09:12 , 1401/8/7
کد خبر: 000016240
بازدید: 1453
این بیماری های پاییزی سلامت کودکان را تهدید می‌کنند

با فرا رسیدن ماه های پاییز، کودکان بیشتر بیمار می شوند. با این حال، می توان از آنها در برابر این بیماری ها مانند سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کرد.

محافظت از کودکان در برابر بیماری های پاییزی

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، با سردی هوا در ماه های پاییزی، تهویه در خانه ها کاهش می یابد، فعالیت های خارج از منزل کمتر می شوند. به خصوص در مکان های شلوغ و بسته، ویروس هایی که بسیار راحت تر پخش می شوند، کودکان را به طور جدی تهدید می کنند. اطلاعات مهمی در مورد عفونت هایی که به راحتی از طریق سرفه، عطسه و قطرات قطره منتقل می شوند را می توانید در این مطلب بخوانید.

این بیماری های پاییزی سلامت کودکان را تهدید می‌کنند

سرماخوردگی 

شایع ترین بیماری در پاییز هم در کودکان و هم در بزرگسالان یک بیماری خفیف ناشی از ویروس ها به نام سرماخوردگی است. علائم سرماخوردگی عبارتند از عطسه، سوزش در گلو، درد، گزگز، آبریزش و گرفتگی بینی و سرفه.

به منظور محافظت؛ توجه به بهداشت دست، تغذیه سالم و منظم، عدم غفلت از مصرف سبزیجات و میوه های حاوی ویتامین C رعایت شود. همچنین تا حد امکان از قرار گرفتن در مکان های بسته و شلوغ و کم خوابی پرهیز کنید.

آنفلوانزا

آنفلوانزا اغلب با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شود. اما در آنفلوانزا برخلاف سرماخوردگی، علائمی مانند تب، دردهای عضلانی، تعریق، ضعف و سردرد شدیدتر است. به همین دلیل مهم است که کودک مبتلا به آنفلوانزا به مدرسه فرستاده نشود تا این بیماری به کودکان دیگر منتقل نشود. برای محافظت از کودکان در برابر آنفولانزا، تشویق به ورزش، هدایت آنها به فعالیت در فضای باز به جای مکان های سرپوشیده مانند مراکز خرید، تهویه مکرر محیط، شستن مکرر دست ها با صابون و پرهیز از فست فود ضروری است.

لارنژیت

لارنژیت اغلب در ماه های پاییز دیده می شود و در ماه های زمستان به تدریج کاهش می یابد. در بیماری عفونت دستگاه تنفسی که 1-2 روز پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی ایجاد می شود، ادم، کرفتگی صدا و سرفه ایجاد می شود. در برخی از کودکان، زمانی که باریک شدن نای افزایش می یابد، ناراحتی تنفسی نیز ممکن است رخ دهد. به منظور پیشگیری از لارنژیت، اقدامات انجام شده در برابر عفونت دستگاه تنفسی فوقانی ممکن است کافی باشد.

التهاب گوش میانی

التهاب گوش میانی که به ویژه در پاییز و زمستان شایع است، معمولاً به دلیل عفونت دستگاه تنفسی فوقانی ایجاد می شود. التهاب گوش میانی که دارای علائم گوش درد و تب است، حتی اگر درمان نشود، می تواند خود به خود برطرف شود. اما از آنجایی که خطراتی مانند کم شنوایی دائمی دارد، باید دوره طبیعی بیماری را با درمان آنتی بیوتیکی کوتاه کرد و خطر عوارض را کاهش داد. بررسی آدنوئید، آلرژی و سیستم ایمنی در کودکانی که بیش از 5 بار در سال به اوتیت میانی مبتلا هستند، مهم است.

سینوزیت

میکروب ها با هوای تنفسی به بینی و سینوس ها می رسند و باعث سینوزیت می شوند. معمولاً علائمی مانند سینوزیت، احتقان بینی، ترشحات بینی زرد مایل به سبز تیره، تب، دندان و سردرد را نشان می دهد که به دنبال عفونت دستگاه تنفسی فوقانی رخ می دهد. علاوه بر درمان دارویی در سینوزیت، مصرف 1 قاشق غذاخوری بابونه خشک در 1 لیتر آب 1-2 بار در روز و استنشاق بخار آن می تواند مفید باشد. انجام این کار برای 3-4 روز مفید است.

آلرژی پاییزی

اختلالات آلرژیک مانند گرفتگی بینی، آبریزش بینی، سرفه و عطسه در فصل پاییز قابل مشاهده است. در این آلرژی ها هیچ نشانه ای از عفونت مانند تب و خستگی مشاهده نمی شود. تغییر آب و هوا، رطوبت و عفونت های ویروسی باعث آلرژی پاییزی می شود. برای در امان ماندن از عوامل حساسیت زا، استفاده از ماسکی که بینی را می پوشاند و درمان دارویی کافی است. آلرژی را می توان در برخی از کودکان از سن حدود 7 سالگی کاهش داد.

بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی بدن با سبزیجات و میوه‌های پاییزی

بیشتر بخوانید: نکات بسیار مهم برای جلوگیری از آلرژی‌های پاییزی

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید