12:25 , 1401/7/29
کد خبر: 000016083
بازدید: 1257
تنها پس از 45 روز کار، نخست وزیر انگلیس استعفا داد

در حالیکه تنها 45 روز از آغاز به کار "لیز تراس" نخست وزیر جدید انگلیس می گذرد و وی قبل ازا ین تاکید کرده بود که عذرخواهی می کند اما استعفا نمی دهد، شب گذشته وی استعفا داد.


به گزارش خبرنگار بین الملل ایونا، هنوز دو ماه از پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات داخلی انگلیس نگذشته که نخست وزیر منتخب این حزب مجبور به استعفا شد.

این دوره نخست وزیری را می توان کوتاهترین دوران نخست وزیری در تاریخ انگلیس دانست که در مجموع چهارمین نخست وزیری است که طی سالهای گذشته قربانی اختلافات داخلی حرب محافظه کار می شود.

وی پس از اعلام استعفای خود در سخنانی کوتاه چنین عنوان کرد که می پذیرم که در شرایط فعلی نمی توانم وظایفی که حزب محافظه کار برای انجام آنها مرا انتخاب کرده به انجام برسانم.

به دنبال این استعفا برخی احزاب انگلیس خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده اند.

در متن استعفای لیز تراس آمده است: « در زمانی  قدرت را در دست گرفتم که بی ثباتی بزرگ اقتصادی و بین‌المللی  را شاهد هستیم و خانواده‌ها و کسب و کارها نگران تامین هزینه های خود بودند. جنگ غیرقانونی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اوکراین نیز امنیت کل قاره ما را تهدید می‌کند و انگلیس مدت زیادی به دلیل رشد اقتصادی پائین عقب مانده بود. من با اختیار حزب محافظه‌کار انتخاب شدم تا در چنین وضعیتی تغییر ایجاد شود. بر این اساس به لایحه‌های مربوط به انرژی و بیمه ملی عمل کرده و با بهره گیری از آزادی‌های بریگزیت چشم‌اندازی را  برای مالیات پایین و اقتصاد با رشد بالا ارائه کردیم. حال می‌دانم که در شرایط موجود، نمی‌توانم ماموریتی را که برای انجام آن توسط حزب محافظه‌کار انتخاب شده‌ام، انجام دهم. به همین دلیل با پادشاه صحبت کرده‌ام  و استعفای خود از رهبری حزب محافظه کار را به اطلاع او رسانده ام. با گراهام بردی، رئیس کمیته 1922 نیز ملاقات کرده و توافق کرده‌ایم که انتخابات در هفته آینده تکمیل شود. چنین مسئله‌ای تضمین می‌کند که ما در مسیر اجرای برنامه‌های مالی و حفظ ثبات اقتصادی و امنیت ملی کشورمان باقی می‌مانیم و تا زمان انتخاب جانشین، نخست وزیر انگلیس باقی می مانم.»

           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید