10:03 , 1401/9/14
کد خبر: 000016962
بازدید: 1300
بخشودگی 100 درصدی جریمه های دیرکرد بیمه شخص ثالث+مهلت استفاده

اخیرا وزیر اقتصاد از بخشودگی 100 درصدی جرایم بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری خبر داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، احسان خاندوزی با اعلام این خبر گفت: تمام جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث از گذشته تا پایان آذر ماه مورد بخشودگی قرار گرفته و افرادی که بابت چنین موضوعی جریمه شده اند تا 30 آذر ماه فرصت دارند در ازای استفاده از بیمه شخص ثالث جریمه های قبلی خود در این زمینه را صفر کنند.

وی با اشاره به 13 آذر که روز ملی بیمه است، گفت: این پیشنهاد از سوی رئیس کل بیمه مرکزی ارائه شد که بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث مورد موافقت قرار گرفت و برای صاحبان وسایل نقلیه موتوری چنین امکانی تا پایان ماه در نظر گرفته شد.

خاندوزی تاکید کرد: طبق ماده 24 قانون بیمه شخص ثالث، این بیمه نوعی بیمه اجباری برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری محسوب می شود و چنانچه مالکان وسایل نقلیه برای مدتی خودروی خود را بیمه نکنند، مشمول جریمه می شوند و طرح هایی مانند بخشش جرایم باعث می شود افراد تشویق شوند تا تمدید بیمه خود را بیش از این به تعویق نیندازند.

وزیر اقتصاد همچنین اظهار کرد: با بخشودگی تمام جریمه های وسایل نقلیه نیز در گذشته موافقت شده بود و بر این اساس دارندگان این وسایل حدود دو هفته فرصت دارند با پرداخت جریمه های خود از این بخشودگی ها استفاده کنند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید