17:18 , 1401/11/5
کد خبر: 000019259
بازدید: 1615
بهترین معجون های خانگی برای لاغر شدن سریع و ایمن

استفاده از معجون های لاغری به همراه یک رژیم غذایی ایده آل کمک بسزایی به افراد جهت کم کردن وزن و لاغری فوری و ایمن می کنند. چندین معجون خانگی مطلوب جهت چربی سوزی وجود دارد.

انواع معجون خانگی برای لاغر شدن

لاغری و تناسب اندام امروزه رویای خیلی از اشخاص دارای اضافه وزن می باشد که با فعالیت های فیزیکی و یک رژیم غذایی کاملا اصولی مقدور است. بعضی از مواد خوراکی و معجون های خانگی سبب افزایش سوخت و ساز و هضم فوری غذای شما می شود. همچنین افزون بر این داشتن یک رژیم غذایی ایده آل و انجام فعالیت های فیزیکی و ورزش به تناسب اندام و کم کردن وزن کمک بسیاری می کنند. در این مبحث به معرفی چندین معجون لاغری می پردازیم و شما را با شیوه تهیه این چربی سوزی های قوی و ایمن آشنا می کنیم با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم بدون ورزش لاغر شویم؟

کدو سبز از معجون های خانگی جهت چربی سوزی قوی

یکی از انواع معجون های خانگی جهت لاغری و سوزاندن کالری کدو سبز می باشد. این معجون خیلی سریع سبب کاهش وزن می شود. جهت تهیه آن بایستی یک عدد کدو سبز، ۳ عدد خیار و یک عدد سیب را داخل مخلوط کن  بریزید و آنها را با هم مخلوط نمایید. در پایان آن را به شکل مایع مصرف نمایید.

معجون های خانگی لاغری با انار و عسل

جهت کمک به کاهش وزن سریع و راحت می توانید از معجون های خانگی نظیر انار و عسل بهره ببرید. انار با پایین آوردن قند خون، چربی خون، فشار خون بالا سبب لاغری می شود. جهت تهیه این معجون کاربردی بهتر است نصف فنجان انار  نصف فنجان گریپ فروت خرد شده و ۱ قاشق چای خوری عسل را داخل مخلوط کن بریزید و همه مواد را با هم مخلوط نمایید، سپس آن را داخل یک لیوان ریخته و بنوشید.

آناناس و دارچین از معجون های خانگی جهت کاهش وزن

جهت بالا بردن چربی سوزی و کم کردن اشتها می توان از معجون های خانگی نظیر آناناس و دارچین بهره برد. بروملائین موجود در میوه آناناس معمولا به هضم غذا کمک بسزایی می کند و دارچین هم با پیشگیری از پرخوری سبب کاهش وزن می شود. جهت تهیه این نوع معجون لازم است یک فنجان آناناس خرد شده  و نصف قاشق چای خوری پودر دارچین و همچنین ۲ قاشق غذا خوری آب لیمو ترش تازه را داخل مخلوط کن بریزید. سپس مواد موردنظر را با هم مخلوط نموده و آماده نمایید این معجون لاغری بسیار شگفت انگیز می باشد.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری جو دوسر؛ در 6 روز 5 کیلو کم کنید!

لیموترش، فلفل و شربت افرا از بهترین معجون های خانگی جهت لاغری

از دیگر انواع معجون های خانگی  جهت لاغری فوری می توان به تلفیق لیموترش  و فلفل اشاره نمود. جهت تهیه این معجون کاربردی به آب یک لیمو ترش، ۱ قاشق چای خوری شربت افرا و ۱/۴  قاشق چای خوری فلفل نیاز است. همه مواد مدنظر را با هم مخلوط نمایید و پیش از هر وعده غذایی لازم است آن را بنوشید.

معجون های خانگی لاغری با نارگیل ، آناناس و رازیانه

برای کاهش وزن سریع، ایمن و مطمئن می توانید در خانه معجون های خانگی مناسب تهیه کنید. جهت پیشگیری از پرخوری و کم کردن اشتها و لاغری می توان  آب نارگیل ، رازیانه و آناناس را بکار برد.آناناس شامل ماده ای به اسم بروملائین می باشد که سبب کاهش التهاب می شود و می تواند به لاغری کمک بسزایی نماید. رازیانه باعث سم زدایی روده می شود و چربی شکم را کم می کند. جهت تهیه این معجون لاغری خانگی به یک فنجان آب نارگیل تازه، ۱/۴ فنجان آناناس و ۱/۲ قاشق چایخوری رازیانه نیاز دارید. تمامی مواد گفته شده را بایستی در مخلوط کن بریزید. پس از مخلوط شدن، معجون شما آماده است و می توانید میل نمایید.

معجون های خانگی جهت لاغری با تهیه اسموتی تمشک و لیمو ترش

جهت سم زدایی، کاهش وزن و از بین بردن چربی های اضافه شکم و پهلو می توان از معجون های خانگی تمشک و لیمو ترش بهره ببرید. لیمو ترش جهت سم زدایی بدن و رفع چربی سودمند بوده و تمشک نیز کاهش دهنده اشتها بوده و سبب کاهش وزن می شود. جهت تهیه این معجون لازم است ۲ فنجان تمشک خرد شده را با ۱/۲ فنجان آب و آب  یک لیمو ترش تازه درون مخلوط کن بریزید. مواد مورد نظر را خوب با هم مخلوط کنید. این معجون بدست آمده را می توان به عنوان میان وعده مصرف نمایید.

بیشتر بخوانید: 10 نکته موثر برای لاغر شدن که نمی‌دانستید

معجون های خانگی جهت  کاهش وزن با سرکه سیب و دارچین

از دیگر انواع معجون های خانگی جهت لاغری می توان به معجون سرکه سیب و دارچین اشاره نمود.  این معجون باعث پایین آوردن قند خون و بهسازی سوخت و ساز بدن شده و با پایین آوردن اشتها از پرخوری ممانعت می کند. مقدار زیاد استیک اسید موجود در سرکه سیب میزان انسولین خون را پایین آورده و به بالا رفتن متابولیسم بدن کمک بسزایی می کند. همچنین با کم کردن اشتها سبب لاغری و کاهش وزن می شود. جهت تهیه این معجون لاغری لازم است  یک سیب قاچ شده را با ۲ قاشق غذا خوری سرکه سیب ، ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین، ۱ قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه ، ۲ قاشق چای خوری عسل و یک لیوان آب را درون مخلوط کن بریزید. اجازه دهید این مواد با هم خوب مخلوط شوند. این معجون لاغری تهیه شده را بهتر است پیش از فعالیت های فیزیکی و ورزش به عنوان یک میان وعده میل نمایید.

هندوانه و زغال اخته معجون های خانگی جهت کاهش وزن

یکی از معجون های خانگی لاغری و کاهش وزن ترکیب هندوانه و زغال اخته می باشد. این معجون غنی از آنتی اکسیدان می باشد و سبب بالا رفتن سوخت و ساز بدن شده و کمک بسزایی به سم زدایی می نماید. این معجون با کم کردن اشتها سبب کاهش وزن می شود. جهت تهیه این معجون یک فنجان زغال اخته بی هسته و ۷ فنجان هندوانه و ۱/۴فنجان آب لیمو ترش را درون مخلوط کن بریزید و ترکیب نمایید. پس از مخلوط کردن ضروری است آن را از صافی رد نمایید. این معجون بدست آمده را بهتر است پس از تمرینات ورزشی میل نمایید.

تهیه بهترین معجون های خانگی جهت کاهش وزن با زنجبیل و لیمو ترش

با زنجبیل و لیمو ترش می توان بهترین معجون های خانگی کاهش وزن را تهیه نمود. این معجون غنی از ویتامین سی بوده و شامل آنتی اکسیدان های بسیاری است. این معجون سبب سم زدایی، لاغری و رفع چربی شکم و پهلو می شود. جهت تهیه این معجون بهتر است داخل مخلوط کن حدود ۲ بند انگشت زنجبیل تازه و یک لیمو ترش خرد شده، آب ۱ لیمو ترش تازه به همراه ۱ لیتر آب را بریزید و به خوبی مخلوط نمایید. سپس از صافی رد نمایید و هر روز قبل از صبحانه میل نمایید.

اضافه کردن کمی زیره سبز به این معجون باعث می شود مانند یک دیورتیک طبیعی کار کرده و سبب کاهش وزن شود.

اسموتی پاپایا و دارچین  از معجون های خانگی کاهش وزن

از معجون های خانگی کاهش وزن و اشتها می توان به اسموتی پاپایا و دارچین اشاره نمود. جهت کم کردن اشتها و ممانعت از پرخوری و کمک به کاهش وزن بهتر است اسموتی پاپایا و دارچین میل نمایید. جهت تهیه این معجون لاغری کارساز  بهتر است داخل مخلوط کن ۱ فنجان پاپایا خرد شده و ۱ لیوان آب و نصف قاشق چای خوری پودر دارچین بریزید و به خوبی مخلوط نمایید. پس از آن این اسموتی به دست آمده را  داخل لیوان بریزید و استفاده نمایید.

معجون های خانگی لاغری شکم و پهلو با آب گریپ فروت

آب گریپ فروت از معجون های خانگی جهت لاغری پهلو و شکم می باشد. جهت تهیه این معجون  به ۱ فنجان آب گریپ فروت، ۲ قاشق غذا خوری سرکه سیب و ۱ قاشق غذاخوری عسل نیاز است. کلیه مواد نامبرده را داخل یک مخلوط کن بریزید و با هم ترکیب نمایید. معجون به دست آمده را ۳ مرتبه در روز به مدت ۲ هفته مرتب مصرف نمایید تا همه چربی های اضافی شکم شما از بین برود. توصیه ما به شما این است که این معجون را نیم ساعت قبل  از صبحانه، نیم ساعت پیش از نهار و نیم ساعت پیش از خواب استفاده نمایید تا حداکثر اثربخشی را جهت کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو داشته باشد. این ترکیب یکی از معجون های خانگی لاغری فوری  شکم شگفت انگیز می باشد.

معجون های خانگی لاغری برای بدنسازی با آلوورا و خیار

از معجون های خانگی لاغری برای بدنسازی می توان از آلوورا و خیار بهره برد. این معجون برای کم کردن چربی پیرامون شکم به شدت پیشنهاد می شود. جهت تهیه معجون خیار و آلوورا به مواد اولیه بسیاری احتیاج ندارید. جهت آغاز و تهیه یک وعده از این معجون کاهش وزن به نصف لیوان آب، ۱ قاشق غذا خوری آب آلوورا، ۱ عدد خیار برش خورده، ۱ قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده و به مقدار لازم جعفری نیاز دارید.

آب و آب آلوورا را با هم ترکیب نموده و پس از آن خیار را به آن بیفزایید. چنانچه این مقدار زنجبیل برای شما زیاد است می توانید مقدار آن را کم کنید و یا جعفری به نوشیدنی اضافه کنید. چنانچه دوست دارید بو و عطر بهتری داشته باشد می توانید کمی گلاب با بهار نارنج هم به آن بیفزایید.

اکنون می توانید معجون به دست آمده را به صورت ناشتا یا اینکه میان وعده مصرف نمایید. چنانچه در روز های گرم تابستان هستید با افزودن یخ به این نوشیدنی حسابی سرحال و خنک خواهید شد.

زنجبیل و بهار نارنج موجود در آن در بالا بردن سوخت و ساز بدن اثربخش می باشد. از سویی آلوورا و خیار نمی گذارند تا به خاطر گرفتن رژیم ، پوست شما دستخوش چین و چروک و رنگ پریدگی شود. این معجون یکی از موثرترین معجون های خانگی لاغری برای بدنسازی می باشد.

رژیم لاغری و نقش معجون های خانگی کاهش وزن

چنانچه در پی کاهش وزن و کاهش اشتها هستید بکارگیری معجون های خانگی کاهش وزن حتی الامکان می تواند اثربخش باشد. ولی نباید تنها از آنها جهت لاغری و کاهش وزن بهره برد.

بدین مفهوم که به منزله روشی مکمل به همراه رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی و ورزش به لاغری می توان دست پیدا کرد. ایده ال ترین روش ها جهت کاهش وزن و تناسب اندام بکارگیری رژیم های غذایی مناسب با شرایط بدنی تحت نظر کارشناس تغذیه می باشند. حتما از مشاوره یک کارشناس و متخصص تغذیه جهت لاغری و تناسب اندام استفاده نمایید.

معجون های خانگی  لاغری سریع و ایمن جهت بالا بردن چربی سوزی

بکارگیری معجون های خانگی لاغری یکی از روش هایی است که می توان جهت کاهش وزن و چربی سوزی استفاده نمود. خیلی از اشخاص جهت لاغری و تناسب اندام این روش  را بکار می برند. در این جا چندین معجون لاغری  سریع را جهت بالا بردن متابولیسم بدن توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: چند ورزش خانگی برای لاغری سریع

  • معجون شوید و گشنیز جهت لاغری

این معجون کاربردی معمولا از سبزیجات پر کربوهیدرات تهیه می شود. اما شامل سیر و لیمو می باشد که آنتی اکسیدان های بسیاری دارند. در نهایت جهت تقویت سوخت ساز خیلی اثر گذار می تواند باشد. جهت افزایش حجم این معجون و کم نشدن خواص آن می توانید به آن خیار هم بیافزایید. خیار یک سبزی شامل کربوهیدرات کم می باشد که معمولا سبب سیری کاذب می شود.

شوید و گشنیز را با خیار و سیر داخل غذا ساز بریزید. آنها را به صورت کامل با هم مخلوط کنید.

معجون تهیه شده را به صورت ناشتا مصرف نمایید. جهت اثرگذاری بهتری می توانید ورزش را به برنامه کاهش وزن خود اضافه نمایید. شوید معمولا دارای طبع گرم و خشکی می باشد و به لاغری کمک بسزایی می نماید. گشنیز هم دارای طبع سردی است و به حفظ آب در بدن کمک بسزایی می نماید. در نهایت از دهیدراته شدن بدن جلوگیری می شود.

  • معجون لاغری دارچین و سیب

از معجون های خانگی لاغری سریع جهت افزایش چربی سوزی  می توان به معجون دارچین و سیب اشاره نمود. این دمنوش امکان دارد زیاد راضی کننده به چشم نیاید ولی اثربخشی بسیاری روی لاغری و کاهش وزن دارد. دارچین دارای طبع گرم و خشک و سیب دارای طبعی گرم و تر می باشد.

بهتر است بدانید طبع گرم مواد غذایی سبب کاهش وزن و لاغری می شود. در مجموع اشخاصی که طبیعت گرم دارند در قیاس با افرادی که طبع سردی دارند خوش اندام تر می باشند.

سیب تازه یا حتی خشک شده را با دارچین دم نمایید و هر روز حدودا ۲ الی ۳ لیوان از آن را میل نمایید.

لازم است جهت استفاده از خواص آنتی اکسیدانی سیب از پوست و هسته های آن هم بهره ببرید. هسته این میوه را شکسته و درون چای بریزید. هسته این میوه مانند هسته زردآلو از خاصیت ضد سرطانی بهره مند است. سیب زرد نسبت به سیب قرمز جهت تهیه این معجون کاهش وزن مطلوب تر است.

  • معجون لاغری خیار ، کرفس و لیمو

خیار و کرفس من جمله سبزیجاتی به حساب می آیند که  میزان کربوهیدرات آن ها کمتر است. اما از فیبر زیادی برخوردار می باشند.

لیمو به علت دارا بودن ویتامین C  زیاد و خواص آنتی اکسیدانی بالا،می تواند در افزایش سوخت و ساز بدن کمک بسزایی نمایید. یک لیوان از این معجون را بهتر است  به صورت روزانه و روزی یک بار مصرف نمایید. بهتر است قبل از وعده غذایی مصرف نمایید تا اندکی از اشتهای شما را کم کند و حس سیری داشته باشید.

جهت تهیه این معجون لاغری کارساز لازم است خیار و کرفس را درون مخلوط کن بریزید و آتها را با هم مخلوط نمایید. در پایان آب لیمو تازه را به آن اضافه و میل نمایید.

  • معجون نعنا و زنجبیل

از معجون های خانگی جهت کاهش اشتها و لاغری معجون نعنا و زنجبیل می باشد. این معجون کاهش وزن یکی از نوشیدنی های لاغری با طبیعتی گرم است. می توانید این نوشیدنی را به شکل گرم یا سرد مصرف نمایید. زنجبیل شامل طبیعتی گرم و تر می باشد و نعنا هم از طبع گرم و خشکی برخوردار است. در این صورت گرمی این نوشیدنی بسیار زیاد است در این صورت کمی لیمو به همراه آن ضروری است تا اندکی تعادل را به آن بیافزاید.

زنجبیل را به شکل ریشه تازه خریداری نمایید. اندکی از آن را با نعنای تازه مانند چای دم نمایید.  زمان نوشیدن آن اندکی آب لیموی تازه به آن اضافه نمایید. چنانچه مزه آن برای شما مطلوب نیست  مقداری عسل جهت شیرین نمودن آن بکار ببرید. این نوشیدنی لاغری را می توانید مانند چای در روز چند بار میل نمایید.

  • ترکیبی سودمند از انگور و آناناس جهت لاغری

از دیگر معجون های خانگی لاغری سریع برای افزایش چربی سوزی ، مخلوط انگور و آناناس می باشد. من جمله میوه های معروف تابستانی که در این فصل به وفور یافت می شوند آناناس و انگور می باشند. می توان به منزله روشی مناسب جهت کاهش وزن و چربی سوزی به آنها نگاه کرد.

این دو نوع میوه تابستانی هر دو از طبع گرمی برخوردار می باشند. همانگونه که به مراتب بیان شد طبع گرم می تواند سبب لاغری و تناسب اندام شود. افرادی که دارای طبع گرمی هستند از افرادی که طبیعت بدنشان سرد است خوش اندام تر می باشند.

بدین جهت  سعی کنید حبه های انگور را با تکه های آناناس داخل غذاساز بریزید و با هم مخلوط کنید. صبح و بعد از ظهر می توانید از این محصول لاغری به منزله میان وعده بهره ببرید. اگرچه ورزش هم می تواند به بالا بردن روند لاغری هم کمک بسزایی نماید.

  • معجون تمشک جهت کاهش وزن

به جهت اینکه لاغر شوید دفع سموم زائد بدن، مسئله حائز اهمیتی است. این معجون اثربخشی زیادی در دفع سموم از بدن دارد که برآیند مطلوبی را جهت کاهش وزن ایجاد می کند. برای تهیه معجون تمشک بایستی ۱ قاشق تمشک، یک قاشق زغال اخته بدون هسته، ۴ قطعه یخ کوچک، نصف خیار، نصف لیوان آب، دارچین یا شوید به میزان مورد نیاز را تهیه کرد. پس از آن باید این مواد را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و با هم به خوبی مخلوط کرد. می توانید این معجون را در دو وعده جهت پاکسازی بدن و لاغری بکار ببرید.

معجون های خانگی تناسب اندام به صورت دمنوش

در این بخش  طرز تهیه معجون های خانگی تناسب اندام به صورت دمنوش را برای شما آورده ایم. این دمنوش ها به آسانی آماده می شوند و می توانید آن را میل نمایید.

  • دمنوش لاغری با زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهان با طبع گرم می باشد و بدین علت متابولیسم بدن شما را بالا می برد. می توان این گیاه را به تکه های کوچک خرد کرد بعد از خشک نمودن آنها، فقط یک تکه از آن را داخل چای خود انداخت. مناسب ترین زمان استفاده از این دمنوش موقعی است که اشتهای شما زیاد شده و دوست دارید از آن ممانعت کنید.

  • دمنوش کاهش وزن دارچین

دارچین مانند زنجبیل از طبیعت گرمی برخوردار است. ولی این تنها خواص آن نیست. از خواص این نوع دمنوش که آن را از خیلی از اقسام دمنوش های لاغری متفاوت نموده، خواصی است که در تنظیم قند خون دارد. این ماده قند خون را متعادل می کند. در نهایت بالا بردن و پایین آوردن ناگهانی قند خون در شخص اتفاق نمی افتد و باعث می شود اشتهای کاذب در شخص از بین برود. نه تنها می توانید این نوع دمنوش را با آب جوش ، چوب دارچین و کمی پودر دارچین تهیه کنید بلکه می توانید در چای خود کمی چوب دارچین بریزید.

  • دمنوش چای سبز

از دیگر معجون های خانگی جهت تناسب اندام و لاغری شکم و پهلو می توان دمنوش چای سبز را نام برد. این چای خواص چربی سوزی خیلی زیادی دارد و جهت رفع چربی شکم و پهلو خیلی ایده آل می باشد. جهت بکارگیری اثربخشی این دمنوش بر روی  تناسب اندام  بایستی هر روز تقریبا ۶ فنجان از آن را میل نمایید.

  • چای ماچا

دمنوش چای ماچا را خیلی از اشخاص، ایده آل ترین دمنوش کاهش وزن می دانند. همچنین مدعی هستند اثربخشی زیادی روی لاغری و چربی سوزی آن ها داشته است. در حقیقت اثربخشی این دمنوش  در قیاس با چای سبز خیلی بیشتر است. ولی بدین مفهوم نیست که می تواند جادو کند. در هر صورت این معجون یک دمنوش کاهش وزن و رفع چربی شکم، پهلو و ران ها به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: 7 مزیت چای ماچا برای سلامتی

  • دمنوش لاغری با قهوه سبز

قهوه سبز به علت برخورداری از کافئین زیاد می تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و یک دمنوش چربی سوز عالی به حساب آید. اگرچه استفاده از دمنوش قهوه سبز به همراه غذای رژیمی و فعالیت فیزیکی است که می تواند کارکرد خود را نشان دهد. مناسب ترین زمان استفاده از این دمنوش کاهش وزن، صبح یا قبل از انجام ورزش است.

  • چای جنسینگ

جهت بالا بردن انرژی و سوخت و ساز بدن از معجون های خانگی کاهش وزن چای جنسینگ استفاده کنید. جهت تهیه این نوع چای لازم است دو تکه جنسینگ ، مقداری دارچین و عسل را داخل کمی آب جوش بریزید و اجازه دهید ۵ دقیقه دم بکشد سپس میل نمایید. چنانچه هر نوع مشکل گوارشی یا ... داشتید از استفاده این معجون کاهش وزن بدون مشورت با متخصص اجتناب نمایید.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید