09:45 , 1401/12/23
کد خبر: 000021822
بازدید: 1794
تصاویر  خوفناک از مصدومان چهارشنبه سوری 1401

تاکنون ۱۳ نفر در حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوادث ایونا، از ابتدای بهمن ماه تا پایان چهارشنبه سوری سال 1400، 19 نفر فوتی داشتیم که 9 نفز از آنها جان خود را در روز چهارشنبه سوری از دست دادند.

جعفر میعادفر با اشاره به آمار فوتی‌ها و آسیب‌دیدگان حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری در کشور گفت:‌ از اول بهمن تا پایان چهارشنبه سوری سال گذشته ۱۹ نفر فوتی داشتیم که ۹ نفر از آنان در روز چهارشنبه سوری جان خود را از دست دادند. امسال و در حالی که هنوز به چهارشنبه‌سوری نرسیده‌ایم، متاسفانه شش تن به دلیل انفجار موادمحترقه جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد:‌ متاسفانه شاهد آن هستیم که یک مراسم سنتی که از سالیان گذشته برای مردم وجود داشته تا با هم معاشرت کنند الان به میدان جنگ تبدیل شده و این برای جهانیان عجیب است.

میعادفر از ۱۷۲ مورد نقص عضو، ۸۹۰ مورد آسیب چشمی، سه مورد تخلیه چشم، ۸۵۰ مورد سوختگی درجه دو و سه در چهارشنبه سوری سال گذشته خبر داد و گفت: ۸۰ درصد از آسیب دیدگان آقایان بودند و تعدادی هم خانم‌ها بودند و جالب اینکه بیشترین آسیب دیدگی‌ها در سن شش تا ۱۸ سال قرار داشتند که این یعنی خانواده‌ها مراقب فرزندان نیستند و آن‌ها را رها کردند. از ۲۸۰۰ نفری که در چهارشنبه سوری سال گذشته آسیب دیدند ۱۳۰۵ نفر در سن ۶ تا ۱۸ سال بودند.

رئیس سازمان اورژانس کشور به آسیب‌های غیرمستقیم این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: سالمندی که در منزل در حال استراحت است به دلیل شنیدن صدای انفجار مهیب دچار عارضه مغزی و قلبی می‌شود و برخی مادران باردار هم در این ایام پایانی سال دچار زایمان زودرس می‌شوند و اینها آسیب‌هایی است که ممکن است به ما گزارش نشود، اما وجود دارد.

میعادفر که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: درصورتیکه فردی دچار آتش سوزی شد و لباس به بدنش چسبید افراد حاضر در صحنه به هیچ وجه نباید لباس را بکِشند، تاول‌ها را هم تخلیه نکنند و به جای استفاده از مواد قدیمی مانند سیب زمینی و خمیردندان فرد را به مراکز درمانی منتقل کنند.
 
بیشتر بخوانید:
 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید