14:31 , 1401/11/6
کد خبر: 000019311
بازدید: 1322
بهترین لپ تاپ های ایسوس از نظر قیمت و کارایی که ارزش خرید دارند

اگر قصد خرید لپ تاپ ایسوس را دارید حتما این مطلب را بخوانید. چرا که در این مطلب به بررسی بهترین لپ تاپ های ایسوس از نظر قیمت و کارایی که ارزش خرید دارند را بررسی کرده ایم.

بهترین لپ تاپ های ایسوس رقیبی برای سایر برند های تولید لپ تاپ به شمار می آیند. این سیستم ها به نسبت کارایی عالیشان از قیمت بسیار مقرون به صرفه ای برخوردار هستند. در این مقاله تلاش می کنیم با کیفیت ترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین سیستم های برند ایسوس را به شما معرفی کنیم.

چه عوامل تاثیر گذاری سبب می شود بهترین لپ تاپ های ایسوس از نظر قیمت و کارایی با ارزش باشند؟

بهترین لپ تاپ های ایسوس کدام یک هستند؟ آیا باید معیاری خاص برای ارزیابی کارایی آنها داشته باشیم که آن ها را از دیگر سیستم ها مجزا کند؟ در جواب باید گفت این برند هر محصولی که تولید می کند با هدف و ایده خاصی آن را ساخته و عرضه بازار می کند.

بیشتر بخوانید: 5 برند لپ تاپ 2022 برای بازی، محل کار و مدرسه

شاید شخص خریدار هدفش از خرید این سیستم تنها برای تماشای فیلم و سرچ در اینترنت باشد. اما از نظر فرد دیگر بهترین لپ تاپ های ایسوس شامل مدل هایی باشد که توانایی انجام کار های تخصصی چون ساخت انیمیشن یا تصاویر سه بعدی را داشته باشند. انتخاب ایده ال ترین سیستم به نیاز و نحوه استفاده شما بستگی دارد. امکان دارد از نظر شما یک سیستم با حداقل کارایی و نازلترین نرخ مناسب ترین انتخاب باشد.

در بیان دیگر می توان بهترین لپ تاپ های ایسوس که از نظر قیمت و کار ارزش خرید را دارند بر اساس کارایی آنها دسته بندی کرد. برای نمونه، برای اجرای بازی و گیم ها مناسب ترین سیستم، سیستمی است که کارت VGA آن بالا باشد. در حقیقت سیستم های گیمینگ از ایده ال ترین محصولات این برند به حساب می آیند. چرا که برای هر کاری مناسب هستند. این برند برای محققین و پژوهش گرها هم مناسب ترین سیستم ها را نیز تولید کرده است.

از بین بهترین لپ تاپ های ایسوس سری ویوو بوک و زنبوک مناسب ترین انتخاب برای محققین به شمار می آیند.

با وجود تنوع زیاد مدل های تولید شده از لپ تاپ توسط برند ایسوس در نظر گرفتن موارد زیر می تواند شما را در انتخاب مناسب ترین سیستم با قیمتی ایده ال و کارایی عالی یاری رساند:

· قبل از هر چیزی باید خواسته خود را از سیستم مشخص کنید تا بتوانید از قطعات سخت افزاری و نرم افزاری آن بهترین استفاده را ببرید.

· هنگامی یک سیستم می تواند بهترین کارایی را برای شما به ارمغان آورد که از نظر تمامی موارد زیر متناسب با نیاز شما باشد:

  • - ابعاد
  • - وزن
  • CPU
  • VGA
  • - هارد
  • RAM
  • - رزولوشن
  • - قابلیت های باتری
  • - تعداد پورت های ارتباطی
  • - سیستم عامل های قابل اجرا بر روی سیستم
  • - درایو نوری
  • - قابلیت های مانیتور
  • - اسپیکر

بهترین لپ تاپ های ایسوس برای محققین که ارزش خرید را دارند

برای انتخاب بهترین لپ تاپ های ایسوس برای محققین که ارزش خرید را داشته باشند نیاز است معیار های مختلفی را در نظر بگیریم. مواردی که در ادامه مطالب به آن اشاره می کنیم معیار های کلی سنجش برای انتخاب ایده آل ترین نوع سیستم این برند برای پژوهش گران است:

  • · یک سیستم باید سبک باشد به نحوی که بتوان به آسانی آن را جابجا کرد.
  • · داشتن صفحه نمایش با کیفیت در انتخاب بهترین لپ تاپ های ایسوس برای شغل پژوهشگری بسیار مهم است.
  • · همچنین صفحه کیبورد سیستم مناسب باشد.

یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس برای این حرفه، سری زنبوک است. این سیستم ها با توجه به کارایی که دارند از قیمت بسیار مقرون به صرفه ای برخوردار هستند. به دلیل رنگ های شکیل و طراحی های بی نظیر آن ها، علاوه بر کارایی، طرفداران زیادی را جذب خود کرده اند. صفحه نمایش و پردازنده این سیستم ها از نسخه های بروز دنیا می باشند که به صورت تنگاتنگ با برند هایی چون اپل، دل و غیره رقابت می کنند.

در ادامه مطلب برخی از بهترین لپ تاپ های ایسوس که برای حرفه پژوهش ایده ال هستند و ارزش خرید را دارند به طور کامل بررسی خواهند شد.

Asus Zen Book 14x OLED

یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس از سری زنبوک، مدل Asus Zen Book 14 x OLE می باشد. مزیت اصلی این سیستم وجود صفحه نمایش درخشان و فوق العاده آن است که این مزیت ناشی از بکار بردن نمایشگر پروسسور و اولد نسل ۱۲ اینتل است. این سری از سیستم های زنبوک از نظر شکل ظاهر نسبت به مدل های گذشته تغییر بسیاری کرده است و  یکی از رقبای مدل Dell XPS 13 قلمداد می شود. به دلیل سبک بودن و چرخش مانیتور، این محصول تا حد ۱۸۰ درجه و داشتن اسکنر، آن هم با قابلیت اثر انگشت در بین مهندسین جای خود را باز کرده است. برای پژوهش گرانی که عملکرد یک سیستم برای آنها اهمیت دارد این مدل ارزش خرید را دارد. چرا که سرعت پاسخگویی این مدل بهترین گزینه برای فعالیت های سنگین مهندسین است.

مشخصات این سیستم به شرح زیر می باشند:

  • · سی پی یو از نسل دوازدهم و مدل Intel Core i 9 است.
  • · کارت VGA از نوع NVIDIA GeForce GTX 2050.
  • · حافظه این سیستم برابر با ۱ ترابایت است.
  • · RAM این سیستم سرعتی برابر با ۱۶ گیگابایت دارد.
  • · نمایشگر برابر با ۱۴ اینچ K4 است.
  • · وزن این سیستم ۱ کیلو و ۳۰۰ گرم می باشد.

Asus Zen Book 14 اولد UX3402

به جرات می توان گفت یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس سری زنبوک مدل Asus Zen Book 14 اولد UX3402 می باشد. این مدل از طراحی بسیار شیک بهره مند است و شارژ دهی آن نکته قابل توجه بسیاری از مهندسین می باشد. چرا که تا بیش از ۱۳ ساعت باتری آن نیرو را در خود ذخیره می کند. این مدل نسخه آپدیت شده نسخه قبلی zen book می باشد. بهینه کردن از نظر cpu از نسل ۱۲ در کنار حافظه زیاد و رمی از نوع DDR5 جایگاه ویژه ای در بین طرفداران برای خود پیدا کرده است. تنها ایرادی که از این محصول می توان گرفت این است که جک برای هدفون ندارد.

بهترین لپ تاپ های ایسوس مدل Asus Zen Book 14 اولد UX3402 از مشخصات زیر برخوردار هستند:

  • · داشتن CPU با مشخصات CORE I5- 1240P / CORE I7- 1260P
  • · کارت VGA از مدل اینتل آیریس XE می باشد.
  • · صفحه نمایش آن از نوع ۱۴ اینچ اولد است و از رزولوشن K2/8 بهره مند می باشد.
  • · RAM با سرعتی برابر با ۳۲ گیگابایت از نوع DDR5 است.
  • · هارد ON BOARD آن برابر با یک ترابایت است.

بهترین لپ تاپ های ایسوس برای فعالیت های گرافیکی که ارزش خرید را دارند

بهترین لپ تاپ های ایسوس برای انجام فعالیتهای گرافیکی که از نظر قیمت و کارایی ارزش خرید را داشته باشند باید از نظر سخت افزار قوی باشند. در واقع سیستمی با واحد پردازنده گرافیکی نیرومند یا همان محصولات گیمینگ برند ایسوس گزینه های مناسب برای این فعالیت هستند. در ادامه مطلب چند نمونه از بهترین مدل ها را معرفی خواهیم کرد:

Asus Zen Book Duo

مدل Asus Zen Book Duo جزء ایده ال ترین محصولات این شرکت است که برای کارهای گرافیکی در بازار بی رقیب می باشد.

 از مشخصات بارز بهترین لپ تاپ های ایسوس مدل Asus Zen Book Duo می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • · داشتن دو صفحه نمایش، این سیستم را مجزا از سیستم های دیگر کرده است. مانیتور دومی یک صفحه تصویری لمسی است که بی شک برای کار گرافیکی می تواند شخص را یاری رساند. جالب است بدانید این صفحه از قلم پشتیبانی نیز بهره مند است.
  • · دارای پردازنده اینتل می باشد.
  • · SSD این سیستم حجمی برابر با ۵۱۲ گیگابایت دارد.
  • · کارت VGA این سیستم از مدل Nvidia است.
  • · باتری این سیستم از نظر حفظ ذخیره نیروی بی رقیب است.

Asus TUF Gaming F15 FX506LH US53

یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس مدل Asus TUF Gaming F15 FX506LH US53 می باشد.

 این سیستم دارای CPU CORE I 5 است که نسل دهم این برند می باشد. جالب است بدانید مزیت این سی پی یو وجود چهار هسته واقعی و چهار هسته مجازی می باشد. فرکانس این قطعه سخت افزاری برابر با ۲ و یک دوم تا چهار و یک دوم گیگا هرتز است

 RAM این سیستم دارای سرعتی برابر با ۸ گیگابایت از مدل DDR4 می باشد. خریداران می توانند در شرایط نیاز رم را تا حد ۳۲ گیگابایت نیز ارتقاء دهند.

ظرفیت هارد این سیستم ۵۱۲ گیگابایت است. لازم است بدانید در هارد این مدل از نوع SSD NVME بهره برده شده است.

VGA این سیستم از نوع GEFORCE GTX 1650 استفاده شده است که قادر است اجرای بازی های دارای گرافیک بالا را بر روی سیستم نمایش دهد.

وجود گیگابایت رم در VGA این مدل را به یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس تبدیل کرده است.

از دیگر قابلیت های این مدل وجود مانیتور از نوع IPS است که از ۱۵ و ۶ اینچ قدرت نمایش برخوردار است. میزان وضوح این نمایشگر به ۱۹۲۰‌در ۱۰۸۰ پیکسل خواهد رسید. هر چند شاید میزان نوسان این نمایشگر تا حد ۶۰ هرتز برسد. اما از اجزای ارتباطی این مدل می توان به پورت، سی پی یو، پرتال کارت حافظه، وای فا و بلوتوث اشاره کرد. سایز این محصول در اندازه های ۳۵۹۸/. * ۰۲۵۶/. * ۰۲۴۹/. متر تولید شده است. وزن آن برابر با ۲ کیلو و سیصد گرم می باشد.

TUF GAMING FA707RE - HX040W

از نظر گیمر ها یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس برای این حرفه مدل TUF GAMING FA707RE - HX040W می باشد. واقعیت امر این است به دلیل خرسندی گیمر ها از سری تاف گیمینگ ایسوس این برند مدل های متنوعی از جمله مدل ذکر شده را روانه بازار کرد. این اقدام برند ایسوس جوابگوی نیاز بسیاری از گیمر ها شد. این مدل هم به نوبه خود یکی از بهترین سری تاف به حساب می آید.

از قابلیت های این مدل می توان به مانیتور ۱۷ و ۳ اینچ آن اشاره کرد که از شفافیت FULL HD برخوردار می باشد. استفاده از نمایشگر مات بهترین انتخاب برای این محصول می باشد. چرا که از انعکاس نور جلوگیری می کند و گیمر ها بدون خسته شدن چشمشان می توانند ساعت ها با آن بازی کنند.

سی پی یو این مدل از نوع AMD RYZEN 7 می باشد که مدل بکار رفته برابر با ۶۸۰۰h می باشد. این سی پی یو دارای هسته اصلی برابر با ۲۰ و ۱۶ ترد است. میزان فرکانسی که از این CPU ارسال می شود از ۲ و چهل و سه صدم تا ۴ و هفت دهم گیگا هرتز می باشد. رم بکار رفته در بهترین لپ تاب های ایسوس مدل TUF GAMING FA707RE - HX040W برابر با ۱۶ گیگابایت است. در صورت لزوم می توان آن را تا ۳۲ گیگابایت ارتقاء داد.

VGA این مدل سیستم از نوع RTX 3050 TI می باشد. با خرید این مدل می توانید از هاردی برابر با ۵۱۲ گیگابایت بهره مند شوید. قابل ذکر است M. 2 PCLE NVME نوع SSD استفاده شده که در TUF GAMING FA707RE - HX040W می باشد.

بهترین لپ تاپ های ایسوس سری ویوو بوک برای مهندسین

مهندسینی که به دنبال بهترین لپ تاپ های ایسوس از نظر قیمت و کارایی هستند بهتر است اطلاعاتی از سر ویووبوک را کسب کنند. این سیستم ها علاوه بر داشتن سخت افزار های پردازنده متوسط برای استفاده روزانه نیز مناسب هستند. گاهی به این سری از لپ تاپ ها سیستم های میانه رده نیز گفته می شود که از رده سری زنبوک یک درجه پایین تر می باشند.

در واقع شاید سری ویوو بوک از ایده ال ترین و پیشرفته ترین سیستم های تولید شده ایسوس نباشد. اما با داشتن طراحی بی نظیر این محصول و دارای ضخامت بسیار نازک توانسته است جایگاه ویژه ای در بازار برای خود باز کند. در ادامه مطالب به ارائه چند نمونه از لپ تاپ های ایسوس سری ویوو بوک خواهیم پرداخت:

Asus Vivobook 14 x 1402

این مدل از بهترین لپ تاپ های ایسوس از نوع سیستم میان رده است. برند ایسوس در سال ۲۰۲۲ سعی نمود یک مدل با cpu از نسل ۱۲ همچنین نمایشگری با کیفیت ۱۴ اینچ را روانه بازار کند. مجزا بودن نمایشگر این مدل به دلیل وجود پنل اولد است که تصویری با بهترین کیفیت را به نمایش می گذارد. سی پی یوی بکار رفته در این مدل از ۴ هسته اصلی و ۸ هسته مجازی ساخته شده است که دارای فرکانسی به میزان ۴ و هفت دهم گیگاهرتز است. از مزیت عمده این مدل وجود مانیتور، KB و عملکرد مقرون به صرفه ان است که با توجه به قیمت و کارایی که دارد ارزش خرید کردن را دارد.

از مشخصات سخت افزاری Asus Vivobook 14 x 1402 بهترین لپ تاپ های ایسوس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • · UPU این سیستم نوع core i3,core i5, core i7 می باشد که در هر سه نوع از نسل ۱۲ ام اینتل بهره گرفته شده است.
  • · VGA از نوع UHD GRAPHICS می باشد که در برخی از نوع اینتل آیریس یا ایکس ای اینتل است.
  • · هارد دارای ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت ssd می باشد.
  • · رم این سیستم دارای سرعتی برابر با ۱۶ گیگابایت و از نوع DDR4 می باشد.
  • · مانیتور بکار رفته در Asus Vivobook 14 x 1402 با رزولوشن FHD از ۱۴ اینچ اولد برخوردار است.

Vivobook Pro 15 OLED K6500

از بهترین لپ تاپ های ایسوس سری ویوو بوک می توان به مدل Vivobook Pro 15 OLED K6500 اشاره کرد. این مدل از جدیدترین مجموعه موجود در مدل های سال ۲۰۲۲ است. سی پی یوی بکار رفته در این مدل دارای ۶ هسته اصلی و ۸ هسته جانبی یا کم مصرف می باشد. با داشتن حافظه ای برابر با ۱ ترابایت از نوع RTX 3050 می توان اطلاعات و داده های خود را در آن ذخیره کرد. مزیت عمده این محصول وجود کارایی خوب آن است. تنها ایرادی که از این سیستم می توان گرفت پایین بودن کیفیت صدای بلندگو های آن است. 

از مشخصات بهترین لپ تاپ های ایسوس از مدل Vivobook Pro 15 OLED K6500 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • · بهره مندی از سی پی یو از نوع Core i5 / Core i7 برای این مدل که از نسل ۱۲ ام اینتل می باشد.
  • · هارد این سیستم دارای حافظه ای برابر با یک ترابایت است.
  • · سرعت RAM از نوع DDRS برابر با ۱۶ گیگابایت است.
  • · مانیتور این مدل را رزولوشن FHD/2.8 K از ۱۵ و ۶ دهم اینچ برخوردار است.

بهترین لپ تاپ های ایسوس سری ROG که از نظر کارایی و قیمت ارزش خرید را دارند؟

آیا از بین بهترین لپ تاپ های ایسوس دنبال با کیفیت ترین آنها هستید که برای بازی ایده ال باشد؟ اگر به دنبال مدلی هستید که با توجه به کارایی و قیمت آن ارزش خرید را داشته باشد باید گفت سری ROG همان مقصد نهایی شما است. سری آر او جی یک انقلاب برای گیمر ها است. در واقع سری ROG و TUF بهترین انتخاب برای بازی های با کیفیت است. این مدل از سی پی یو و کارت گرافیک منحصر به فردی ساخته شده است. قابلیت RGB برای بازی بسیار ایده ال است که در این سری سیستم ها تعبیه شده است. قابل ذکر است این سری با کیفیت ترین مدل های ایسوس را به خود اختصاص داده است. این سری از نظر حمل و جابجایی کمی سخت است چرا که وزنی سنگین دارد.

در ادامه مطلب به گلچینی از مدل های سری ROG خواهیم پرداخت:

ROG ZEPHYRUS G14

مدل G 14 که در سال ۲۰۲۲ به عنوان بهترین لپ تاپ های ایسوس روانه بازار گردید. این مدل یکی از سیستم های دارای کارایی بالا و با مشخصات ایده ال است که غیر ممکن است توجه یک گیمر را به خود جلب نکند.

مشخصات ROG ZEPHYRUS G14 به شرح زیر می باشند:

  • · Cpu این مدل از نوع AMD RYZEN 9 6900HS ساخته شده است.
  • · کارت VGA این محصول از دو نوع 6700S / RX 6800S می باشد.
  • · هارد این سیستم از نوع SSD با داشتن ۱ ترابایت به عنوان حافظه اصلی می توان از آن استفاده کرد.
  • · سرعت RAM این محصول از نوع DDR5 4800 برابر با ۳۲ گیگابایت است.
  • · مانیتور این سیستم دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز می باشد و از توانایی نمایش تصاویر تا ۱۵ اینچ برخوردار می باشد و دارای رزولوشن ۱۶۰۰ می باشد.

از مزیت عمده این مدل می توان به مانیتور ۱۲۰ هرتز، عملکرد AMD و داشتن بدنه سخت افزار بسیار محکم اشاره کرد. هرچند نقطه ضعف این محصول ماندگاری مدت شارژدهی آن است. به عبارت دیگر باتری این مدل با داشتن شارژ کامل برای بازی تنها یک ساعت دوام دارد. اما با توجه به کارایی AMD RYZEN 9 6900HS و قیمت آن ارزش خرید را دارد. وجود سی پی یویی با داشتن ۶۹۰۰HS این مدل را از بین بهترین لپ تاب های ایسوس منحصر کرده است. این سی پی یو از ۸ هسته اصلی برخوردار می باشد و دارای فرکانسی برابر با ۳ و نه دهم گیگاهرتز است. ترکیب دو سی پی یو در این مدل جایگاه ویژه ای در بین سیستم های گیمینگ برای خود پیدا کرده است.

ROG STRIX SCAR 17

شاید بتوان در بازار از بین بهترین لپ تاپ های ایسوس مدلی با قیمت و کارایی مناسب انتخاب کرد. اما مدل ROG STRIX SCAR 17 گزینه ای نیست که به آسانی از ان عبور کرد. چرا که این مدل با داشتن سی پی یو اورکلاک شده و داشتن رفرش ریت هایی برابر با ۳۶۰ هرتز یک محصول ایده ال است. این مدل با داشتن شارژ دهی متفاوت از همه مدل های تولید شده توسط برند ایسوس و بی صدا بودن فن آن توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

از نظر برخی از کاربران داشتن نمایشگر بزرگ ROG STRIX SCAR 17 او را یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس کرده است. هرچند برخی از کاربران این مورد را یک نکته ضعف برای این مدل بیان می کنند.

مشخصات مدل ROG STRIX SCAR 17 به شرح می باشند:

  • · این مدل دارای سی پی یو یی از نوع Core i9 12900H است.
  • · کارت VGA این محصول از نوع RTX 3080 TI می باشد.
  • · هارد SSD این مدل دارای حافظه ای برابر با ۲ ترابایت که تا کنون حجیم ترین نوع HARD موجود در حالت ON BORD می باشد.
  • · RAM این سیستم از نوع DDR5 4800 می باشد که دارای سرعتی به میزان ۳۲ گیگابایت است.
  • · مانیتور این مدل از دو نوع رفرش ریت ۲۴۰ هرتز و ۳۶۰ هرتز می باشد. همچنین دارای رزولوشن از دو نوع ۱۰۸۰P و ۱۴۴۰P است و از وضوح تصویری برابر با ۱۷ و سه دهم اینچ برخوردار می باشد.

دلیل اصلی سبقت این مدل نسبت به بهترین لپ تاپ های ایسوس وجود نمایشگر ۱۷ اینچی آن است. خنک کننده یا فن بکار رفته در این مدل قسمت ایده آل این مدل است که خنک بودن همیشگی این سیستم را به خریداران خود هدیه می دهد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید