16:11 , 1401/11/18
کد خبر: 000019985
بازدید: 2413
بیوگرافی ترلان پروانه و زندگی نامه او + فیلم هایی که بازی کرده

در این مقاله قصد مرور زندگی نامه و بیوگرافی ترلان پروانه، بازیگر مشهور، جوان و مسلما پر حاشیه کشورمان ایران را داریم.

ترلان پروانه از سن کودکی به دنیای تلویزیون وارد شده است. اکثرا این بازیگر را با سریال مسافری از گرونگول می شناسند. خانم پروانه هم اکنون یکی از مشهور ترین و شناخته ترین چهره های سینمایی می باشد.

ترلان بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد ۱۸ تیر سال ۱۳۷۷ می باشد. این بازیگر متولد شهر شیراز می باشد. وی در خانواده هنرمند و فرهنگی چشم به دنیا گذاشت. در ۳ سالگی از سوی چندین موسسه تبلیغاتی جهت تولید تیزر دعوت به همکاری شد و علاوه بر این در برنامه های آموزشی شبکه یک و شبکه جام جم مشغول به کار شد.

تحصیلات این سوپراستار معروف لیسانس گرافیک می باشد و در رشته تحصیلی طراحی دوخت در حال تحصیل می باشد. این خانم بازیگر یک برادر بزرگتر از خود به اسم عرفان دارد. مادر او پریسا فروغی خانه دار می باشد و قبل از ازدواج علاقه بسیاری به بازیگری داشت. پدر او مهندس می باشد.

شروع کار هنری ترلان پروانه

ترلان پروانه به دلیل چهره جذاب و زیبایش از همان دوران کودکی مورد الطاف رسانه ها واقع گرفت. برای اولین بار در سن ۳ سالگی به صورت کاملا اتفاقی خانمی در فرودگاه از سیمای او خوشش می آید و از مادرش می خواهد تا ترلان در یک تیزر تبلیغاتی شامپو شرکت کند و مادرش با کمال میل قبول کرد. پس از مدت زمان اندکی به برنامه های آموزشی شبکه های جام جم و یک جذب شده و این شروع ورود این بازیگر سرشناس به حیطه نمایش بود. بعد از آن او در برنامه های آموزشی شبکه های مذکور مشغول به ایفای نقش می کند. او بعد از ارائه استعداد های خود به صورت جدی به عرصه نمایش و بازیگری پا می گذارد.

ترلان پروانه در کودکی

در سال ۱۳۸۲ اولین بار با بازی در فیلم تلویزیونی بچه های، پای او به سریال های تلویزیونی باز می شود. پس از آن با حضور در جایزه بزرگ به کارگردانی مهران مدیری و همچنین خوش غیرت ساخت سال ۱۳۸۳ توانست ایفای نقش نماید.

رویای آخر هم اولین فیلم سینمایی او بود. این سوپراستار تا به حال در بیشتر از ۶۰ کار تلویزیونی و سینمایی به ایفای نقش پرداخته است. او در سال ۱۳۹۰ در جشنواره فیلم کودک و نوجوان به دلیل بازی در آهوی پیشونی سفید، برنده جایزه پروانه زرین در نقش بهترین بازیگر دختر شد.

نقش پدر و مادر ترلان پروانه در مسیر بازیگری وی

ترلان پروانه می گوید که مادرش بسیار به بازیگری علاقمند است و مدت زمان کمی پیش از ازدواج در دوران دانشجویی در تئاتر، کارهای هنری انجام داده است. مادر و پدر این خانم بازیگر مشوق های اصلی او بودند. بدین علت زمانی که برای نخستین بار در سن ۳ سالگی خانمی در فرودگاه او را می بیند پیشنهاد بازی او را در یک تیزر تبلیغاتی به مادرش می دهد مادرش با کمال میل آن را می پذیرد. این بازیگر معروف می گوید بردن و آوردن او و مراقبت از او بر روی صحنه، مخصوصا زمانی که در سن پایین تری بوده برای والدینش زحمت بسیاری داشته ولی آنها به امید اینکه روزی بازیگر بزرگی شود این چالش ها را پذیرفته اند.

ایشان می گویند والدینم همیشه با من بر روی صحنه بودند حتی مواقعی که والدینم نمی توانستند بیایند برایم پرستار می گرفتند. تا تنها نباشم و زمان های میان کار با او بازی کنم و یا امور شخصیم را انجام دهد.

برای مادرم این مسئله خیلی مهم بود که افزون بر بازی، بچگی ام را نیز از دست ندهم و احتمالا برایش دشوار بود ولی او همیشه اسباب بازی هایم را بر روی صحنه می آورد و با من بازی می کرد. با این کارش می خواست تا من پشت دوربین زیاد درگیر دنیای بزرگتر ها نشوم. مادرم من را در کلاس های متنوع ثبت نام می کرد و من علاوه بر این هنر، هنر های دیگری چون پیانو و ورزش های متنوع انجام می دهم. والدینم سعی داشتند که به من بیاموزند که تنها به چهره تکیه نکنم و قابلیت ها و استعداد های دیگری هم داشته باشم.

مادرم همیشه می گفت به بازیگران بزرگی چون فاطمه معتمد آریا، آقای پرویز پرستویی و... نگاه کن و اخلاق و منش نیک انها را بیاموز. من حتی به طرز لباس پوشیدن این بازیگران توجه خاصی می کردم تا ببینم یک بازیگر متبحر و کاربلد چگونه بایستی بپوشد.

گیاه خواری ترلان پروانه

ترلان پروانه در وعده های غذایی خود معمولا از سبزیجات بسیاری استفاده می کند و مورد علاقه او در بین همه سبزیجات کلم بروکلی می باشد. ایشان می گویند زمانی که مادرش آن را بپزد و روی آن سس ویژه خود را بریزد.

ترلان پروانه و آشپزی

ترلان پروانه به آشپزی کردن علاقه زیادی دارد. می گویند چنانچه زمان کافی داشته باشم آشپزی می کنم. اوقات فراغتشان اکثرا با دیدن فیلم و مطالعه کتاب طی می شود و بدین علت زمان زیادی جهت آشپزی ندارند. چنانچه زمان کافی برای آشپزی داشته باشند پاستا می پزند. چرا که هم در پخت آن تبحر دارند هم غذای مورد علاقه اش می باشد.

ورزش مورد علاقه خانم ترلان پروانه

ورزش مورد علاقه ترلان پروانه بسکتبال می باشد. به دوچرخه سواری هم علاقه دارد و چنانچه شرایطش را داشته باشد دوچرخه سواری می کند و از آن لذت کافی را می برد. اسب سواری هم جز ورزش مورد علاقه ترلان پروانه می باشد.

ترلان پروانه در مدلینگ

ترلان پروانه تجربه مشارکت با چندین برند شناخته شده و مشهور ایرانی به منزله مدل را دارد. او نیز در موزیک ویدیو بعضی از خوانندگان من جمله فرزاد فرزین همکاری داشته است.

ژانر مورد علاقه ترلان پروانه

موقعیت تئاتر، تلویزیون و سینما به گفته خانم ترلان پروانه در یک سطح برای او قرار دارند، اگرچه شمار بینندگان تلویزیون بیشتر و این رسانه به راحتی در اختیار مردم است. در سینما و تئاتر در حقیقت این بیننده است که خود تعیین می کند به دیدن چه فیلمی برود. ولی در کل بازی در تلویزیون یکی از گزینه های انتخابی او می باشد.

کلاس های ویژه هنری ترلان پروانه

ترلان پروانه جهت پیشرفت و ارتقاء بازیگری خود بسیار تلاش نموده است و اقسام هنر ها و تکنیک ها من جمله فن بیان، زبان بدن، موسیقی و هنر های رزمی و سوار کاری را آموخته است.

اگرچه ایشان خاطر نشان می کنند تمامی این کوشش ها جهت فراگیری در صورتی بوده که درس و مدرسه همواره کنار کارش بوده است.

عمل زیبایی ترلان پروانه

بعضی ها کشیدگی چشمان ترلان پروانه به طرف بالا را نتیجه عمل زیبایی لحاظ نموده اند. ولی این بازیگر محبوب در عکس العمل به شایعه جراحی زیبایی چشم هایش عنوان کرد: هیچ گونه عمل جراحی زیبایی بر روی صورت انجام نداده است. چهره اش به صورت کامل طبیعی و نچرال می باشد و این را می توان در عکس های کودکی او به صورت مشهود مشاهده نمود.

افق بازیگری ترلان پروانه

افق بازیگری ترلان پروانه افقی وسیع، نامتناهی و بی مرز، در حقیقت بایستی بیان کرد اهداف ایشان به منزله یک بازیگر بسیار زیاد می باشد و همه تلاش خود را می کند تا آن ها را طبقه بندی نماید. ایشان بیان می کند که بعد از مشخص نمودن هدف ها، تعیین مسیر صحیح هم حائز اهمیت است، با تعیین راه درست می توان به سوی اهدافی که تعیین کرده اید گام بردارید.

حواشی ترلان پروانه

از حواشی ترلان پروانه می توان رابطه او با سعید عزت اللهی بازیکن تیم ملی فوتبال را نام برد. این فوتبالیست معروف در یکی از پست های خانم پروانه در اینستاگرامش کامنتی به محتوای فوق العاده بود بهترینم قرار داد و این خانم بازیگر هم او را منشن می کند و در جواب کامنت مرسی عزیزم می نویسد. بعد از این کامنت ها حواشی و صحبت هایی در این خصوص در فضای مجازی آغاز می شود. این کامنت ها و پس از آن گفتگو با سعید عزت اللهی با تی وی پلاس و هفت صبح سبب شد که همه آگاه شوند که این حواشی شایعه نبوده و خانم پروانه مدت زمانی را با عزت اللهی دوست بوده است.

این بازیکن شناخته شده در این خصوص عنوان می کند:《 احتمالا چنانچه در این باره از خود مردم پرسش نمایید درست تر باشد. متاسفانه تنها برخی آمدند و می خواستند برای من ایجاد حاشیه نمایند. ولی خودشان هم به این درک رسیدند که کار درستی نکردند. اما بهتر است بدانید که من ناراحت نشدم ولی این که برخی ها دوست داشته باشند توهینی کنند مسلما آدم دلگیر می شود. من می گویم که ما فوتبالیست ها نیز مثل سایر مردم حق داریم زندگی کنیم و زندگی شخص نیز داشته باشیم.

بعد از این حاشیه در فروردین سال ۱۳۹۷ فیلمی از این خانم بازیگر با فرشاد احمدزاده بازیکن تیم پرسپولیس پخش شد که حاکی از آن بود این دو رابطه عاشقانه ای را با هم آغاز نموده اند. خانم پروانه بدون هیچ اشاره ای به این فیلم منتشر شده در کافه بیان نموده است: هیچ نوع رابطه ای بین من و این دو فرد نبوده و والدینم دنبال کننده این حواشی سازی ها بوده اند. در خصوص حاشیه سازان هم امور اثربخشی انجام داده اند که چنانچه بخواهم در خصوص این پیشامد ها صحبت کنم زیاد جذاب نخواهد بود.

از دیگر حواشی ترلان پروانه می توان تیتر های همسر خانم پروانه را نام برد که در حقیقت این تیتر ها به مسائل معمولی تبدیل شده و از سطح حاشیه هم بیرون آمده است. مدت زمانی قبل هم شایعه ازدواج این خانم با ارسلان قاسمی در چندین سایت پخش شد ولی این خبر با عکس العمل شدید مادر خانم پروانه روبه رو شد و آن را رد کردند.

ترلان پروانه عنوان زیباترین زن جهان

به تازگی سایت خارجی TC Candler لیست ۱۰۰ زن جذاب و زیبای دنیا را در سال ۲۰۲۰ انتشار نموده است. بهتر است بدانید در این لیست ترلان پروانه بازیگر شناخته شده کشور ایران در رتبه ۸۸ قرار گرفته است. عنوان زیباترین زن دنیا برای دختری به این سن یکی از کامیابی ها و موفقیت های بزرگ به حساب می آید.

در سال ۲۰۲۱ هم این بازیگر نامزد واقع شدن در فهرست زیباترین زنان دنیا شد ولی در نهایت اسمش وارد این فهرست نشد. این وب سایت معتبر سالانه و با شروع سال میلادی، لیست ۱۰۰ نفره از جذاب ترین و زیباترین بانوان و مردان جهان را معرفی می کند.

جوایز و افتخارات ترلان پروانه

جوایز و افتخارات ترلان پروانه به شرح زیر می باشد:

  • در سال ۱۳۸۸ عنوان بهترین بازی هنری منتخب- کنگره نوجوانان در به انجام رساندن مقاصد انقلاب اسلامی
  • در سال ۱۳۹۰ برنده جایزه پروانه زرین بهترین بازیگر در فیلم آهوی پیشونی سفید - جشنواره فیلم و کودک و نوجوان.

اسامی فیلم های سینمایی ترلان پروانه

آثار سینمایی که ترلان پروانه در آن به ایفای نقش پرداخته است به شرح زیر می باشد:

گربه سیاه

در دوره فعلی که نسل جدید در تلاش است به رویا هایی چون پول، معروفیت و موقعیت اجتماعی بهتر دست یابند افرادی جهت رسیدن به این مسیر با هم همراه می شوند. بی خبر از سرنوشتی که به علت ماجراجویی هایشان در فضای مجازی با آن مواجه می شوند.

رویای سهراب

این فیلم حکایتی از زندگی شاعر و نقاش سهراب سپهری می باشد که برای اولین بار در سینمای ایران تولید شده است.

تا ابد

ماجرای این فیلم در خصوص نزول و ربا و اثر آن بر روی زندگی می باشد و همانگونه که در نهایت به بیننده نشان می دهد پول برای ما دو جنبه دارد یا ما را می بوسد یا می کشد.

مصائب شیرین ۲

در مصائب شیرین ۱ مونا و رضا که با هم فامیل بودند و در سن کم می خواستند به هم برسند که به واسطه بزرگتر های طرفین کوتاه آمدند و با این علاقه موافقت نمودند و اکنون در مصائب شیرین ۲ میخواهیم ببینیم این دو نفر پس از ۲۰ سال در چه وضعیتی می باشند... سرنوشت این بچه ها را در این فیلم خواهید دید.

آهوی پیشونی سفید ۱، ۲ و ۳

داستان آهوی پیشونی سفید ۱ در خصوص یک آهوی پیشونی سفید می باشد که با پدرش در جنگل با هم زندگی می کنند. ولی پدر او خیلی بداخلاق می باشد. او می خواهد از دست پدرش خود را خلاص کند و با عجوزه به شهر آرزوها برود ولی این مسیر مسائلی را برای او در پی دارد.

آهوی پیشونی سفید ۲ در این قسمت اختاپوس از داخل غار امورات قلعه را دنبال می کند. او جهت به دام انداختن آهو ها بل بله را به خدمت گرفته است. اما آهو ها با کمک آهوی پیشونی سفید از قلعه فرار می کنند. از طرف دیگر مادر آهوی پیشونی سفید بازگشته و می خواهد او را از سالار پس بگیرد و...

در این قسمت از آهوی پیشونی سفید ۳ پیشامد ها و رخداد های جدیدی برای شخصیت اصلی پیش می آید که خیلی جالب و دیدنی است.

جاده قدیم

یکی از آثار سینمایی ترلان پروانه جاده قدیم می باشد. این فیلم در خصوص خانم کارمندی است که شب عید نوروز با مسائل و مشکلاتی روبرو می شود.

گشت ارشاد ۲

این فیلم ادامه فیلم گشت ارشاد می باشد که پس از ۵ سال بعد از اتفاق های قسمت اول رخ می دهد. در این بخش ترلان پروانه هم به ایفای نقش می پردازد.

فراری

این فیلم در خصوص دختری است که از شهرستان به پایتخت آمده و سعی می کند با ماشین فراری عکس یادگاری بگیرد. اما چون مکانی برای زندگی ندارد شب ها را در بیمارستان ها و اماکن عمومی می گذراند. در این زمان با آقای مسافرکشی آشنا می شود. مسافرکش بعد از شنیدن ماجرای دختر می خواهد به او کمک کند و در این بین اتفاقاتی هم رخ می دهد.

شیفت شب ۷

این فیلم از دیگر آثار سینمایی ترلان پروانه می باشد که در آن مشکلات ایران را در حین تحریم ها علیه آن به تصویر می کشد.

خروس بی محل

این فیلم به کارگردانی و همچنین نویسندگی آقای حسین قاسمی جامی در سال ۱۳۸۸ ساخته شده است که یکی از بازیگران آن خانم پروانه می باشد.

زندگی مشترک آقای محمودی و بانو

ماجرای فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو بر این اساس می باشد که حضور مهمانان خانم و آقای محمودی سبب تحت تاثیر قرار دادن زندگی آنها می شود.

نصف مال من نصف مال تو

ماجرای نصف مال من نصف مال تو در رابطه با دو دختر دبستانی است که بعد از کمی متوجه می شوند با هم خواهر می باشند. پدرشان دارای دو زن می باشد و جهت کمک به پدرشان تلاش خود را می کنند تا این مسئله را از مادران خود مخفی کنند. همزمان مادر های این دو دختر به صورت کاملا اتفاقی با هم آشنا و دوست می شوند. غافل از اینکه هوی همدیگر می باشند.

باغ آلوچه

این فیلم ماجرای یک دزد و کودک در محیط یک خانه را بیان می کند که با اتفاقاتی همراه است.

زن بدلی

ارش سپهری از شادی خواستگاری می کند ولی شادی او را رد می کند تا توسط بورسیه دانشگاه به لندن برود. ده سال پس از آن شادی دستخوش دوگانگی زندگی خود می شود. یک روز به ایران برمی گردد و مالک شرکت و پنت هاوس می شود. برج می سازد و روزی با یک مرد دعوا می کند و به خواب می رود. خواب می بیند که با آرش ازدواج کرده و دارای ۲ فرزند دختر و پسر به اسم های پارمیس و پارسا می شود. او واقعا گیج شده و رخداد های خوشایندی برایش اتفاق می افتد که دوست ندارد از آن دل بکند. اما با یک تلفن از خواب بیدار می شود و متوجه می شود که تمام این ها خواب بوده است. از منشی درخواست می کند ادرس آرش را برای او پیدا کند. در صورتی که آرش قصد مهاجرت به اتریش را دارد و شادی با ناراحتی به فرودگاه می رود و از او می خواهد که نرود و متوجه می شود که هواپیما پرواز کرده و او در ماشین خواب است تا اینکه آرش باز می گردد و با شادی ازدواج می کند.

از دیگر آثار سینمایی این بازیگر معروف می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:

  1. مردن به وقت شهریور
  2. آخرین روز سال
  3. به خاطر پونه
  4. بی خداحافظی
  5. انسان ها
  6. چهار بهار
  7. پاپیتال
  8. عاشق باران
  9. مادر صدامو می شنوی
  10. بالا بلند
  11. چپ دست.

نحوه انتخاب ترلان پروانه برای فیلم فراری

برای این فیلم خانم ترلان پروانه به دفتر آقای داوود نژاد می رود. در آغاز از او سوال می شود که اهل کدام شهر است و با چه لهجه ای حرف می زند. به آقای داوود نژاد گفته اند که شیرازی هستند ولی به طور کاملا حرفه ای شمالی هم حرف می زند. چرا که در سریال آقای حسن پور با این لهجه کار کرده اند. آقای داوود نژاد از ترلان درخواست کرده که به زبان شمالی صحبت کند، اما به او نگفته اند که قرار است با لهجه شمالی نقش ایفا کنند. پس از آن به ایشان گفته اند که با شما تماس خواهیم گرفت. چرا که بهتر از شما برای این نقش نمی تواند کسی را بیابد. همچنین گفته اند که دوست دارند با خانم پروانه کار کنند. پس از ۲ هفته با خانوم پروانه تماس گرفته اند که به دفترشان بروند و در خصوص این موضوع صحبت کنند.

آثار تلویزیونی ترلان پروانه

از فیلم های تلویزیونی ترلان پروانه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در سال ۱۳۹٧ کوبار
  • در سال ۱۳۹۵ چرخ فلک
  • در سال ۱۳۹٣ گذر از رنج‌ها
  • در سال ۱۳۹٢ سرزمین کهن
  • در سال ۱۳۹٠ تا ثریا
  • در سال ۱٣٨٩ ارمغان تاریکی و ملکوت ستاره
  • در سال ۱۳٨۶ قاب های خالی
  • در سال ۱٣٨۵ زیر تیغ و مسافری از گرونگول
  • در سال ۱٣٨۴ شبی از شب ها، جایزه بزرگ و پیله های پرواز
  • در سال ۱٣٨٣ خوش غیرت و ۱۰۱ راه برای ذله کردن پدر و مادرها‌.

نمایش خانگی ترلان پروانه

ترلان پروانه افزون بر فیلم های سینمایی در نمایش خانگی هم نقش هایی ایفا نموده است که به شرح زیر می باشد:

آهوی من مارال

این سریال داستان عاشقی ناصرالدین شاه با دختری روستایی به اسم مارال (ترلان پروانه) را نشان می دهد.

سیاوش

سیاوش یک فرد کشتی گیر و قهرمان دنیا می باشد و نامزدش احتیاج به جراحی پیوند کبد دارد. سیاوش به علت ناتوانی در پرداخت هزینه های جراحی پیش شخص ثروتمندی می رود. ولی نصرت در مقابل پول از سیاوش درخواست می کند مارال (خانم پروانه)، دخترش را عقد کند.

رقص روی شیشه

این مجموعه یک نمایش در سبک عاشقانه و اجتماعی می باشد. رعنا و یغما زندگی خوب و خوشی دارند اما به دلیل راز های پنهانی که از هم دارند داستان های ترسناکی برایشان پیش می آید.

رالی ایرانی

این مجموعه جهت شبکه ویدئویی خانگی تولید شده است. رالی ایرانی اولین فیلم مسابقه ای است که در ایران ساخته شده است.

نفوذ

شخص تروریستی وارد پایتخت شده و با بمبگداری می خواهد نیروهای امنیتی را در خصوص عملیات سایبری که قرار است در حین برگزاری انتخابات به وقوع بپیوندد، منحرف نماید. ولی فعالیت های او به وسیله نهاد امنیت فضای مجازی کشور تشخیص داده شده و غیر فعال شده و شخص تروریست دستگیر می شود.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید