11:01 , 1401/7/2
کد خبر: 000015470
بازدید: 1241
این خودروها می توانند وارد خط ویژه شوند

خودروهایی که بیش از 10 سرنشین داشته باشند می توانند از خطوط ویژه تردد کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا،مدارس پس از دو سال تعطیلی باز شده و پیش بینی شده است میزان ترافیک حداقل 30 درصد افزایش داشته باشد. برای مقابله با این ترافیک یکی از راهکارها تقویت شبکه حمل و نقل عمومی است . موضوعی که به گفته مهدی چمران، رئیس شورای شهر حداقل به امسال دست نداده و افزایش تعداد اتوبوس ها در حدی بوده که توقعات آنها را برآورده نکرده و برای تعمیر واگن های مترو نیز باید تا پایان سال منتظر بود.

حال در اولین روز بازگشایی مدارس در حالیکه اکثر دانشگاه ها اعلام کرده اند فعالیت های آنها این هفته غیر حضوری است و در شرایطی که به دلیل تعطیلی فردا بسیاری خانواده ها همچنان در سفر پایان تابستان هستند، معاون حمل و نقل شهرداری از افزایش 15 درصدی ترافیک در روز شنبه، 2 مهر و همزمان با بازگشایی مدارس خبر داده است.

در چنین شرایطی مسئولان شهرداری تصمیمی تازه گرفته اند تا شاید حتی در حدی اندک گره از مشکل ترافیک شهر گشوده شود. بر این اساس اعلام شده به طور آزمایشی خودروهایی که بیش از 10 سرنشین دارند می توانند از خطوط ویژه در اتوبان های چمران، امام علی و اشرفی اصفهانی استفاده کنند.

مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل شهرداری صبح امروز (شنبه، 2 مهر) در حاشیه جلسه شهرداری برای استقبال از بازگشایی مدارس اظهار کرد: با اجرای طرح شناور شدن ساعات کاری ادارات پیش بینی می کنیم همچنان ترافیک حدود 30 درصد افزایش داشته باشد.

وی در عین حال پیش بینی کرده که با توجه به شرایط موجود در هفته اول مهر ماه افزایش بار ترافیکی به 20 درصد محدود شود.

وی همچنین اظهار کرده که بررسی ها نشان داده که حدود 38 درصد بار ترافیکی به دلیل موضوعاتی مانند خرابی خودروهاست.

 

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید