10:47 , 1401/4/11
کد خبر: 000013943
بازدید: 1841
باید و نبایدهای مصرف ارده و شیره

یکی از فرآورده های کنجد ارده است که در سفره های ایرانی با ترکیب شیره خرما یا انگور مصرف می شود.

ارده و شیره خرما در بارداری مفید است؟ مضرات ارده و شیره خرما چیست؟ آیا ارده و شیره خرما چاق کننده است؟ ارده را با چی بخوریم؟ نحوه مصرف ارده و شیره چگونه است؟ نسبت ترکیب ارده و شیره خرما چقدر است؟ خواص ارده شیره برای مردان چیست؟ آیا ترکیب شیره خرما و ارده باعث افزایش قوای جنسی می شود؟ مصرف ارده و شیره برای بیماران دیابتی و کلیوی مفید است؟ چه کسانی نباید شیره و ارده بخورند؟ آیا ارده کنجد برای کودکان مفید است؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، ارده کنجد همانطور که از اسمش پیداست از کنجد تهیه می‌شود و طعمی لذیذ دارد، از جمله نام‌هایی است که باید مکرراً در آشپزخانه‌ها میزبانی شود؛ چراکه سرشار از پروتئین، فیبر غذایی، کلسیم، اسیدهای چرب امگا 3، آهن و ویتامین‌های A و C است. از طرفی شیره (خرما یا انگور) حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای تداوم عملکردهای حیاتی است. به دلیل خاصیت انرژی زا در روزهای سرد زمستان به افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها کمک می کند. شیره به دلیل خواص ضد التهابی خود به از بین بردن التهاب در بدن کمک می کند.

همه چیز درباره ارده و شیره

آیا می توان ارده کنجد و شیره را مخلوط کرد؟

بعد از حلوای کنجد، کنجد بیشتر به صورت ارده کنجد روی سفره ها یافت می شود. ما اغلب ارده کنجد را با مخلوط کردن آن با شیره مصرف می کنیم. 

ارده کنجد و شیره چه فوایدی دارد؟

شیره و ارده کنجد سرشار از ویتامین های E، C و B هستند. به لطف این ویتامین ها، افراد خستگی را فراموش می کنند. شیره و ارده کنجد که نیاز انرژی را برآورده می کند، بدن را برای فعال تر ماندن حمایت می کند. یک قاشق شیره و ارده کنجد را می توان برای اهداف درمانی در برابر خستگی و افسردگی مصرف کرد.

10 مزیت مخلوط شیره و ارده کنجد که شما را شگفت زده خواهد کرد

  1. نیازهای پروتئین را برآورده می کند
  2. روده ها را آرام می کند
  3. انرژی بخش است
  4. مکمل کلسیم
  5. درمان طبیعی کم خونی
  6. از رشد ذهن پشتیبانی می کند
  7. قدرت جنسی را افزایش می دهد
  8. بدن را گرم نگه می دارد
  9. با مصرف این ترکیب مدت زیادی سیر خواهید ماند
  10. تنفس سخت را تسکین می دهد 

شیره خرما مفید تر است یا ارده کنجد؟

شیره خرما هم در پیشگیری از کم خونی و هم در رشد استخوان موثر است، زیرا حاوی سطوح بالایی از آهن و کلسیم است. از آنجایی که سطح بالایی از انرژی را فراهم می کند، در ساعات مدرسه به کودکان طراوت می بخشد. ارده کنجد تأثیر مثبتی بر رشد سیستم ایمنی بدن دارد.

چه کسانی نباید شیره خرما و ارده کنجد بخورند؟

افرادی که دارای بیماری دیابت یا بیماری کلیوی هستند در مصرف شیره خرما و ارده کنجد به شدت احتیاط کنند. میزان بالای قند موجود در شیره خرما  خطر بزرگی را برای دیابتی ها به همراه دارد. دیابتی ها نباید شیره مصرف کنند. ارده کنجد نیز همچنین حاوی مقدار زیادی پروتئین است. این برای هر کسی که بیماری کلیوی دارد بسیار حیاتی است. بنابراین بیماران مذکور از مصرف شیره و ارده کنجد اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: مبتلایان به بیماری کلیوی با ریسک بالای سرطان روبرو هستند

بیشتر بخوانید:راهکاری برای کاهش میزان قطع عضو دیابتی‌ها

بیشتر بخوانید:ارتباط برخی انواع سرطان با دیابت

بیشتر بخوانید:آیا دیابت باعث چاقی می شود؟

شیره و ارده کنجد را چگونه باید مصرف کرد؟

ارده کنجد و شیره هرکدام به تنهایی برای سلامتی بسیار مفید هستند اما برخی افراد طعم این دو را به صورت جداگانه دوست ندارند به همین جهت شیره و ارده را با هم ترکیب می کنند. با توجه به اینکه ارده کنجد و شیره که کاملاً پرانرژی هستند باید در مصرف آنها دقت شود، در صورت امکان از مصرف بیش از 2 قاشق چایی خوری در روز اجتناب شود.

چه مقدار شیره و ارده کنجد باید در روز خورد؟

از آنجایی که کلسترول ندارد، می توانید آن را برای ناراحتی های معده نیز مصرف کنید. مصرف روزانه 1 تا 2 قاشق چایی خوری شیره و ارده کنجد را برای رفع خستگی، بیماری ها و ضعف عضلانی را در ماه های زمستان توصیه می کنیم. علاوه بر این ترکیب یک تکیه گاه معدنی قوی بوده و به لطف طعم آن نیاز خود را به شیرینی جات برآورده خواهید کرد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید