12:27 , 1401/9/12
کد خبر: 000016916
بازدید: 1333
بارش پراکنده برف در برخی نقاط کشور/ هوا سرد می شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش 8 درجه ای دما در نوار شمالی و جنوبی البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، صادق ضیاییان با بیان این مطلب اظهار کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری ( 12 و 13 آذر) در بخش هایی از کشور از جمله سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز و بخش های شمال غرب و شمال شرق کشور همراه با بارش باران پیش بینی می شوند که در این میان بیشترین میزان بارندگی برای استان های ساحلی دریای خزر پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: این بارندگی ها از روز دوشنبه، 14 آذر ماه به سمت سواحل غربی دریای خزر، شمال غربی ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز پیش خواهد رفت و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز بخش هایی از گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی با بارندگی ها مواجه می شوند.

ضیاییان همچنین خبر داده که از اواخر وقت روز یکشنبه سامانه بارشی دیگری نیز وارد بخش های جنوب غربی کشور می شود که این سامانه بخش های مختلفی از خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، جنوب چهار محال و بختیاری، شمال بوشهر و شمال غرب فارس را تحت الشعاع قرار داده و موجب افزایش ابر، رگبار، در برخی موارد رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهد شد.

همچنین از سوی این مسئول هواشناسی چنین اعلام شده که روز دوشنبه این شرایط به بخش هایی از فارس، بوشهر، هرمزگان، اصفهان و کرمان نیز خواهد رسید.

طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز این سامانه تقویت شده و در بخش هایی از جمله جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب، مرکز و شرق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد و در این مدت بیشینه بارش‌ها برای ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی پیش بینی می شود.

ضیاییان همچنین اظهار کرد: طی روزهای شنبه تا سه شنبه این هفته بارش های ارتفاعات البرز و مناطق مرتفع و سردسیر شامل برف بوده و در روزهای یکشنبه تا سه شنبه نیز در نوار شمالی کشور و دامنه های جنوبی البرز شاهد کاهش 4 تا 8 درجه ای دما خواهیم بود.

وی درباره وضعیت جوی استان تهران نیز پیش بینی هایی را اعلام کرده و عنوان کرد: آسمان تهران نیز از روز یکشنبه ابری و همراه با مه رقیق است و در برخی ساعات با بارش باد و باران همراه شده و در شرایط وزش باد حداقل دمای پایتخت 5 و حداکثر آن 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

درباره گرمترین و سردترین شهرهای کشور طی امروز و فردا نیز می توان از بندرعباس با دمای 32 درجه و شهرکرد با دمای 4- درجه یاد کرد.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید