15:58 , 1401/8/25
کد خبر: 000016575
بازدید: 1372
برای درمان ناباروری زنان چه بخوریم/ از درمان با گوجه تا عسل

ناباروری به عنوان ناتوانی در باردار شدن در عرض 1 سال با وجود آمیزش منظم و محافظت نشده زوجین تعریف می شود. اما اگر با وجود آمیزش منظم و محافظت نشده در زنان بالای 35 سال بارداری اتفاق نیفتد، می توان معاینات و درمان های لازم را زودتر شروع کرد.

علائم ناباروری در زنان چیست؟ چه چیز هایی باعث ناباروری زنان میشود؟ ناباروری زنان به چه علت است؟ استرس باعث ناباروری در زنان می شود آیا استرس عامل ناباروری است؟

ناباروری زنان

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، بیماری ناباروری در زنان به این صورت است که در مدت یک سال نمی توانند به طور طبیعی باردار شوند، اگرچه مردان و زنان زندگی جنسی منظمی دارند. اگر زنان بالای 35 سال سن داشته و با وجود رابطه جنسی منظم در طول یک سال باردار نمی شوند لازم است آزمایشات مختلفی برای نشان دادن علائم ناباروری انجام شود. با این حال، احتمال ناباروری با افزایش سن بیشتر می شود. ناباروری مشکلی است که به طور کامل از سیستم تولید مثل ناشی می شود. علل ناباروری می تواند به دلیل عوامل مختلفی رخ دهد یا می تواند تنها به یک دلیل خلاصه شود.

علائم ناباروری در زنان چیست؟

به طور کلی علل ناباروری حدود 50 -50 درصد بین مردان و زنان مشترک است. در محدوده ناباروری زنان، دلایل نشات گرفته از زنان ممکن است ناشی از عوامل بسیاری باشد. گاهی اوقات می توان علت را دقیقاً مشخص کرد، گاهی اوقات نمی توان علت را تعیین کرد. با این وجود بارزترین عوامل خطر ناباروری زنان عبارتند از:

  1. لوله های فالوپ مسدود، چسبیده، آسیب دیده اند
  2. اختلالات تخمک گذاری
  3. سندرم تخمدان پلی کیستیک
  4. یائسگی زودرس
  5. دوره قاعدگی نامنظم
  6. عفونت های مختلف
  7. جراحی شکمی
  8. کاهش ذخیره تخمدان
  9. سطح پرولاکتین بالا
  10. اندومتریوز
  11. تشکیل فیبروم در رحم
  12. مشکلات تیروئید
  13. قرار گرفتن تحت درمان سرطان 
  14. برخی بیماری های دیگر مانند دیابت، بیماری های کبدی
  15. مصرف بیش از حد کافئین
  16. چاقی
  17. مصرف زیاد الکل، سیگار کشیدن
  18. عدم قاعدگی 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره پیشگیری از بارداری با آی‌یودی

استرس در ناباروری زنان

اگرچه استرس یک مشکل است، اما هیچ مورد ثابت شده ای وجود ندارد که باعث ناباروری در زنان شود. در برخی موارد، استرس شدید می تواند در زنان باعث تغییرات هورمونی شود که منجر به تاخیر در تخمک گذاری یا عدم تخمک گذاری می شود.

بیشتر بخوانید: با این درمان‌های خانگی از شر استرس خلاص شوید

درمان ناباروری زنان

تعیین روش های درمان ناباروری زنان به عوامل زیادی بستگی دارد. اینکه کدام روش می تواند در درمان ناباروری استفاده شود با توجه به اینکه آیا مادر باردار قبلا حامله بوده است، چه مدت باردار نشده است و در عین حال انسداد لوله های زنان، کیفیت تخمک، کیفیت اسپرم در مرد متفاوت است. از جمله روش های درمان ناباروری زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لقاح داخل رحم
  2. دارو درمانی
  3. درمان
  4. جراحی

زالو درمانی برای ناباروری زنان

یکی از روش های درمانی برای ناباروری زنان استفاده از روش زالو درمانی است. با استفاده از این روش جریان خون در ناحیه اندام های تناسلی افزایش و درصد ناباروری کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: زالو درمانی چیست و چگونه کاربرد دارد؟

درمان ناباروری زنان با داروهای گیاهی

گیاهان زیادی وجود دارند که در ناباروری مردان و زنان اثربخشی ثابت شده اند. گیاهانی که برای درمان ناباروری زنان مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: گیاه پنج انگشت، جینسینگ، کوهوش سیاه، سنجد و شاه‌انگبین اشاره کرد. باید توجه داشت که درمان ناباروری زنان با داروهای گیاهی را به طور خودسر و بدون تجویز پزشک متخصص می تواند نتایج جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: 7 داروی گیاهی موثر برای تسکین فوری تبخال

درمان ناباروری زنان با تغذیه

ناباوری زنان یک بیماری دائمی نیست و با مراجعه به پزشک و اعمال روش های درمانی مناسب می تواند درمان شود. زنانی که ه ناباروری دچار هستند می توانند با تغذیه مناسب درمان ناباروری خود را تسریع کنند.

زنانی که به ناباروری دچار هستند می توانند مواد غذایی زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

  1. سیب زمینی
  2. گوجه فرنگی
  3. مرکبات
  4. فندق
  5. اسفناج
  6. زنجبیل
  7. تخمه کدو

درمان ناباروری زنان با عسل

درمان ناباروری زنان با عسل؛ ترکیب عسل و دارچین باعث افزایش جریان خون در اندام های تناسلی شده و آنها را برای بارداری آماده می کند. خوردن عسل با آنتی اکسیدان ها و آنزیم های موجود در آن سلامت عمومی را بهبود می بخشد. باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که فقط عسل های طبیعی در این روند موثر هستند. 

درمان ناباروری زنان با سیب زمینی

درمان ناباروری زنان با سیب زمینی؛ مصرف سیب زمینی برای محافظت از سلامت باروری در زنان و مردان توصیه می شود. می توانید با مصرف آب سیب زمینی یا سیب زمینی آب پز مشکل ناباروری را در گذشته مدفون کنید.

درمان ناباروری زنان با گوجه

درمان ناباروری زنان با گوجه؛ گوجه فرنگی منبع لیکوپن است و برای کسانی که قصد دارند بچه دار شوند مفید است. 

  1. مصرف زیاد گوجه فرنگی برای زنان و مردان برای داشتن فرزند سالم تری توصیه می شود.
  2. در صورت تمایل می توانید با نوشیدن منظم آب گوجه فرنگی شانس خود را در بارداری افزایش دهید.

درمان ناباروری با اسفناج 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید