14:46 , 1402/3/3
کد خبر: 000025305
بازدید: 1191
بیش از 450 زلزله در  دومین ماه سال!

بر اساس آمار ارائه شده توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری، که یک بخش از مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران است، مشخص شد که در طول ماه اردیبهشت سال ۱۴۰۲، ایران بیش از ۴۵۰ بار زمین لرزه به وقوع پیوست.

به گزارش خبرنگار فناوری ایونا، طی اردیبهشت سال ۱۴۰۲، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشور که وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران است، به طور کامل ۴۵۴ زمین‌لرزه را ثبت کردند. این زمین لرزه ها در مناطق مختلف ایران و نواحی مرزی رخ داده‌اند و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و مکان‌یابی شده‌اند.

در طول اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲، مرکز لرزه‌نگاری کشوری مجموعاً ۱۱ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ ریشتر را در داخل کشور ثبت کرده است. از این تعداد، بزرگترین زمین‌لرزه در روز جمعه، ۸ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۲:۰۹ در قدمگاه واقع در استان خراسان رضوی با بزرگی ۴.۷ ریشتر رخ داده است.

از لحاظ آماری، در طول اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲، ۳۹۳ زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر از ۳ ریشتر، ۵۰ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳ تا ۴ ریشتر، و ۱۱ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ تا ۵ ریشتر ثبت شده است. استان خراسان‌رضوی با ۶۶ زمین‌لرزه به عنوان دستگاهی با بالاترین آمار زمین‌لرزه در این ماه شناخته شده است، و سپس استان‌های آذربایجان غربی و خراسان جنوبی با ترتیب ۴۹ و ۴۹ زمین‌لرزه قرار دارند.

در طول اردیبهشت‌ماه سال جاری، مرکز لرزه‌نگاری کشوری در استان تهران به طور کامل ۶ زمین‌لرزه را ثبت کرده است. بزرگترین زمین‌لرزه با بزرگی ۳.۸ ریشتر در منطقه صفادشت رخ داده است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید