15:35 , 1401/8/29
کد خبر: 000016660
بازدید: 1922
تامپون پریودی چیست، چگونه استفاده و قرار می گیرد؟

نکاتی ظریف برای خانم هایی که در دوران قاعدگی خود به جای پد از تامپون استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، چگونه تامپون پریودی را وارد و استفاده کنیم؟ این سوالی است که ما اغلب با آن مواجه می شویم. تامپون ها از الیاف پنبه ساخته شده اند و ساختاری استوانه ای دارند. استفاده از آنها سخت نیست. تامپون در داخل واژن قرار می گیرد و خون به تامپون جذب می شود.

چه زمانی باید از تامپون پریودی استفاده کرد؟

 تامپون پریودی فقط باید در زمان خونریزی قاعدگی استفاده شود. استفاده از تامپون به جای پدهای روزانه در جریان های ورودی بسیار ناخوشایند است. زیرا جریان های ورودی می توانند در داخل بمانند و باعث عفونت های جدی شوند.

در انتخاب تامپون به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تامپون پریودی انواع و اندازه های مختلفی دارد. نوع آن را باید با توجه به خونریزی خود انتخاب کنید. خرید یک تامپون بزرگ و ساعت ها صبر کردن برای پر کردن آن اشتباه است. تامپون ها باید هر 4 ساعت یکبار تعویض شوند. به همین دلیل می توانید بسته به شدت خونریزی خود از تامپون در اندازه های مختلف استفاده کنید.

تامپون پریودی چگونه در واژن قرار می گیرد؟

قبل از قرار دادن تامپون پریودی حتما دست های خود را کاملا بشویید و سپس خشک کنید. هنگام قرار دادن تامپون، آن را در موقعیتی قرار دهید که احساس راحتی می کنید. در صورت تمایل می توانید آن را ایستاده یا نشسته قرار دهید.

بیشتر بخوانید: راه حل های سریع و قطعی برای دردهای قاعدگی

چگونه باید تامپون واژن را برداریم؟

اگر احساس کردید تامپون واژینال پر شده و خون سرریز شده است یا اگر 4 ساعت از آن گذشته است، می توانید با کشیدن آن از طناب های کناری تامپون را بردارید. اگر مراقب باشید در هنگام کشیدن زیاد سخت نشوید، می توانید بدون هیچ آسیبی آن را بردارید.

آیا تامپون های واژینال خود به خود می افتد؟

 خیر، تا زمانی که مطمئن باشید تامپون واژینال را به درستی وارد کرده اید، با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. زیرا ماهیچه های واژن تامپون را سفت می کنند و آن را ثابت نگه می دارند. وقتی از تامپون استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی فعالیت های روزانه خود را انجام دهید.

خطرات تامپون پریودی چیست؟

 یکی از شایع ترین خطرات تامپون پریودی ، سندرم هایی به نام شوک سمی است. مهم ترین عامل در شکل گیری این سندرم ها این است که تامپون ها به مدت طولانی در واژن نگهداری می شوند. به همین دلیل باید به طور متوسط ​​هر 4 ساعت یکبار باید تعویض شوند.

آیا هنگام استفاده از تامپون احتمال عفونت وجود دارد؟

این سوال به نحوه استفاده از تامپون بستگی دارد. اگر مرتب و تمیز استفاده کنید و هر 4 ساعت یکبار آن را بردارید، مشکل عفونت نخواهید داشت.

آیا امکان گم شدن تامپون در بدن وجود دارد؟

تامپون واژینال نشتی ندارد. نخ تامپون واژن می تواند به داخل شما نفوذ کند. در چنین مواقعی نیازی به وحشت نیست. با وارد کردن دو انگشت در واژن به راحتی می توانید نوک آن را پیدا کنید. اگر نمی توانید آن را پیدا کنید، آن را مجبور نکنید. با مراجعه به پزشک می توانید به راحتی آن را با کمک پزشک از بین ببرید.

آیا رفتن به توالت هنگام استفاده از تامپون واژینال اشکالی ندارد؟

خیر، سوراخ های ادرار و مدفوع جدا از قسمتی هستند که تامپون در آن قرار گرفته است. با این حال برای اینکه در هنگام ادرار رشته تامپون خیس نشود می توانید آن را کنار بکشید..

آیا می توانم هنگام استفاده از تامپون واژینال حمام کنم؟

بله، هنگام استفاده از تامپون می توانید حمام کنید. شما نیازی به برداشتن تامپون ندارید زیرا در داخل واژن شما باقی می ماند.

آیا می توانم با تامپون در استخر شنا کنم؟

بله، شنا کردن در حین استفاده از تامپون اشکالی ندارد. از آنجایی که تامپون در واژن فشرده می ماند، تمام خون را جذب می کند و خارج شدن از آن غیرممکن است. اگر خون بیرون بیاید، می توانید با خیالی آسوده و بدون استرس در استخر شنا کنید.

آیا انجام ورزش هنگام استفاده از تامپون ضرری دارد؟

خیر، انجام ورزش در حین استفاده از تامپون واژینال ضرری ندارد. شما می توانید انواع ورزش ها از جمله پرش و وزنه برداری را انجام دهید.

آیا می توان از تامپون واژینال در هنگام خواب استفاده کرد؟

 بله در صورت نیاز به خواب کمتر از ۷ ساعت قابل استفاده است اما برای خواب بیشتر توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید: برای قطع خونریزی بیش از حد قاعدگی چه کار کنیم؟

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید