15:32 , 1401/9/15
کد خبر: 000016999
بازدید: 1728
برای داشتن موهای سالم چه بخوریم+ تست سلامت مو

غذاهایی که از سلامت مو حمایت می کنند را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

چه غذایی برای سلامت مو بخوریم؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، موهای براق و حجیم به شما ظاهر و احساسی عالی می دهد. راه رسیدن به موهایی که آرزویش را دارید، اتخاذ یک روال مراقبت از مو است. برای داشتن موهایی زیبا، باید شامپو و نرم کننده مناسب با نوع موهای خود را انتخاب کنید. با این حال، آنچه می خورید به اندازه انتخاب محصولات مراقبت از مو مهم است. یک رژیم غذایی خوب و متعادل پایه و اساس یک بدن سالم به خصوص موهای عالی است.

در اینجا غذاهایی وجود دارد که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

تاثیر امگا 3 بر سلامت مو

ماهی های روغنی مانند سالمون، ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 سالم هستند. بدن شما نمی تواند این چربی های سالم را تولید کند، بنابراین باید آنها را از طریق غذا و مکمل ها دریافت کنید. اسیدهای چرب امگا 3 از شما در برابر بیماری ها محافظت می کند و بدن شما نیز برای رشد مو و براق شدن مو به آن ها نیاز دارد. فراموش نکنیم که گیاهخواران و وگان ها می توانند چربی های گیاهی امگا 3 را از دانه کتان آسیاب شده دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: 13 دلیل عجیب برای ریزش مو و راه های جلوگیری از آن

مصرف سبزیجات تیره برای سلامت مو

همه ما می دانیم که برای داشتن موهای سالم به ویتامین نیاز داریم. سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج و کلم پیچ منابع عالی ویتامین A و C هستند که برای تولید روغنی به نام سبوم ضروری هستند. سبوم توسط فولیکول های مو ترشح می شود و به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می کند. بنابراین، رژیم های غذایی که از سلامت مو حمایت می کنند به دلایل مختلف باید شامل سبزیجات سبز تیره باشند.

مصرف بیوتین برای جلوگیری از شکنندگی مو

حبوبات مانند لوبیا و عدس منابع عالی پروتئین، آهن، روی و بیوتین هستند. اگرچه نادر است، اما کمبود بیوتین می تواند باعث شکنندگی مو شود. حبوبات مواد مغذی مهمی برای سلامت پوست و مو هستند.

اهمیت مصرف روی برای موهای سالم

یکی دیگر از مواد غذایی که می تواند به این سوال پاسخ دهد که برای داشتن موهای سالم چه بخوریم، فندق است. کمبود روی می تواند باعث ریزش مو شود. آجیل ها منابع عالی روی هستند. آجیل هایی مانند گردو، بادام هندی، بادام و فندق همگی روی بدن شما را تامین می کنند. گردو همچنین حاوی اسید آلفا لینولئیک و اسیدهای چرب امگا 3 است که می توانند به عنوان حالت دهنده طبیعی عمل کنند.

مصرف پروتئین برای شادابی مو

مصرف پروتئین نیز برای داشتن شادابی و سلامت مو بسیار مهم است. پروتئین ناکافی در رژیم غذایی می تواند باعث ضعیف و شکننده شدن موها شود. می توانید پروتئین باکیفیت مورد نیاز خود را از طیور مانند مرغ یا بوقلمون تهیه کنید.

مواد مغذی برای موهای سالم

تخم مرغ همچنین مواد مغذی مهمی برای موهای سالم است و منبع عالی پروتئین، بیوتین و ویتامین B12 است. می توانید آن را به صورت آب پز میل کنید یا سعی کنید آن را با آووکادو مخلوط کنید تا فواید بیشتری داشته باشید.

غلات کامل کمکی برای داشتن موهای سالم

غلات کامل نیز می توانند به داشتن موهای سالم کمک کنند. روی، آهن و ویتامین های B را از طریق غلات کامل وارد بدن خود می کنید. اگر به این فکر می کنید که چگونه موهای خود را سالم تر کنید، غلات کامل بیشتری بخورید.

برای داشتن موهای سالم هویج بخورید

اگر می خواهید موهای خود را سالم رشد دهید، به سراغ غذاهای غنی از ویتامین A بروید. هویج به داشتن بینایی قوی معروف است، اما منبع عالی ویتامین A نیز هست که برای داشتن پوست سر سالم ضروری است.

موی سالم چه مویی است؟

موهای پر جنب و جوش و سالم به این معنی است که بدن شما ویتامین ها و مواد مغذی کافی تولید می کند که تضمین می کند بدن در اوج شرایط خود عمل می کند. موهای ناسالم، خشک و وز ممکن است نشانه این باشد که ممکن است به منظور ارتقاء سلامت و رفاه کلی خود نیاز به تغییر رژیم غذایی یا روال مراقبت از مو داشته باشید.

بیشتر بخوانید: راز زنان چینی لو رفت؛ آب برنج رشد مو را تقویت می کند؟

بیشتر بخوانید: مراقبت از موهای خشک در منزل با 4 روش ساده

برای موهای سالم این 10 غذا را حتما بخورید

  1. ماهی سالمون برای درخشش
  2. ماست یونانی برای رشد مو
  3. اسفناج برای مبارزه با موهای شکننده
  4. گواوا برای جلوگیری از شکستگی مو
  5. غلات غنی شده با آهن برای جلوگیری از ضرر رسیدن به مو
  6. مرغ بدون چربی برای ضخامت مو
  7. سیب زمینی شیرین برای مبارزه با گره خوردن هاب کسل کننده
  8. دارچین برای گردش خون در سر
  9. تخم مرغ برای رشد مو
  10. صدف برای تغذیه مو

چگونه می توان گفت موهای ما ناسالم است؟

  1. ریزش بیش از حد مو
  2. زیاد شدن موخوره
  3. موهای کدر بدون درخشندگی
  4. مو به راحتی گره می خورد
  5. موهای بسیار خشک یا شکننده
  6. موهای بدون حجم
  7. عدم خاصیت ارتجاعی
  8. شکستن و چفت شدن

چگونه سلامت موهای خود را تست کنیم؟

از جمله راه هایی که می توان برای بررسی سلامت مو استفاده کرد این است که از روی شانه خود یک تار مو بردارید و داخل لیوان آب بیاندازید. مدت زمانی که تار مو به داخل آب فرو رود را بررسی کنید. اگر مو به سرعت به داخل آب رفت موی شما تخلخل بالایی دارد. اگر مدت زمان بیشتری برای فرو رفتن مو صرف شد موی شما تخلخل کمتری دارد و طبیعتا سلامت موهای شما بیشتر است.

بیشتر بخوانید: راه‌های جلوگیری از سفید شدن مو/ این غذاها را نخورید!

بیشتر بخوانید: فواید روغن آرگان برای مو+ نحوه صحیح استفاده

بیشتر بخوانید: 10 نکته موثر برای داشتن موهای پرپشت!

بیشتر بخوانید: فواید حنا برای مو چیست؟ آیا باعث رشد مو می‌شود؟

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید