یک مولفه کلیدی است که وفاداری و تعهد در کارکنان ایجاد می کند و همچنین باعث می شود کارکنان در یک محیط امن و عاری از تنش تمام خلاقیت و توانمندی خود را شکوفا کنند. برای اینکه به سطح جوامع صنعتی پیشرو در دنیا برسیم چاره ای جز درک عمیق اهمیت منابع انسانی و تحول در این عرصه نداریم.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید